hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > این گجت محتوای دیجیتال را برای نابینایان قابل خواندن می کند

این گجت محتوای دیجیتال را برای نابینایان قابل خواندن می کند

سه مهندس انگلیسی دستگاهی کوچک به اندازه ماوس رایانه ابداع کرده اند که محتوای دیجیتال را به خط بریل تبدیل می کند تا افراد نابینا بتوانند به سرعت متون دیجیتال را بخوانند.


به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یک گجت کوچک به اندازه کف دست ابداع شده که به افراد نابینا کمک می‌کند ایمیل‌هایشان را در آیفون بخوانند. این دستگاه پایان سال جاری برای فروش عرضه می‌شود.
بسیاری از افراد نابینا یا کم بینا با استفاده از خط بریل متون را می‌خوانند. اما با ظهور عصر دیجیتال میلیون‌ها فرد نابینا از تحصیل، کار یا فعالیت‌های اجتماعی خود عقب مانده‌اند.

البته تابه حال چند دستگاه به بازار عرضه شده‌اند که محتوای دیجیتال را به خط بریل تبدیل می‌کنند اما قیمت آنها بسیار بالا است.
درهمین راستا، گجتی جدید که به اندازه یک ماوس رایانه است به افراد نابینا اجازه می‌دهد متون را روی لپ تاپ، آی پدیا آیفون بخوانند. برای این منظور کافی است کاربر دستگاه را از چپ به راست حرکت دهد یا از گزینه «اسکرول خودکار» استفاده کند تا بتواند هر سطر را بخواند.
همچنین کاربران می‌توانند با فشار دکمه‌ای خطوط یا پاراگراف‌ها یا حتی یک صفحه را نخوانند. سه مهندس این دستگاه را ابداع کرده‌اند.
این اختراع ساده در حقیقت محتوای دیجیتال را به وسیله بلوتوث به یک دریافت کننده به اندازه ماوس رایانه منتقل می‌کند. در این مرحله محتوا به خط بریل تبدیل می‌شود.

به گفته سازندگان دستگاه، قیمت آن فقط ۳۰۰ پوند اعلام شده است. حال آنکه نسخه‌های قدیمی تر دستگاه‌های تبدیل محتوای دیجیتال به بریل بین هزار تا ۶ هزار پوند هزینه دارند.
این دستگاه Bonocle نام گرفته به راحتی در جیب یا کیف دستی جای می‌گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد