hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > حسین طیبی: عادل در شرایط ناعادلانه من را برد

حسین طیبی: عادل در شرایط ناعادلانه من را برد

در یکی دو روز گذشته ویدئویی از عادل فردوسی‌پور منتشر شد که در آن مشغول مسابقه دادن با حسین طیبی، بازیکن ملی‌پوش و لژیونر فوتسال کشورمان برای انداختن توپ درون سطل است. این اتفاق جالب باعث شد تا به سراغ طیبی برویم و با او در این خصوص و موفقیت‌هایی که اخیراً با تیم باشگاهی‌اش «غیرت» قزاقستان در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد، صحبت کنیم.
او به سؤالات خبرنگار «ایران» پاسخ داد.
درباره دیدارت با عادل فردوسی‌پور و مسابقه‌ای که با او دادی، صحبت می‌کنی؟
من عادل را گاهی اوقات که با دوستان می‌رویم بازی کنیم، می‌بینم. ایشان یک چالشی را به راه انداخته بود که توپ را از یک فاصله‌ای درون سطل بیندازیم و این شد که با هم مسابقه دادیم.
چه کسی برد؟
راستش من کفش کتانی درست و حسابی همراه خودم نداشتم و در این شرایط ناعادلانه عادل من را برد (می‌خندد).
اتفاقی که این روزها شاهد آن هستیم، این است که با تعطیلی برنامه 90، فردوسی‌پور هم از تلویزیون و فضای رسانه‌ای و فوتبال دور شده. در این خصوص هم با او صحبتی داشتی؟
نه ما بیشتر دور هم جمع می‌شویم تا بازی کنیم و از کنار هم بودن لذت ببریم ولی موضوعی که وجود دارد، این است که عادل را کل مردم ایران دوست دارند و دیدید که در چند وقت اخیر هم چقدر از او حمایت کردند. ما هم امیدواریم که دوباره برگردد و برنامه 90 را اجرا کند.
کمی از خودت بگو و گلزنی که در بازی مقابل بارسلونا داشتی که بازتاب زیادی هم داشت.
من با اینکه انگشت دستم شکسته بود، مقابل بارسلونا بازی کردم و تلاش کردم که نماینده خوبی برای ایران باشم. خدا را شکر که توانستیم 2-1 برنده این دیدار باشیم و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنیم. من خیلی خوشحالم که در این سطح بازی کردم و توانستم به تیم بزرگ بارسلونا هم گل بزنم و هم پاس گل بدهم.
ولی فینال را به اسپورتینگ لیسبون 2-1 واگذار کردید و دوم شدید.
ما تلاش خودمان را کردیم و دوست داشتیم که حضورمان در فینال با قهرمانی توأم باشد ولی متأسفانه دوم شدیم.
تو با «غیرت» یک مقام سومی و یک دومی اروپا را داری و جای قهرمانی در کارنامه‌ات خالی است...
دیگر ما از این طرف شروع کردیم. سوم، دوم و حالا امیدوارم که دفعه بعد به مقام قهرمانی برسیم.
قبلاً گفته بودی که آرزو داری در بارسلونا بازی کنی. هنوز هم این آرزو را داری؟
فکر می‌کنم که این صحبت من برای خیلی وقت پیش بود. الان خیلی خوشحالم که در تیم غیرت بازی می‌کنم که یکی از بزرگترین تیم‌های فوتسال دنیاست و همیشه در تورنمنت‌های معتبر حضور دارد. در این شرایط فکر نمی‌کنم که بقیه تیم‌ها، برایم خیلی بزرگ باشند. البته بازی کردن در اسپانیا را هم خیلی دوست دارم اما از اینکه در غیرت بازی می‌کنم، واقعاً خوشحالم.
برنامه‌ات برای فصل جدید چیست؟
فعلاً که در حال استراحت هستم ولی برای فصل بعد باید ببینیم که خدا چه می‌خواهد. من قراردادم با غیرت تمام شده و ان شاءالله تصمیمی می‌گیرم که به ادامه فوتسال و پیشرفتم کمک کند.
یعنی می‌خواهی در غیرت بمانی؟
ان شاءالله. البته چند پیشنهاد خوب دارم و به بهترین آنها پاسخ مثبت می‌دهم که شاید این پیشنهاد از طرف غیرت باشد. فعلاً می‌خواهم استراحت کنم. چون فصل خیلی سختی را از لحاظ بازی و تمرین پشت سر گذاشتم و شاید در چند روز یا چند هفته آینده برنامه‌ام برای فصل بعد مشخص شود.
شرایط تیم ملی فوتسال را چطور ارزیابی می‌کنی؟
شرایط  تیم ملی خوب است، ما امسال سال بسیار سختی را در پیش داریم و باید در مسابقات جام ملت‌ها شرکت کنیم که مقدماتی جام جهانی فوتسال است. امیدوارم اتفاقی که برای فوتبال ساحلی‌مان افتاد، برای فوتسال‌مان نیفتد و این فقط حمایت مسئولان از تیم ملی را می‌طلبد تا بتوانیم از عنوان سومی که در جام جهانی 2016 به دست آوردیم، دفاع کنیم و حتی رتبه بهتری کسب کنیم. مردم همیشه از ما توقع دارند که مقام خوبی در جام جهانی به دست آوریم ولی باید امکانات خوبی داشته باشیم که این اتفاق بیفتد.
فعلاً که اردوی تیم ملی فوتسال به دلیل مشکلات مالی لغو شده!
این اتفاق برای تیم سوم دنیا خیلی بد است. ما چند وقت پیش بازی دوستانه‌مان با برزیل که بزرگ‌ترین تیم فوتسال دنیاست لغو شد و الان هم که اردویمان کنسل شده است. به هر حال امیدوارم که این اتفاق‌ها نیفتد. چون زمان زیادی نداریم. امیدوارم که بتوانیم نماینده خوبی باشیم ولی این را هم بگویم که فوتسال نیاز به اردو و بازی‌های تدارکاتی مناسب دارد تا به موفقیت برسیم.
                                   
                                                                         
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد