hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > تیم‌های من همیشه هجومی بازی می‌کنند

تیم‌های من همیشه هجومی بازی می‌کنند

انتظار هواداران استقلال به سر رسید و از سرمربی جدیدشان رونمایی شد؛ مرد خوش‌پوش و با استایل ویژه از سرزمین چکمه که به گفته خودش قرار است استایل فوتبال ایتالیا را در استقلال پیاده کند. آندره‌آ استراماچونی خوب می‌داند که هواداران استقلال پس از 6 سال ناکامی در لیگ برتر، خواسته‌ای جز قهرمانی ندارند و به کمتر از کسب جام قانع نمی‌شوند، با این اوصاف او قولی برای قهرمانی نداد گرچه در گوشه‌ای از ذهنش این مهم جا خوش کرده که با کسب جام می‌تواند جایگاه خود در این تیم را محکم کند و دل میلیون‌ها آبی دوست را به دست آورد.
سرمربی جدید استقلال که چهارشنبه شب وارد تهران شده بود، عصر پنجشنبه همزمان با مراسم معارفه‌اش، نخستین نشست خبری را هم برگزار و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. استراماچونی که از حضور پرتعداد خبرنگاران و عکاسان به وجد آمده بود، صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: «از همه و از مسئولان استقلال بابت استقبال خوبی که داشتند، تشکر می‌کنم. شنیده بودم که ایرانی‌ها خونگرم هستند و حالا آن را تجربه کردم. از هواداران استقلال متشکرم که بخوبی حمایت کرده‌اند و یکی از دلایلی که اینجا هستم، به خاطر آنهاست. وقتی این سمت را قبول کردم، به خاطر رابطه خوب ایران و ایتالیا بود و بر اساس تحقیقات خودم اینجا را انتخاب کردم. می‌دانم این انتخاب و سختی‌هایی که تجربه خواهم کرد، راحت نیست. فوتبالی که در ایتالیا داریم با ایران تفاوت دارد. هیأت مدیره و هواداران استقلال می‌خواهند که من سبک‌ و استایل فوتبال ایتالیا را اینجا اجرا کنم.»
سرمربی ایتالیایی استقلال به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قول قهرمانی می‌دهید؟ چنین پاسخ داد: «می‌دانم که استقلال 6 سال است قهرمان نشده، بنابراین کار دشواری داریم و وارد چالش شده‌ام. استقلال سال گذشته سوم شد و حتماً تیم‌های دیگر بهتر کار کردند که قهرمان شدند. همیشه رابطه خوبی با باشگاه و هواداران تیم‌هایی که بوده‌ام، داشتم. نمی‌خواهم قولی بدهم یا حرفی بزنم که نتوانم آن را انجام دهم اما می‌توانم قول بدهم بهترین تلاشم را بکنم و سطح کیفی استقلال را ارتقا بدهم. بازیکنان فاکتورهای بسیار مهمی هستند و تلاش خواهیم کرد تا روز به روز کیفیت تیم را بالاتر ببریم. هنوز نمی‌توانم بگویم از فوتبال ایران شناخت خوبی دارم اما امیدوارم با همکاری افرادی که در باشگاه حضور دارند، به جمع‌بندی و شناخت برسم. همه در تورنمنت‌ها می‌خواهند پیروز باشند و ما نیز همین هدف را داریم. یکی از نکاتی که برایم اهمیت دارد، این است که با هواداران صادق باشیم. ما یک سری خلأ داریم که باید آنها را پر کنیم.» با اینکه سبک فوتبال ایتالیا دفاعی است ولی استراماچونی به حمله علاقه دارد: «در ایتالیا اصطلاحی هست که می‌گویند حمله باعث فروش زیاد می‌شود و مثلاً فیلمی که خیلی خوب باشد، فروش زیادی هم دارد. این بازی دفاعی است که باعث می‌شود شرایط خیلی خوب پیش نرود. تیم‌های من همیشه هجومی بازی کرده‌اند اما برای انتخاب اینکه چگونه بازی کنیم، باید توانایی بازیکنان را ببینیم. تا شناخت پیدا نکنم، نمی‌توانم نتیجه‌ای بگیرم. در مورد بازیکن خارجی هم باید بگویم حتماً به دنبال بازیکن خارجی هستیم و شاید بازیکنی ایتالیایی جذب کنیم و شاید از جای دیگری بازیکن بگیریم ولی این را بگویم بازیکنان ایتالیایی چندان ارزان نیستند.»
همکاری غیر رسمی با رحمان رضایی
پیروز قربانی و بهزاد غلامپور دستیاران ایرانی استراماچونی هستند. او درباره کادر فنی خود چنین توضیح داد: «من با خودم 3 مربی حرفه‌ای آوردم که دو مربی تکنیکال و یک مربی بدنساز هستند. از باشگاه هم درخواست کردم یک مربی دروازه‌بان‌ها، یک مربی تکنیکال و یک آنالیزور هم داشته باشیم. یکی از دستیارانم می‌تواند آنالیزور هم باشد اما چون برای اولین بار است که به فوتبال ایران آمده‌ایم، خواستم یک آنالیزور هم داشته باشیم تا بتوانیم تیم‌های مختلف را بهتر آنالیز کنیم. شاید برقراری ارتباط در شروع سخت باشد و بهتر است یک نفر کنارمان باشد.» در روزهای گذشته از رحمان رضایی به عنوان یکی از گزینه‌های دستیاری استراماچونی نام برده می‌شد، اما به نظر می‌رسد سابقه پرسپولیسی او باعث شده قید او را بزنند. با این حال، استراماچونی از همکاری با او خبر داد: «مدیر برنامه‌های من، مدیر برنامه‌های رضایی هم بوده. رضایی سابقه بازی در ایتالیا را داشته و از سویی اطلاعاتی را در مورد ایران به من انتقال داد. رحمان به صورت رسمی در کادر فنی ما نیست اما می‌توانیم از تجربیات او استفاده کنیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد