hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| قم شاهراه مواصلاتی حمل‌ونقل ریلی کشور است

قم| قم شاهراه مواصلاتی حمل‌ونقل ریلی کشور است

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این استان در بیش از 30 محصول صنعتی در مبادلات ملی و بین‌المللی حرف‌های جدی برای گفتن دارد.

 به گزارش فارس، محمد شیخ حسن با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص استان قم اظهار کرد: این استان به‌عنوان شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور و محل تلاقی 6 آزادراه و 71 جاده کشوری روزانه گذرگاه بیش از 600 اتوبوس و هزار و 700 تریلر باری است که از محدوده قم عبور می‌کنند. او ادامه داد: از استان قم می‌توان به‌عنوان شاهراه مواصلاتی حمل‌ونقل ریلی کشور نیز نام برد که شبکه سراسری 9 هزار کیلومتری سرخس - بندرانزلی و زاهدان - ارومیه را به یکدیگر متصل می‌کند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: این استان از منظر صنعتی دارای جایگاه ممتازی است، قم با 11 شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از هزار و 500 واحد صنعتی فعال که اکثرا در طیف صنایع کوچک و متوسط هستند به‌عنوان یک شهر کارآفرین جز طلایه داران اقتصاد مقاومتی است. شیخ حسن با اشاره به وضعیت بخش صنعت استان قم اظهار کرد: کارخانه‌های استان در اکثر گروه‌های صنعتی اعم از شیمیایی، فلزی، سلولزی، غذایی، دارویی و... مشغول به فعالیت هستند و در بیش از 30 محصول صنعتی در مبادلات ملی و بین‌المللی حرف‌های جدی برای گفتن دارند. او ادامه داد: وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به‌عنوان نخستین بندر خشک کشور با دارا بودن امکانات و شرایط ویژه بیش‌ازپیش بر جایگاه ممتاز صنعتی استان قم می‌افزاید. دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: این استان از منظر معدن و مواد معدنی با صدور 143 فقره پروانه بهره‌برداری و ذخیره قطعی 909 میلیون تن و صدور 33 فقره گواهی کشف با ذخیره برآوردی 43 میلیون تن (با در نظر داشتن وسعت استان) دارای جایگاه در خور توجهی است که استخراج بیش از 28 ماده معدنی خود گواه این امر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد