hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش کاهش تولید پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست

آموزش کاهش تولید پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست

چهل و دومین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع لزوم کاهش تولید پسماند اختصاص یافت که فردا (دوشنبه ۳۱ تیرماه) از ساعت ۹ در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، آرش یوسفی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان درباره زنگ آموزش این سازمان گفت: در این برنامه آموزشی، نادر مختارانی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، مبحث "لزوم کاهش تولید پسماند" را تشریح می‌کند.
وی با اشاره به دغدغه‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به مقوله پسماند و لزوم مدیریت آن در کشور و نیز برنامه‌های آموزشی- فرهنگی معاونت آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با محوریت موضوعی پسماند، لزوم کاهش تولید پسماند و روشنگری پیرامون آن را یکی از اولویت‌های آموزشی محیط‌زیست دانست.
یوسفی رشد بالای مصرف‌گرایی و نبود مشارکت موثر در تفکیک پسماندها و سیستم‌های معیوب در انتقال، جداسازی و بازیافت پسماندها را مهمترین مشکلات کشور در این زمینه دانست و افزود: راه مقابله با خطرات روزافزون انواع پسماندها، آگاه سازی و روشنگری عمومی است و تمامی جامعه ائم از مردم و مسئولین باید در این رابطه آموزش ببینند.
وی تغییر فرهنگ مصرف و کم کردن تولید انواع زباله مخصوصاً زباله‌های پلاستیکی که چند صد سال برای تجزیه آنها در طبیعت زمان لازم است را ضروری دانست و گفت: تولید و انباشت زباله‌ها سلامت همه موجودات را با خطر مواجه می‌کند که همدلی آحاد جامعه می‌تواند این معضل بزرگ محیط زیستی را حل کند.
شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد