hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > افطار کنید و در انتظار رونمایی از قهرمان بنشینید

افطار کنید و در انتظار رونمایی از قهرمان بنشینید

آیا تکلیف قهرمان لیگ برتر مشخص می‌شود؟ این سؤالی است که همه علاقه‌مندان به فوتبال ایران در ذهن خود دارند اما برای رسیدن به پاسخ باید تا ساعات پایانی امشب صبر کرد. هفته بیست و نهم لیگ برتر به صورت همزمان از ساعت 21:30 امشب آغاز می‌شود و در پایان مسابقات مشخص خواهد شد که جام  برای سومین فصل متوالی به پرسپولیس می‌رسد یا سپاهان، استقلال و پدیده کار را به هفته آخر می‌کشند.
پرسپولیس- ماشین‌سازی؛ به دنبال هت‌تریک قهرمانی
هت‌تریک در قهرمانی؛ هدفی که سرخپوشان پایتخت به دنبال آن هستند. پرسپولیس در شرایطی امشب در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود که ناکام بزرگ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ لقب گرفت و به عنوان نایب قهرمان دوره قبل، وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت. شاگردان برانکو در 5 بازی پیاپی (لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا) به پیروزی نرسیده‌اند اما بخوبی می‌دانند که در بازی با ماشین‌سازی حق لغزش ندارند و برای رسیدن به جام در سومین فصل متوالی، باید با سه امتیاز زمین را ترک کنند. ضمن اینکه اکثر بلیت‌های این بازی به فروش رفته و برانکو و شاگردانش دوست ندارند هواداران مشتاق خود را ناامید به خانه بفرستند. در مقابل ماشین‌سازی در 6 بازی پیشین پیروز نشده اما تیمی سازمان یافته و چغر است که به سادگی به حریفان خود امتیاز نمی‌دهد و ممکن است شاگردان محمدرضا مهاجری، در این بازی هم برای پرسپولیسی‌ها دردسرساز شوند. آنها بازیکنانی مانند رضا خالقی‌فر و محمدحسین کنعانی‌زادگان را دارند که روی آنها حساب می‌کنند. برانکو در این مسابقه علیرضا بیرانوند را به دلیل 4 اخطاره بودن در اختیار ندارد و بوژیدار رادوشوویچ درون دروازه قرار می‌گیرد. ضمن اینکه بشار رسن از ناحیه زانو مصدوم است و حضور این‌ هافبک عراقی در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مهاجری هم یوسف سیدی، مدافع تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پرسپولیس و ماشین‌سازی تاکنون 3 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که هر 3 بازی با برد سرخپوشان پایتخت به اتمام رسیده. بازی رفت لیگ شانزدهم (1-0)، بازی برگشت در تبریز (2 - صفر) و بازی رفت فصل جاری (1-0). در صورتی که پرسپولیس امشب پیروزی‌هایش برابر تیم تبریزی را تکرار کند و  سپاهان و استقلال امتیاز از دست بدهند، برانکو و شاگردانش سومین قهرمانی‌شان را جشن خواهند گرفت. هرچند در این صورت هم سازمان لیگ جام قهرمانی را در هفته پایانی در جم به بازیکنان پرسپولیس اهدا خواهد کرد. قضاوت این مسابقه را کوپال ناظمی برعهده دارد و حسن ظهیری و محمد‌ هاشمی‌نسب هم کمک‌های او هستند.
پدیده- سپاهان؛ جنگ قهرمانی
یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود. جایی که پدیده رده چهارمی میزبان سپاهان تیم دوم جدول است. یحیی گل‌محمدی در این فصل تیم منسجمی ساخته که توانسته پا به پای مدعیان بجنگد و هنوز هم روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. در مقابل، سپاهان به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر قرار دارد که هوادارانش امیدوارند با امیر قلعه‌نویی به عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر، بعد از 4 سال‌ به قهرمانی برسند. بازی رفت دو تیم در اصفهان با یک گل به سود زردپوشان به اتمام رسید.
