hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

سیاسی

جدیدترین و تازه ترین اخبار سیاسی ملی و بین المللی

سوسک‌های زنده‌یاب به کمک امدادگران می‌آیند + تصویر

گروهی از دانشمندان موفق شدند، سوسک‌‌هایی از تیره سایبورگ را با مغزهای روباتیکی بسازند که برای نجات انسان‌ها از زیر آوار آموزش دیده‌اند.
امروز, 18:00
1
0
0

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

یک روزنامه کویتی مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی به شدت رو به افزایش یافته است.»
امروز, 17:58
2
0
0

الجریده: تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل به شدت افزایش یافته است

روزنامه کویتی «الجریده» امروز(شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.
امروز, 17:30
1
0
0

رفح در انتظار روز بعد از پایان جنگ/ چرا اسرائیل به رفح حمله نمی‌کند؟

جنگ غزه در هفتمین ماه خود همچنان ادامه دارد و روزشمار آن به عدد ۲۱۰ نزدیک می‌شود.
امروز, 17:00
1
0
0

کرملین: عملیات نظامی در اوکراین ادامه می‌یابد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادامه دارد، هیچ زمینه‌ای برای گفت‌و‌‎گو وجود ندارد زیرا همه به خوبی از موضع اوکراین در رد هر نوع مذاکره آگاه هستند. بنابراین عملیات ویژه نظامی ادامه دارد.
امروز, 16:45
1
0
0

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.
امروز, 15:47
23
0
0

کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟

اصرار دولت بر بازگشت یک بند حذف شده از بودجه، شدت گرفت. وزیر راه و شهرسازی در تازه‌ترین اظهارنظر، پرده از دستور رییس‌جمهور برداشت که از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیر اختصاص یابد، اما در مقابل، برخی
امروز, 15:43
25
0
0

رئیس قوه قضائیه: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد

رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: با کسانی که به بیت‌المال، جان و مال مردم تعدی و تجاوز می‌کنند باید برخورد بازدارنده داشت.
امروز, 15:35
23
0
0

از حمایت از مستاجران آسیب‌دیده از سیل امارات تا برنامه ریاض برای کاهش جمعیت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،شفق نیوز، الخلیج اونلاین، الشرق، البیان والجزیره.
امروز, 15:31
17
0
0

وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم

«وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید. وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم.»
امروز, 15:27
13
0
0

کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند

«قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند. از اجرای طرح نور حمایت می‌کنم؛ و خواهان تبیین ابعاد گسترده هستم. همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید
امروز, 15:23
13
0
0

تصاویری از نوه‌ها و نتیجه‌های امام در مراسم فوت همسر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی + عکس

تصاویری از سیداحمد خمینی و مرتضی اشراقی در منزل سیدحسین خمینی را مشاهده می کنید.
امروز, 15:02
14
0
0

پوتین دستور قتل ناوالنی را صادر کرده است؟

وال استریت ژورنال روز شنبه گزارش داد که سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه احتمالاً دستور قتل الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف دولت را در اردوگاه زندانی در قطب شمال در ماه فوریه نداده است.
امروز, 14:16
15
0
0

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحریم‎های آمریکا و انگلیس و کانادا علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح و قطعنامه پارلمان اروپا گفت: دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض برجام و ایفای نقش مخرب در امنیت منطقه طلبکار باشند نه اینکه
امروز, 14:03
21
0
0

واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه نیروهای مسلح ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.
امروز, 14:00
24
0
0

درخواست جدید رسایی؛ هیات رئیسه هرکس که باشد باید خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند!

رسایی نوشت: هیات رئیسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و... را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.
امروز, 13:54
19
0
0

هرگز نمی‌پذیریم میدان درگیری ایران و اسرائیل باشیم

وزیر امور خارجه اردن با اعلام آمادگی برای ارسال روزانه ۵۰۰ کامیون کمک های بشردوستانه، اظهار کرد: کشورش عرصه درگیری بین ایران و اسرائیل نخواهد بود.
امروز, 13:47
21
0
0

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند؛ یزدی‌خواه تعهد داده بود اما نپذیرفتند، ماجرای تلخی بود!

یک نماینده مجلس گفت: سیدعلی یزدی خواه منتخب شهر ری با وجود آنکه اعلام کرده بود جزو لیست شورای ائتلاف است اما این شورا از پذیرفتن وی خودداری کرد.
امروز, 13:43
16
0
0

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

«اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی
امروز, 13:33
14
0
0

وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.
امروز, 13:31
14
0
0

حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند

«برخی منتخبان (به ویژه کسانی که در حال حاضر نماینده نیستند) برای حفظ استقلال خود و عدم وابستگی به کانون‌های ثروت، در ایام انتخابات بخشی از سرمایه شخصی‌شان را هزینه کرده‌اند و حتما به این امکانات نیاز دارند.»
امروز, 13:28
11
0
0

یکی از مسائل مهم، حجاب است / برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی، اقناعی و تبیینی است

محسنی اژه‌ای در بخش از اظهاراتش تصریح کرد: باید توجه داشت که برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد؛ در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در محل خودش باید به کار گرفته شود و
امروز, 13:23
13
0
0

چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی»
امروز, 13:09
15
0
0

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

معصومه حائری عروس امام مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن
امروز, 11:50
21
0
0

تصاویری از میزبانی سیدحسن خمینی و برادرش بعد از فوت عروس امام + عکس

تصاویری از سیدحسن خمینی و سیدیاسر خمینی در منزل سیدحسین خمینی منتشر شد.
امروز, 11:49
20
0
0

وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

«قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود. در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.»
امروز, 11:46
18
0
0

رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

«آیت‌الله رئیسی دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار داده شود و نیرو‌های مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند. این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال
امروز, 11:27
16
0
0

موشک‌های جدید پاتریوت به اوکراین می‌دهیم

ایالات متحده به عنوان بخشی از بسته کمکی ۶ میلیارد دلاری، موشک‌های جدید پاتریوت به اوکراین می‌دهد.
امروز, 11:17
18
0
0

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

«سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوند‌های فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر
امروز, 11:16
14
0
0

موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
امروز, 10:40
13
0
0

پاسخ اسرائیل به پیشنهاداتمان را دریافت کردیم؛ بعد از اتمام بررسی‌ها ما هم پاسخ می‌دهیم

یکی از مسئولان ارشد حماس اعلام کرد: پاسخ رسمی اسرائیل به موضع حماس درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را دریافت کردیم و بعد از اتمام بررسی‌ها پاسخ خود را اعلام می‌کنیم.
امروز, 10:37
15
0
0

حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه

«تأکید می‌کنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطه‌ای دید، تعطیلی شنبه‌ها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بین‌المللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیب‌ها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول
امروز, 09:52
20
0
0

سرنوشت خدمه کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران، چه می‌شود؟

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.
امروز, 09:52
25
0
0

توجیه روزنامه دولت در مورد دکترای افتخاری رئیسی

منتقدان، شان رئیس جمهور را بالاتر از آن دانستد که از یک داشگاه نامعتبر مدرک بگیرد و از سویی مدرک را معاون دانشگاه اعطا کند.
امروز, 09:50
22
0
0

تصویری از پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان آمریکایی + عکس

تصویری از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا مشاهده می‌کنید.
امروز, 09:47
17
0
0

گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟

آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ وقتی یک طرح دو فوریتی توسط جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس وقت تهیه و به هیات رییسه مجلس ارایه شد، دو بار به معاهده «ان پی تی» که مهم‌ترین مبحث حقوق بین‌الملل در بحث انرژی اتمی است، اشاره و عجیب آنکه هر دوبار هم به زبان انگلیسی و
امروز, 09:47
19
0
0

نهج‌البلاغه در حوزه‌های علمیه و بین روحانیون مهجور است

عطاءالله مهاجرانی نوشت: مانند کوزه‌گری نباشیم که از کوزه شکسته آب می‌خورد و نهج‌البلاغه در کشور ما و در حوزه‌های علمیه ایران و در بین روحانیون و عالمان دین مهجور باشد و بماند.
امروز, 09:42
17
0
0

درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید

حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، پیام آیت الله مکارم شیرازی در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی را به سردار رادان ابلاغ کرد.
امروز, 09:30
18
0
0

میزبانی مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به چین رسید

جنبش‌های حماس و فتح و یک دیپلمات در پکن عصر جمعه اعلام کردند که چین میزبان مذاکرات آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.
امروز, 09:25
16
0
0

پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی

«تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه‌های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می‌کنند.»
امروز, 09:25
20
0
0

خطر تنزل ماهیت کار قضائی به اداری در دادگستری

به موجب اصل 159 قانون اساسی، دادگستری مرجع عام تظلمات و شکایات است و شهروندان برای احقاق حقوق تضییع‌شده خویش و تظلم‌خواهی در رابطه با تعدیاتی که نسبت به آنها صورت می‌گیرد، به مراجع قضائی مراجعه و یا رجوع داده می‌شوند
امروز, 05:00
16
0
0

گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب و بسیاری از صاحب نظران در کشور همواره از تمام زنان با حجاب و بد حجاب جامعه دفاع کردند تا به نظام بدبین نشوند. بنده احساسم این است که شیوه‌های ترویج امر ونهی و ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای را
امروز, 00:22
30
0
0

فرار هالیوودی از زندانی در کومور انجام شد

38 زندانی در جزایر کومور چند روز پیش به‌راحتی از در اصلی زندان خارج شدند و گریختند.
دیروز, 23:00
21
0
0

دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه‌های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی‌ها جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین را سرکوب کند.
دیروز, 22:53
17
0
0

آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟

آیا رهبران کشور‌های عربی هوای اسرائیل را دارند؟ اگر کسی نگاهی به تحلیل‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص تلاش‌های ترکیبی دولت‌های اسرائیل، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اردن و احتمالا سایر دولت‌های عربی برای ناکام گذاشتن حملات موشکی و پهپادی ایران به
دیروز, 22:21
26
0
0

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه گفت: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید.
دیروز, 22:13
38
0
0

ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود، اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش
دیروز, 22:08
39
0
0