hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > گیشه 98 تا امروز، به کام کمدی

گیشه 98 تا امروز، به کام کمدی

از ابتدای سال 98 و بعد از آغاز اکران فیلم‌های نوروز تاکنون که 7 هفته از سال گذشته، همچنان فیلم‌های کمدی به لحاظ فروش در صدر گیشه جا خوش کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین بررسی آمار فروش فیلم‌های در حال اکران همچنان صدر گیشه به غیر از یک هفته در قرق سینمای کمدی قرار دارد و حالا نیز بعد از حذف یکباره «رحمان 1400» سه هفته ای است که «تگزاس2 » دیگر فیلم ژانر طنز جای آن را در صدر پُرفروش‌ها گرفته است.
در این بررسی، فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» هم به عنوان یک اثر اجتماعی تنها در یک هفته غیبت آثار کمدی به صدر گیشه رفت اما با توجه به میزان فروش 23 میلیاری آن به نوعی حالا پُرفروش‌ترین فیلم ژانر کمدی سینمای ایران به حساب می‌آید.
فیلم‌های «چهار انگشت»، «زندانی‌ها»، «پیشونی سفید 3» و «ژن خوک» هم دیگر آثار اکران نوروز بودند که طی این 7 هفته اکران در بسیار مواقع فروش هفتگی آنها کم و زیاد شد و جای یکدیگر را در مکان های سوم تا ششم پرفروش های هفته گرفتند.
فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» هم از جمله آثاری بود که در میزان فروش همواره تعجب منتقدین بسیاری را برانگیخت و از ابتدا تا انتهای اکران نوروز در جایگاه هفتم فروش هفتگی قرار داشت و به نوعی قعر جدول را قرق کرده بود.
اما این هفته فیلم سینمایی «تگزاس 2» 2 میلیارد و 175 میلیون تومان فروخت و در صدر گیشه با اختلاف بسیار نسبت به فیلم دوم قرار گرفت.
این فیلم حالا بعد از 3 هفته نمایش در 140 سالن سینما در مجموع به فروش 7 میلیارد و 212 میلون تومانی رسیده است.
مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی در این فیلم ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی آمده است: «هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی الخصوص تو تهران».
فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی نیز این هفته یک میلیارد و 462 میلیون تومان فروخته است و همچنان جایگاه دومی خود را در جدول اکران نوروز حفظ کند.
این فیلم در مجموع 7 هفته نمایش در 177 سالن سینما 23 میلیارد و 461 میلیون تومان فروخته است و به نوعی بعد از فیلم فروشنده اصغر فرهادی رکورددار فیلم پرفروش اجتماعی است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در بزنگاه روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی کند...»
فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بازیگران اصلی فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» هستند.
فیلم سینمایی «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی نیز این هفته با فروش 594 میلیون تومان نیز در رده سوم پُرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم نیز بعد از 7 هفته نمایش در 149 سالن سینما فروش 9 میلیارد و 881 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
فیلم سینمایی «چهار انگشت» قصه 2 دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می کنند اما درگیر اتفاقاتی می شوند ... .
چهار بازیگر اصلی این فیلم جواد عزتی، امیر جعفری، ماییداوی وییز و مونا فرجاد هستند.
فیلم سینمایی « زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی نیز فیلم چهارم پرفروش هفته با فروش 399 میلیون تومان است.
این فیلم در مجموع 7 هفته نمایش در 114 سینما 4 میلیارد و 286 میلیون تومان فروخته است.
در خلاصه داستان زندانی ها آمده است: «طاها دانشجوی الهیات برای نوشتن پایان نامه خود دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می کند غافل آز آنکه آنها دنبال نقشه ای دیگر هستند».
در این فیلم هنرمندانی چون هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری و.. ایفای نقش می‌کنند.
فیلم سینمایی «پیشونی سفید 3» نیز این هفته 317 میلون تومان فروخت و در جایگاه پنجم قرار گرفت.
این فیلم در مجموع 7 هفته نمایش در 152 سالن سینما فروش 2 میلیارد و 740 میلیون تومانی را تجربه کند.
پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی بازیگران فیلم سینمایی «پیشونی سفید 3» هستند.
فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی نیز این هفته 216 میلیون تومان فروخت تا در جایگاه ششم جدول پرفروش ها قرار گیرد.
«ژن خوک» در مجموع 7 هفته نمایش در 103 سالن سینما 2 میلیارد و 975 میلیون تومان فروخته است.
در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون هادی حجازی‌فر، سینا مهراد، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌پور ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» قعرنشین جدول پرفروش های نیز این هفته 164 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع 7 هفته نمایش در 80 سالن سینما یک میلیارد و 836 میلیون تومان فروش کند.
در این فیلم که روایتی واقعی از زندگی غلامرضا تختی اسطوره کشتی ایران است هنرمندانی چون محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، امیررضا فرامرزی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، مجتبی پیرزاد، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش و پریوش نظریه ایفای نقش می کنند.
به گزاش ایرنا، از امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت 4 فیلم جدید نمایش خود را در سینمای سراسر کشور آغاز کرده اند و باید ماند و دید که آیا این آثار هم می توانند مانند فیلم های اکران نوروز گیشه سینما را داغ نگاه دارند یا خیر؟. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد