hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تهران| جریمه میلیاردی ایران مال

تهران| جریمه میلیاردی ایران مال

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره پرونده «ایران مال» گفت: کمیسیون بدوی ماده 100 شهرداری، مجتمع ایران مال را 300 میلیارد تومان جریمه کرد.

به گزارش ایرنا علی اعطا روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: این پروژه در کمیسیون ماده 100 شهرداری مطرح و هفته گذشته رای بدوی آن صادر شد.
وی با بیان اینکه مالک می تواند نسبت به این رای اعتراض کند تصریح کرد: جریمه نقدی این پروژه 300 میلیارد تومان است و در بخش دیگر رأی، مالک باید پارکینگ را تامین کند.
اعطا ادامه داد: همچنین بخشی از فضای پارکینگ این پروژه به رستوران تبدیل شده که باید قلع و قمع (تخریب) شود و به حالت اولیه برگردد.
به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، این رای براساس گزارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهرداری منطقه و نیز کمیسیون‌معماری و شهرسازی شورا صادر شده و قابل تجدید نظرخواهی است.
مدیران شهری اعلام کرده بودند که پرونده تخلفات پروژه موسوم به ایران مال خرداد سال گذشته برای بررسی به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است.
این مجتمع که در منطقه 22 و نزدیک دریاچه چیتگر پایتخت واقع شده یکی از پنج مرکز خرید بزرگ دنیا و نخستین در منطقه معرفی شده است.
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یکی از معاونان مناطق و برکناری شهردار آن منطقه گفت: موضوع بازداشت یکی از کارکنان منطقه ربطی به تغییر شهردار آن منطقه ندارد.
وی افزود: بر اساس گزارشی که به شورا رسیده این موضوع به هفت ماه قبل برمی‌ گردد و حراست شهرداری به دنبال این موضوع بوده است.
اعطا همچنین درباره جا به جایی یکی از معاونان شهرداری منطقه 3 تهران، خاطرنشان کرد: شبهاتی در خصوص عملکرد وی مطرح بود که قبل از اینکه شورا به این موضوع ورود کند شهرداری این مدیر را تغییر داد.
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه موارد مشابه تخلفات در مناطق شهر تهران دیده می شود، گفت: شورا به طور جدی بر این موارد نظارت و پیگیری می‌ کند.
وی افزود: شهرداری تهران در برخی مواقع زودتر از تذکر شورا تغییرات لازم را انجام می‌ دهد.
اعطا تاکید کرد: از واحدهای نظارتی شهرداری ها درخواست داریم نسبت به این موارد حساسیت نشان دهند.
اعطا در ادامه با اشاره به اینکه درخصوص دریافت عوارض از طرح زوج و فرد دو تفسیر از مصوبه شورای شهر وجود دارد، اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران باید استفساریه به شورا بیاورد.
وی گفت: این موضوع در جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار تهران مطرح و بررسی می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر شهرداری تهران در این خصوص اقدام نکند، اعضای شورای شهر می توانند طرح استفساریه را تهیه و در صحن شورای شهر ارائه کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره اینکه مصوبه برج باغها لغو شده اما هنوز ضوابط آن در طرح جامع شهر تهران لحاظ می شود؛ گفت: شورای اسلامی شهر تهران تلاش خود را انجام داده و مصوبه برج باغها را لغو کرده است و پیشنهاد اصلاح پیوست طرح جامع را به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه کرده است.
اعطا افزود: از شورای عالی معماری و شهرسازی درخواست داریم که اصلاح این پیوست را در دستور کار قرار دهد. 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص عدم تعیین نرخ تاکسی ها و مترو و اتوبوس اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی هرگونه تصمیم گیری درباره نرخ ها و تعیین قیمت خدمات و کالاها باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.
وی افزود: در این مصوبه آمده است که افزایش قیمت هایی که در اختیار دستگاه های مختلف است، منوط به تایید ستاد تنظیم بازار است.
اعطا ادامه داد: مکاتبه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، به وزارت کشور، موجب ابهام در نرخ گذاری ها در تهران شده است.
وی تاکید کرد: باید شهردار تهران که در جلسات هیات دولت حضور دارند، این موضوع را مطرح و ابهام را رفع کنند.
سخنگوی شورای شهر تهران درباره روند برگزاری انتخابات شورایاری ها در سال جاری اظهار داشت: این انتخابات پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها روز گذشته با حضور معاون سیاسی فرمانداری تهران تشکیل شده، گفت: بنظر می رسد شاهد مخالفتی از سوی وزارت کشور در این خصوص نباشیم.
اعطا بیان کرد: شورای عالی استان ها نیز طرحی در خصوص انتخابات شورایاری ها تهیه و به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که موارد شبه برانگیز در این خصوص رفع خواهد شد.
وی یادآور شد: شهرداری تهران نیز برای انتخابات سال جاری شورایاری ها، یک مدیر مشخص تعیین کرده است.
وی از رسانه ها خواست تا کمک کنند که این انتخابات با شور برگزار شود.
اعطا در ادامه درباره دلیل استعفای مدیرعامل برج میلاد گفت: آریا زند یکی از مدیران شهری بود که در حوزه‌های مختلف شهری کارنامه موفقی داشت و گزارشی درباره استعفای وی به ما واصل نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری تهران در حوزه ای دیگر از تخصص و توانایی او استفاده کند.
وی درباره اینکه آیا امضای نامه ‌ای به اوباما در سال 88 و امضای آریا زند ذیل این نامه، دلیل استعفایش بوده، گفت: به نظرم دو نامه با هم مشتبه شده و آنچه ایشان امضا کرده با آنچه در شبکه‌ های اجتماعی مطرح شده، متفاوت است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد