hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ویلموتس با دستیارانش سه‌شنبه در ایران

ویلموتس با دستیارانش سه‌شنبه در ایران

مهدی تاج و مارک ویلموتس  چهارشنبه هفته گذشته به توافق و عقد قرارداد رسمی دست یافتند تا این سرمربی بلژیکی به مدت 3 سال و تا پایان جام جهانی 2022 هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده بگیرد.
نخستین مأموریت ویلموتس، آماده‌سازی تیم ملی برای دو دیدار مقابل سوریه و کره‌ جنوبی است اما او روز سه‌شنبه ۷ خرداد وارد تهران می‌شود و تنها ۹ روز برای اعلام فهرست بازیکنان، تشکیل اردو و نهایتاً بازی با سوریه فرصت دارد. گرچه مشخص نیست که فهرست تیم‌ ملی بر چه مبنایی اعلام خواهد شد، چرا که این مربی بلژیکی بازی‌های لیگ برتر و لژیونرهای ایرانی را ندیده اما این امکان وجود دارد که او همان فهرست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را دعوت کند و فعلاً به بررسی بازیکنان موجود بپردازد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال در شهرکرد، به سؤالاتی درخصوص ویلموتس پاسخ داد. او درباره سفر به بلژیک و عقد قرارداد با ویلموتس، گفت: «به دلایل خاص کشور به بلژیک رفتیم تا شرایط انتقال پول و نحوه اقامت این مربی بلژیکی در کشور ایران را بررسی کنیم.» او با بیان اینکه دو جلسه 5 ساعته با ویلموتس در بروکسل داشته، افزود: «قرارداد ویلموتس دوبرابر قرارداد کارلوس کی‌روش بند خواهد داشت و تمامی سفرها و اعزام‌های وی با دستور فدراسیون انجام خواهد شد.» تاج درحالی از محرمانه بودن رقم قرارداد ویلموتس صحبت کرد که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند مبلغ قرارداد او ۴.۲ میلیون یورو است. موضوع بعدی که تاج درباره آن صحبت کرد، بحث بیماری خونی این مربی است: «احراز سلامت این مربی ۵۰ ساله بلژیکی، از لحاظ پزشکی از جمله قلب، ریه و کبد انجام شده و از همین الان اعلام می‌شود که سرمربی تیم ملی هیچ گونه بیماری کلیوی ندارد.» اما در مورد دستیاران ویلموتس سایت dh  بلژیک مدعی شد که مانو فررا اسپانیایی، مربی ۶۰ ساله که در تیم پایه‌های خنت بلژیک کار می‌کرد، دستیار نخست ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران است. تیری وریانس نیز دستیار دیگر ویلموتس خواهد بود. هرمان دی لانتشیر نیز که به عنوان آنالیزور در تیم ملی بلژیک با ویلموتس کار کرده، سومین عضو جدید کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود. انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی در رسانه‌های جهان نیز بازتاب زیادی داشت و سایت‌های مختلف کشورهای عربی، روسیه و همچنین رسانه‌های اوکراینی در مورد این موضوع مطالبی منتشر کردند.
طالقانی: ویلموتس مربی پروازی نیست
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا ویلموتس یک مربی پروازی خواهد بود، به مهر گفت:«بحث پروازی بودن ویلموتس منتفی است. این مربی در ایران مستقر می‌شود و اگر بخواهد می‌تواند خانواده‌اش را هم به کشورمان بیاورد. مواردی که مدنظر فدراسیون فوتبال بود در قرارداد ذکر شده است. خواسته‌های ما به مراتب بالاتر از سرمربی قبلی بود که قراردادش را امضا کرده بودند.  ویلموتس مربی توانمندی است. اگر مشکلی در پرداخت پول این مربی نداشته باشیم بدون شک با روحیه قوی وارد صحنه می‌شود و می‌تواند به تیم ملی کمک کند.»  عبدالکاظم طالقانی ادامه داد:« با تفاهمی که با ویلموتس داشته ایم، او دنبال برنامه ریزی برای انجام کارهای بزرگ و خوب است؛ چه در تیم ملی بزرگسالان و چه در تیم‌های پایه. یکی از اولویت‌های ما صعود مجدد به جام جهانی است ولی جوانگرایی و زیر نظر گرفتن تیم‌های پایه هم در قرارداد ویلموتس دیده شده است.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد