hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > برگزاری دوره آموزشی -هم اندیشی عفاف و حجاب

برگزاری دوره آموزشی -هم اندیشی عفاف و حجاب

دوره آموزشی-هم اندیشی عفاف و حجاب، فلسفه و اهمیت آن در منطقه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم، دوره آموزشی عفاف و حجاب با موضوع فلسفه و اهمیت حجاب در جامعه کنونی با وجود فضای مجازی و جنگ نرمِ فرهنگی جهت بانوان در منطقه قم برگزار شد .

 این دوره آموزشی به محوریت استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعلی حسینی دولت آباد مسئول آموزش دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت برگزار و به بیان فلسفه حجاب و چرائی وجوب آن در اسلام و قرآن پرداخته شد. 

حسینی به تفاوت های زن و مرد اشاره داشته و این تفاوت ها را مطابق با آیات و روایات در بعد جسمانی دانسته و بر این نکته تأکید داشته که در بعد روحانی ملاک برتری تقواست و تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و علت رعایت حجاب بیشتر توسط زنان وجود این تفاوت های جسمانی و انتظارات و کارکردهای متفاوت است.

وی افزود: عفاف و حجاب در پوشش، رفتار و گفتار است و به اهمیت حجاب گفتاری و زبان بدن در رعایت آن تأکید کرد. نقش فضای مجازی و توجه به رعایت حجاب در این فضا را مهم دانسته و نقش حجاب را در حفظ بنیان خانواده و کاهش طلاق عامل بسیار مهمی دانست. 

گفتنی است حسینی بر این نکته اشاره نمودند که تکرر بی حجابی آن را عادی نمی کند و با توجه به اینکه در جنگ نرم قرار داریم؛ تشویق فرزندان به امر حجاب بدون الزام و اجبار به آن، عدم نگاه ابزاری به زن ، امر به معروف و نهی از منکر صحیح و اثر بخش همانند آیینه، الگوسازی صحیح و رفتار درست را از ابزار بسیار مهم در گسترش امر عفاف و حجاب برشمرد.

بر اساس این گزارش این دوره با طرح سئوالات و پرسش و پاسخ به صورت دوطرفه و هم اندیشی با بانوان پیرامون موضوع عفاف و حجاب و پاسخگوئی به سئوالات برگزار شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد