hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بوشهر| گردشگری بوشهر ظرفیتی در خور توجه

بوشهر| گردشگری بوشهر ظرفیتی در خور توجه

اهمیت حوزه گردشگری استان بوشهر نه‌تنها کم از منابع زیرزمینی آن نیست بلکه حتی بیشتر است. اگرچه این استان بیشتر با ذخایر استراتژیکی همچون نفت و گاز شناخته‌شده اما می‌توان با برنامه‌ریزی مدون موتور گردشگری این استان را بیش‌ازپیش روشن کرد.

اورژانس بوشهر سه هزار و 879 مأموریت نوروزی انجام داد

رئیس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر گفت: در ایام نوروز امسال 350 نیروی اورژانس در قالب 53 پایگاه امدادی شامل 19 پایگاه شهری، 33 پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و 10 ایستگاه سلامت نوروزی مستقر و به همشهریان و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند.

عبدالرحیم دادجو افزود: طرح سلامت نوروزی این سازمان از 25 اسفند پارسال آغاز و تا 17 فروردین امسال ادامه داشت که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همه مأموریت‌ها با اولویت رسیدن سریع آمبولانس‌ها بر سر صحنه، درمان سریع در محل و رساندن مصدومان به مراکز درمانی انجام شد.

او افزود: نیروهای این مرکز در قالب طرح نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا پایان 16 فروردین امسال سه هزار و 879 مأموریت انجام دادند.

دادجو اظهار داشت: از مجموع عملیات ثبت‌شده 775 مأموریت ترافیکی و سه هزار و 104 مأموریت غیر ترافیکی بوده است.

او بیان کرد: در اجرای طرح امداد نوروزی نیروهای اورژانس استان بوشهر یکهزار و 775 نفر را به بیمارستان انتقال دادند که از این شمار 797 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی بودند.

دادجو اظهار داشت: تکنسین‌های اورژانس، 2 هزار و 6 مورد درمان در محل انجام دادند که از این تعداد 128 مورد مربوط به مأموریت‌های ترافیکی است.

او اضافه کرد: در مأموریت‌های صورت گرفته از آغاز طرح امداد نوروزی تا 17 فروردین، 52 فوتی در استان بوشهر ثبت شد که از این شمار 9 تن مربوط به حوادث ترافیکی و 43 نفر غیر ترافیکی بوده است.

دادجو گفت: نرخ رشد مأموریت‌های اورژانس نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش نشان می‌دهد.

او یادآور شد: در نوروز 98 حوادث ترافیکی 53 درصد و فوتی‌ها 36 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

امدادرسانی 751 نفر به مسافران نوروزی

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر نیز گفت: امسال 751 امدادگر و از جمعیت جوانان در قالب 54 پایگاه امدادی و پست ایمنی و سلامت نوروزی در استان به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کردند.

غلامرضا حاجیانی افزود: پست‌های ایمنی و سلامت در ورودی و خروجی و در نقاط پرتردد و مهم شهر به همت سازمان جوانان خدماتی شامل ارائه نکات ایمنی سفر ازجمله رعایت نکات بهداشتی، غذایی و بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت) به مسافران ارائه کردند.

او ادامه داد: در قالب طرح امداد و نجات نوروزی 22 هزار و 84 نفر از مسافران نوروزی از خدمات حضوری و درمان سرپایی این جمعیت بهره‌مند شدند.

حاجیانی افزود: در 199 مأموریت عملیاتی تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در استان 968 نفر نجات یافتند و 41 نفر نیز برای تکمیل مراحل درمانی و رسیدگی بیشتر به نزدیک‌ترین مراکز درمانی و بیمارستان اعزام شدند.

او بیان کرد: در نوروز امسال، 74 مصدوم سوانح ترافیکی طی 34 عملیات رهاسازی شدند و با احتساب زلزله شهرستان دشتی و طوفان‌های رخ‌داده که باعث سیل و آب‌گرفتگی در استان شد 20 هزار و 410 نفر اسکان داده شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: علاوه بر امکانات و نیروهای موجود انتظامی در این استان که به‌صورت معمول درحال خدمت‌رسانی هستند حدود 70 تیم سیار پلیس در تأمین امنیت نوروزی مسافران این استان مشارکت داشتند.

سردار خلیل واعظی افزود: در این زمینه با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف امدادی، خدماتی و قضایی هماهنگی‌های لازم انجام شد تا در صورت نیاز به‌کارگیری و همکاری لازم انجام شود.

او بیان کرد: تیم‌های پلیسی استان بوشهر برای تأمین امنیت انتظامی و ترافیکی در تعطیلات نوروز در مکان‌هایی که محل ازدحام و تردد مردم مثل بنادر، سواحل، مکان‌های تاریخی و دیدنی به‌صورت پررنگ حضور داشتند.

آموزش‌وپرورش بوشهر به 179 هزار و 902 مسافر اسکان داد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: نوروز امسال، 179 هزار و 902 مسافر نوروزی در 49 هزار و 973 خانوار در مدرسه‌های استان اسکان یافتند.

ناصر کرمی افزود: شمار اسکان جمعیت یادشده در مدرسه‌های استان بوشهر نسبت به سال گذشته 5.7 درصد معادل 9 هزار مسافر افزایش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: آمار پذیرش خانوار فرهنگی نسبت به سال گذشته و خانوارهای غیرفرهنگی 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر یادآور شد: بر این اساس آمار اسکان نوروزی به 504 هزار و 539 نفر روز می‌رسد.

او بیان کرد: شهرستان گناوه با اسکان 51 هزار و 944 نفر معادل 28.8 درصد و بوشهر با 44 هزار و 985 نفر معادل 25 درصد و دیلم با 22 هزار و 629 نفر معادل 12.5 درصد مسافران بیشترین درصد میزبانی را در بین شهرستان‌ها و مناطق استان به خود اختصاص دادند.

21 میلیارد ریال صنایع‌دستی در بوشهر فروش رفت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نوروز امسال 21 میلیارد و 277 میلیون ریال محصولات صنایع‌دستی در این استان فروش رفت.

ارغوان مهدی زاده افزود: تولیدات صنایع‌دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوری که در بازارهای جهانی ازجمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی عرضه می‌شود.

او بیان کرد: حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم‌کاری ازجمله صنایع‌دستی شاخص استان بوشهر به شمار می‌رود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروز 594 غرفه، 35 بازارچه و فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم گردی استان برپا شد.

لیلا رحیمی افزود: فروش این میزان تولیدات صنایع‌دستی بیانگر رضایت گردشگران و کیفیت مناسب این تولیدات است.

او ادامه داد: صنایع‌دستی استان بوشهر از لحاظ نوع، جنس، رنگ و تنوع بی‌نظیر است و تلاش می‌شود در سال جاری با استفاده از همه ظرفیت‌ها در بخش مواد اولیه مناسب زمینه تولید با کیفیت محصولات فراهم شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد