hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رفع محدودیت انتقال فناوری در ارتباط دانش‌بنیان‌ها با دانشگاه میسر است

رفع محدودیت انتقال فناوری در ارتباط دانش‌بنیان‌ها با دانشگاه میسر است

رئیس پارک علم وفناوری گیلان با بیان اینکه در شرایط تحریم در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بحث محدودیت در انتقال فناوری و تکنولوژی مطرح است، گفت: می‌توان این امر را با ارتباط دانش‌بنیان‌ها با دانشگاه‌ها برطرف کرد.
به گزارش ایرنا، علی باستی با اشاره به اینکه تحریم‌ها با خود موانعی را برای کشورها به همراه دارند، افزود: در تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در بسیاری از زمینه‌های کشور اختلالاتی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌توان گفت انتقال فناوری و تکنولوژی از این موارد است، این ارتباط چون با شرکت‌های خارج از کشور محدود شده است عملاً یک سری مشکلات را به همراه دارد.
باستی افزود: نکته‌ای که در این شرایط حائز اهمیت است، این است که کشور ما به لحاظ رتبه‌بندی بین‌المللی در تولید علم و دانش، رتبه ۱۵ دنیا را دارد. این فرصت خوبی است که شرکت های دانشی که در بحث تولید فعال‌اند با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کنند، این ارتباط می‌تواند محدودیت‌هایی که در زمینه انتقال فناوری وجود دارد را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی گفت: نکته مهم این است که در شرایط تحریم شرکت‌های دانش‌بنیان و به خصوص استارتاپ‌ها می‌توانند راهکار و کمک‌های خوبی به دولت جهت برون رفت از این شرایط ارایه دهند تا کشور بتواند این تحریم‌ها را پشت سر بگذارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد