hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > حرکت لاک پشتی سرخ‌ها به سوی جام

حرکت لاک پشتی سرخ‌ها به سوی جام

با نتایجی که در هفته بیست و نهم لیگ برتر به دست آمد، معادلات قهرمانی و حتی دومین تیم سقوط کننده به روز آخر کشیده شد. در دیدارهای این هفته، هر ۵ تیم بالای جدول به تساوی دست یافتند. با تساوی 1-1 پرسپولیس برابر ماشین‌سازی، سرخ‌ها ۵۸ امتیازی شدند و سپاهان با تساوی 1-1مقابل پدیده، ۵۵ امتیازی شد. ضمن اینکه استقلال هم مقابل صنعت نفت آبادان بدون گل مساوی شد و تراکتورسازی هم برابر پارس جنوبی به تساوی 1-1 دست یافت. با این تقسیم امتیازات، استقلال و پدیده از گردونه قهرمانی خارج شدند و تنها یکی از دو تیم پرافتخار لیگ، یعنی سپاهان و پرسپولیس جام را خواهد برد.
با نتایجی که در هفته بیست و نهم لیگ برتر به دست آمد، معادلات قهرمانی و حتی دومین تیم سقوط کننده به روز آخر کشیده شد. در دیدارهای این هفته، هر ۵ تیم بالای جدول به تساوی دست یافتند. با تساوی 1-1 پرسپولیس برابر ماشین‌سازی، سرخ‌ها ۵۸ امتیازی شدند و سپاهان با تساوی 1-1مقابل پدیده، ۵۵ امتیازی شد. ضمن اینکه استقلال هم مقابل صنعت نفت آبادان بدون گل مساوی شد و تراکتورسازی هم برابر پارس جنوبی به تساوی 1-1 دست یافت. با این تقسیم امتیازات، استقلال و پدیده از گردونه قهرمانی خارج شدند و تنها یکی از دو تیم پرافتخار لیگ، یعنی سپاهان و پرسپولیس جام را خواهد برد. حالا، پرسپولیس که در ۴ هفته اخیر برابر رقبا به تساوی دست یافته، با یک مساوی دیگر می‌تواند سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد. در بازی دیگر، سپاهان میزبان استقلال خوزستان سقوط کرده به لیگ یک است و در صورت پیروزی تیم اصفهانی در هفته پایانی و شکست پرسپولیس مقابل پارس جنوبی، هر دو تیم ۵۸ امتیازی خواهند شد و این سپاهان است که با تفاضل گل بهتر قهرمان جام می‌شود. البته اگر سپاهان در بازی آخر خود هم مساوی کند یا ببازد، پرسپولیس در صورت شکست مقابل پارس جنوبی هم قهرمان می‌شود. در انتهای جدول هم در رشت نتیجه‌ای غیرمنتظره به دست آمد و سپیدرود 3-1 مغلوب میهمان خود نساجی شد اما از آنجایی که پیکان هم 1-0 نفت مسجدسلیمان را برد، کار به هفته پایانی کشیده شد و حالا باید دید تیم شمالی در لیگ برتر می‌ماند یا تیم جنوبی. البته سپیدرود برای بقا کار سختی دارد و باید در ورزشگاه آزادی استقلال را از پیش رو بردارد و نفت مسجدسلیمان هم باید مراقب باشد تا به ذوب‌آهن نبازد.
پرسپولیس اولین سهمیه را گرفت
اگرچه پرسپولیس فرصت مسجل کردن قهرمانی خود را از دست داد ولی با توجه به نتایج به دست آمده، در بدترین شرایط در رده دوم قرار می‌گیرد و این به معنای قطعی شدن سهمیه این تیم در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیاست اما ۴ تیم دیگر بالای جدول همچنان شرایط حضورشان برای فصل بعد لیگ قهرمانان مبهم است. تراکتورسازی تنها می‌تواند به قرار گرفتن در رتبه چهارم و قهرمانی پرسپولیس یا سپاهان در جام حذفی برای کسب سهمیه خوش‌بین باشد و با توجه به اختلاف تفاضل گل تراکتورسازی با تیم سوم جدول یعنی استقلال، حضور سرخپوشان تبریزی در جایگاه سوم عملاً غیرممکن است.
اولین گل ماشین‌سازی، اولین گل کویتونگو
تساوی پرسپولیس برابر ماشین‌سازی، اولین مساوی دو تیم در لیگ برتر بوده است. این دو تیم، قبلاً 3 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌ بودند که هر 3 بازی با برد سرخپوشان پایتخت به اتمام رسیده بود. بازی رفت لیگ شانزدهم (1-0)، بازی برگشت در تبریز (2-0) و بازی رفت فصل جاری (1-0) شده بود. نکته جالب این که، ماشین‌سازی تاکنون موفق به گلزنی به پرسپولیس در لیگ برتر نشده بود ولی این اتفاق با گلزنی «جای کویتونگو» در دقیقه 16 بازی رخ داد که با اشتباه سیدجلال حسینی در دفع توپ، صاحب موقعیت شد و توپ را به صورت چیپ از بالای سر بوژیدار رادوشویچ به گل تبدیل کرد. این مهاجم 21 ساله اسکاتلندی که از تیم پاتریک تیسل شهر گلاسکو به ماشین‌سازی پیوسته و در دقیقه 29 جای خود را به احسان تاییدی داد، در این فصل در 7 بازی، 261 دقیقه برای سبزپوشان تبریزی بازی کرده و گلی که به پرسپولیس زد هم، اولین گل او در لیگ برتر ایران و اولین گلش برای ماشین‌سازی بود.
بودیمیر پنالتی گرفت، طلسم علیپور شکست
در این بازی، پرسپولیس با خطایی که مدافع ماشین‌سازی روی ماریو بودیمیر انجام داد، صاحب ضربه پنالتی شد که علی علیپور در دقیقه 81 آن را به گل مساوی پرسپولیس تبدیل کرد. مهاجم کروات سرخپوشان در حالی در این بازی هم فرصت‌های خوبی را از دست داد که انتظارها را برآورده نکرده و به عنوان مهاجمی که جایگزین گادوین منشا برای گلزنی شده بود، موفق نبوده است. بودیمیر در 8 بازی لیگ برتری، 508 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده ولی موفق به گلزنی نشده است. البته این مهاجم 33 ساله در این مدت یک گل در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا به پاختاکور زده، 2 پاس گل مقابل صنعت نفت آبادان و پیکان داده و یک پنالتی هم در بازی با پیکان گرفته بود ولی این‌ها اصلاً برای یک مهاجم که وظیفه اصلی‌اش گلزنی است، کافی به نظر نمی‌رسد. در طرف دیگر، علیپور قرار دارد که به لطف پنالتی، پایش به گلزنی باز شد. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر که هم اکنون با 14 گل به همراه لوسیانو پریرا مهاجم فولاد در رده دوم بهترین گلزنان این فصل قرار دارد، آخرین بار در بازی با سایپا گلزنی کرده بود و در این بازی بعد از 5 بازی گل نزدن در لیگ و آسیا، موفق به گلزنی شد. علیپور که 2 پنالتی قبلی خود برابر صنعت نفت و پیکان را از دست داده بود، 3 گل از 14 گلش در این فصل را هم از روی نقطه پنالتی به پدیده (بازی رفت)، سپاهان و ماشین‌سازی زده و حالا باید دید در بازی با پارس جنوبی می‌تواند از کی‌روش استنلی، مهاجم 15 گله سپاهان که در صدر جدول گلزنان قرار دارد، عبور کند یا خیر.
اولین تساوی نفت و استقلال
بازی صنعت نفت آبادان و استقلال در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که این اولین مساوی دو تیم در لیگ برتر به حساب می‌آید. در 15 بازی قبلی، صنعت نفت 7 بار و استقلال 8 بار به پیروزی رسیده‌ بودند. البته استقلال این فرصت را داشت که در این بازی به نهمین برد خود دست پیدا کند ولی داور گلی که روح‌الله باقری روی سانتر مهدی قائدی به ثمر رسانده بود را مردود اعلام کرد. هر چند که تصاویر نشان می‌داد توپ ارسالی قائدی از خط رد نشده و نوید مظفری و سعید مظفری زاده کارشناسان داوری هم گفته‌اند که گل استقلال صحیح بوده است. گفتنی است با این نتیجه، نوار پیروزی‌های نفت هم پس از 4 برد پیاپی قطع شد.
اولین برد نساجی
در بازی سپیدرود و نساجی، اولین پیروزی قائمشهری‌ها برابر سرخپوشان شهر رشت به دست آمد. بازی رفت دو تیم که با تساوی 2-2 به پایان رسید، اولین تقابل این دو تیم شمالی و پرطرفدار فوتبال ایران به شمار می‌آمد ولی حالا تیم تحت هدایت مجید جلالی موفق شد تیم نادر دست‌نشان را در غیاب او روی نیمکت شکست دهد.
اولین پیروزی صادقی
این هفته اولین برد سایپا با مربیگری ابراهیم صادقی هم به دست آمد. «نارنجی وفادار» که به تازگی جایگزین علی دایی روی نیمکت سایپا شده، در اولین بازی خود در قامت سرمربی مقابل پدیده قرار گرفت و 1-0 باخت ولی این هفته توانست برابر استقلال خوزستان به پیروزی 2-1 برسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد