hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

اجتماعی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی 3 روز آینده

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.
امروز, 15:56
0
0
0

هشدار به طبیعت‌گردها نسبت به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی

سخنگوی سازمان اورژانس اعلام کرد: در سال جاری به دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها درطبیعت هستیم‌ و متاسفانه گروه‌های مختلف طبیعتگرد قارچ‌های وحشی را به عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند.
امروز, 15:53
0
0
0

پلمب بیمارستان محب مهر تکذیب شد

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند.
امروز, 15:49
0
0
0

ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی سابق شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران منتشر شده که گفته می‌شود به قتل رسیده است.
امروز, 15:39
0
0
0

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
امروز, 15:27
0
0
0

(تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود

روزگاری لاله‌زار مدرن‌ترین خیابان تهران نام داشت و بسیاری از اولین‌ تجربه‌های مدرنیته را در حافظه خود ثبت کرده است. زمانی نیز به‌عنوان خیابان فرهنگی تهران قدیم از آن یاد می‌کردند.
امروز, 15:20
0
0
0

دستگیری مردی که 3 عضو یک خانواده را کشت

متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.
امروز, 15:20
0
0
0

در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!

در ایران شهری وجود دارد که که به شهر بی کولر معروف است. مردم این شهر هیچ‌کدام کولر نمی‌خرند، چون برای خنک شدن هیچ احتیاجی به این وسیله ندارند.
امروز, 15:06
0
0
0

برگزاری مراسم تکریم از سردار رادان با حضور مدیران مدارس حوزه علمیه و روحانیون

مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علمیه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.
امروز, 14:47
0
0
0

پلیس: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: طرح ترافیک جدید تهران در سال جاری اجرا نخواهد شد.
امروز, 14:05
26
0
0

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران اعلام کرد که ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز از آمادگی لازم برخوردارند.
امروز, 13:59
17
0
0

خبر مهم برای سربازان؛ جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ضمن اعلام جزئیات مشوق‌های سربازان ماهر و نحوه بهره‌مندی از آنها گفت: اعطای این مشوق‌ از ۱۵ اردیبهشت‌ماه عملیاتی خواهد شد.
امروز, 13:45
17
0
0

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

آمار‌های ثبت احوال درخصوص فوت‌های ثبت‌شده در سال گذشته نشان می‌دهد تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان بوده است.
امروز, 13:36
14
0
0

«هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران گفت: هزینه‌های دندانپزشکی در کشور گران نیست، بلکه درآمد‌های مردم کم است و این درآمدِ کم جوابگوی همۀ نیاز‌ها نیست.
امروز, 13:30
9
0
0

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد.
امروز, 13:27
9
0
0

قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!

قیمت‌ رحم اجار‌ه‌ای از ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط فرد که شامل سن، سلامتی، زیبایی ظاهری و ... است گاهی به ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.
امروز, 13:15
10
0
0

یکی از مسائل مهم کشور مقوله حجاب است؛ در قبال برخی مسائل صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی عمل کرد

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است؛ باید توجه داشت که برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد؛ در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی
امروز, 13:01
6
0
0

گزارشی از ٰپدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر/ قلیان اکسیژن چیست؟

یکی از مصرف‌کنندگان قلیان اکسیژن می‌گوید که حس استفاده از این گاز تداعی‌کننده احساس فصد خون بود! یعنی همان‌گونه که فصد خون، فشار خون را به میزان قابل‌توجهی پایین می‌آورد؛ ظاهرا استفاده از این ترکیب گاز شیمیایی نیز فشار خون فرد را تا حدی پایین می‌آورد.
امروز, 12:15
7
0
0

پسر جوان مادرش را با دمبل کشت

متهم گفت: روز حادثه مادرم اعتراض کرد چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم.
امروز, 11:42
19
0
0

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیراً فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ‌موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این‌طور وانمود می‌کند که گویی شهرداری به‌دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!
امروز, 11:37
20
0
0

تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت
امروز, 11:28
16
0
0

جمیله علم‌الهدی خطاب به غربی‌ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

همسر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.
امروز, 11:26
16
0
0

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و
امروز, 11:19
16
0
0

قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه

«وقتی شغل‌های آزاد و دلالی پردرآمد و معافیت‌های مالیاتی هست، چرا این همه سال عمرمون را صرف دانشگاه کنیم.» یا «خب دختران راهی جز درس خواندن ندارن، اما داستان پسر‌ها فرق می‌کنه» این‌ها حرف‌های تعداد زیادی از پسران دهه هشتادی است که امسال عطای شرکت در کنکور را
امروز, 10:30
12
0
0

شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ کدام کشورها بودند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آنها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است. از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است.
امروز, 10:30
14
0
0

شرایط برای شکایت زنانی که تحت خشونت خانگی قرار می‌گیرند فقط روی کاغذ فراهم است

شیما قوشه گفت: خیلی از زنان که تحت خشونت قرار گرفته‌اند، می‌دانند که شرایط شکایت‌ کردن برای آنها روی کاغذ فراهم است، اما با چند بررسی ساده متوجه می‌شوند که اثبات این خشونت، کار دشواری است و به‌طور ویژه حمایتی از آنها به عنوان زن نمی‌شود و قرار است در روندی
امروز, 10:00
25
0
0

روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و
امروز, 09:58
19
0
0

بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها

مسئله رحم اجاره‌ای سالیان زیادی است که نه‌تن‌ها در کشور ما، بلکه در بسیاری از کشور‌های دیگر وجود دارد. در واقع یکی از تجارت‌های پررونق به شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود تجارت این بازار جهانی تا سال ۲۰۳۲ به ۱۲۹ میلیارد دلار برسد.
امروز, 09:50
18
0
0

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.
امروز, 09:42
17
0
0

داستان زندگی سارقی که برای پول مواد دزدی می‌کرد

سارق حرفه‌ای قطعات و محتویات خودروها داستان زندگی‌اش را بازگو کرده است.
امروز, 09:03
17
0
0

متهم اصلی مرگ‌و‌میرهای جاده‌ای

حمل‌ونقل، یکی از مهم‌ترین ارکان رشد اقتصادی و توسعه یک کشور است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که جهان امروز با آن مواجه شده، تصادفات ترافیکـی و تبعات ناشی از آن است، ایمنی جاده‌ها، یک مسئله جهانی است.
امروز, 03:30
51
0
0

خطای سیستماتیک در شیوه عبرت‌آموزی

۴۱ درصد از ۶۱ میلیون ایرانی واجد شرایط رأی‌دادن، در انتخابات مجلس دوازدهم (اسفند 1402) شرکت کردند. این 41 درصد، کمترین میزان مشارکت مردم ایران در ۱۲ دور انتخابات مجلس بعد از انقلاب بود.
امروز, 03:00
49
0
0

میزان دستمزد کارگری، نشان‌دهنده میزان رفاه در جامعه

حداقل دستمزد کارگران در سیصدوبیست‌ونهمین نشست شورای عالی کار با افزایش 35.3 درصدی به میزان هشت میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. این در حالی است که با وجود افزایش تورم در سال جدید، انتقادهایی از این مبلغ شد.
امروز, 02:30
50
0
0

اگر در حادثه ناشی از کار کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟

سازمان تأمین اجتماعی در راستای جبران حوادث ناشی از کار برای بیمه‌شدگان خود به‌عنوان یکی از ردیف‌های خدمتی، متعهد به ارائه خدماتی است که البته بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، مزایای قانونی را ارائه می‌دهد.
امروز, 02:00
29
0
0

ما فقط حق‌مان را می‌خواهیم

طرح رتبه‌‌بندی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد، بعد از سال‌ها کشمکش، در بهمن سال قبل، به شکل ناقص به اجرا درآمد، ولی کارگرهایی که در مطالبات قانونی این طرح نقش داشتند، یکی پس از دیگری با اخراج و تبعید به مشاغل پایین‌تر روبه‌رو شدند. طبق گفته‌های این کارگران، در
امروز, 01:30
32
0
0

از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام

سرعتِ محدود انسان برای جابه‌جایی باعث شد تا به حیوانات به چشم وسیله‌ای برای حمل‌ونقل نگاه کند که هرچند سرعت و توان بیشتری از خودش داشتند، اما بازهم تغییر چشمگیری در مدت زمان رسیدن به نقطه دلخواه ایجاد نمی‌کردند.
دیروز, 23:50
30
0
0

کارگر اخراجی در قهوه‌خانه خون به پا کرد

کارگر اخراجی قهوه‌خانه جایگزین خودش را کشت و گریخت.
دیروز, 23:30
36
0
0

روایت دختر کیومرث پوراحمد از مرگ مشکوک او/ پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد درست نیست

دختر کیومرث پوراحمد در مورد ادعای عمه خود در فضای مجازی مبنی بر قتل پدرش گفت: «عمه‌ام هر چه نوشته درست است، اما در مورد رسیدگی به پرونده و جزئیات پرونده فعلا اصلا صحبت نخواهیم کرد تا زمان مناسب آن فرا برسد، اما این را بگویم که پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد
دیروز, 22:47
17
0
0

نمی‌خواهم از شوهرم طلاق بگیرم اما مجبورم

زنی که با فرزندان شوهرش مشکل دارد، می‌گوید از ناچاری تصمیم به جدایی گرفته است.
دیروز, 22:30
29
0
0

دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.
دیروز, 21:30
35
0
0

ماجرای درگذشت سمیرا آل سعید/ پیام رئیس بیمارستان شریعتی در مورد مرگ این پزشک چه بود؟

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس متنی را به اشتراک گذاشت.
دیروز, 20:57
25
0
0

قاتل مجنون در کمپ ترک اعتیاد به خاطر هیچ آدم کشت

دادگاه برای تصمیم‌‌گیری درباره نحوه پرداخت دیه مردی که به دست یک مجنون کشته شد، تشکیل جلسه داد.
دیروز, 20:30
34
0
0

سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟

اگر گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی که درباره شکل‌گیری طرشت در دوره سلجوقی را ملاک قرار بدهیم، قدمت این محله به ۸۰۰ سال می‌رسد. تپه سیف که در غربی‌ترین بخش طرشت واقع شده مکانی است که در منابع مکتوب از آن به عنوان استراحتگاه موقت طغرل سلجوقی یاد شده و به همین دلیل
دیروز, 19:06
31
0
0

درمورد حجاب اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود!

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با
دیروز, 19:03
31
0
0

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

مدیر کل منابع طبیعی استان قم گفت: یکی از علل اصلی پدیده گرد و غبار در قم وجود بیابان‌هاست که تبدیل به کانون‌های ایجاد ریزگرد‌ها شده و اگر زود برطرف نشود فراتر از قم رفته و پایتخت را هم دربر می‌گیرد.
دیروز, 18:47
35
0
0

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ امسال در مجموع ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان اختصاص می‌یابد.
دیروز, 18:36
30
0
0

۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور

رییس سازمان سنجش کشور گفت: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.
دیروز, 17:30
27
0
0

وزارت بهداشت: به سیگارهای الکترونیک مجوز نمی‌دهیم

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.
دیروز, 16:30
22
0
0