صنعت نفت آبادان - استقلال؛ در انتظار معجزه
معجزه؛ این اتفاقی است که آبی‌پوشان پایتخت به دنبال آن هستند. اینکه پرسپولیس و سپاهان بازی‌های خود را ببازند و استقلال هم برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی برسد تا شاگردان فرهاد مجیدی، شانس بیشتری برای قهرمانی پیدا کنند. استقلال هفته گذشته برابر استقلال خوزستان به برتری 4-2 رسید ولی در دیدار آسیایی خود مقابل الدحیل قطر به تساوی 1-1 دست یافت تا همانند پرسپولیس، وداع زودهنگامی از لیگ قهرمانان داشته باشد. با این حال، آبی‌ها امیدوارند در 2 بازی آخر به پیروزی برسند و شانس هم آنها را یاری کند تا رؤیای قهرمانی‌شان محقق شود. اما موتور صنعت نفت در این هفته‌های پایانی تازه روشن شده و برزیلی‌ها ۴ برد متوالی کسب کرده و به رده نهم جدول صعود کرده‌اند. آبادانی‌ها که عاشق صنعت نفت هستند، حالا امیدوارند تیم‌شان در ورزشگاه تختی آبادان هم به پیروزی برسد تا شادی‌شان از بردهای اخیر مضاعف شود ولی استقلال اگر می‌خواهد فصل آینده دوباره در آسیا حضور داشته باشد، باید نوار بردهای شاگردان پائولو سرجیو پرتغالی را قطع کند. استقلال در این بازی طارق همام را که توسط مجیدی اخراج شده، در اختیار ندارد. ضمن اینکه فرشید باقری و رضا کریمی هم دچار مصدومیت شد‌ه‌اند و به این بازی نمی‌رسند. در سمت مقابل هم وفا هخامنش بازیکن محروم صنعت نفت آبادان است. این دو تیم، تاکنون 15 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که صنعت نفت 7 بار و استقلال 8 بار به پیروزی رسیده‌اند که آخرین آن برد 3-0 آبی‌ها در بازی رفت فصل جاری بود. نفت در این بازی‌ها 18 گل و استقلال 28 گل به ثمر رسانده است. محمدرضا اکبریان قاضی این میدان است و مهدی الوندی و جلیل شعرانی نیز کمک‌های او هستند.
تراکتورسازی-پارس جنوبی؛ به دنبال جواز آسیا
تراکتورسازی بعد از 3 باخت پیاپی، هفته گذشته برابر پرسپولیس به تساوی 1-1 دست یافت و در رتبه پنجم جدول قرار دارد. شاگردان جورج لیکنز می‌خواهند پارس جنوبی را در ورزشگاه یادگار امام (ره) شکست دهند و شانس خود را برای گرفتن سهمیه آسیایی حفظ کنند. در مقابل، پارس جنوبی هم ۴ هفته است که رنگ برد را ندیده و 3 باخت و یک مساوی داشته است.
سپیدرود و نفت مسجدسلیمان؛ در جست و جوی بقا
این بازی را می‌توان دربی تیم‌های شمالی دانست. در یک سو، سپیدرود تیم پرطرفدار رشت و استان گیلان قرار دارد که برای بقا تلاش می‌کند و در سوی دیگر، نساجی تیم پرطرفدار قائمشهر و استان مازندران که بقایش در لیگ برتر قطعی شده است. بازی رفت دو تیم ۲-۲ به پایان رسید اما سپیدرودی‌ها در ورزشگاه سردار جنگل به آب و آتش خواهند زد تا با کسب 3 امتیاز شانس ماندن در لیگ برتر را حفظ کنند. نکته جالب این که سرمربی سپیدرود، نادر دست نشان کاپیتان سال‌های دور نساجی است که باید مقابل تیم شهر خود قرار بگیرد. البته او در این بازی محروم است و از روی سکوها بازی را دنبال می‌کند. پیکان - نفت مسجدسلیمان هم یکی از بازی‌های تعیین کننده لیگ به شمار می‌رود. در یک سو، پیکان که روی پله دهم جدول لیگ ایستاده؛ برای رسیدن به رتبه تک رقمی تلاش می‌کند ولی نفت مسجدسلیمان به دنبال بقاست و فیروز کریمی هر چه از مربیگری بلد است را باید رو کند تا تیمش را در لیگ برتر نگه دارد. بازی رفت را نفت 1-0 برد و مسجدسلیمانی‌ها امیدوارند این نتیجه تکرار شود. نتیجه این بازی برای هواداران سپیدرود نیز اهمیت دارد.
بازی‌های تشریفاتی
در دو بازی تیم‌ها نه سهمیه می‌گیرند، نه غم سقوط دارند و نه تب قهرمانی. ذوب‌آهن در شرایطی در ورزشگاه فولادشهر به میدان می‌رود که با کامبک‌های رؤیایی‌اش در آسیا که آخرین آن تساوی 2-2 و پر حاشیه با الزورا عراق بود، توانست به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان صعود کند و حالا هم در تلاش است که با یک پله صعود در جدول لیگ، خود را به رده ششم برساند اما در مقابل فولاد هم که روی پله ششم ایستاده، نمی‌خواهد این رتبه را از دست بدهد. در این بازی علیرضا منصوریان مقابل افشین قطبی قرار می‌گیرد که در تیم ملی دستیار او بود و بعد هم به جای قطبی در بازی دوستانه با روسیه سرمربی موقت ایران شد. سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس می‌توانند بازی جذابی را رقم بزنند. استقلال خوزستان- سایپا دیگر بازی تشریفاتی این هفته است. آبی‌پوشان اهوازی که سقوط‌شان به لیگ یک قطعی شده، در حالی در ورزشگاه غدیر اهواز برابر سایپا قرار می‌گیرند که نتیجه این دیدار برای دو تیم اهمیت خاصی ندارد. البته نارنجی‌پوشان انگیزه‌ای برای برد دارند؛ آنها بعد از برکناری علی دایی به پدیده باختند و به دنبال اولین برد خود با ابراهیم صادقی هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد