hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آخرین جزییات ریزش تونل در آزادراه تهران ـ شمال

آخرین جزییات ریزش تونل در آزادراه تهران ـ شمال

در آستانه روز کارگر،کارگرانی که صبح امروز کار خود را مانند همیشه در تونل آزادراه تهران ـ شمال آغاز کردند، نمی‌دانستند قرار است ساعاتی بعد، درگیر حادثه‌ای ناگوار شوند و امروز خبرساز رسانه‌ها باشند.
همه چیز در یک لحظه به وقوع پیوست؛ انفجار، ریزش تونل و آتش‌سوزی و ۱۱ کارگر گرفتار در تونل.
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره این حادثه گفت: این حادثه ساعت ۸:۵۸ دقیقه امروز (سه شنبه) در حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله در آزادراه تهران-شمال رخ داد.
وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله نیروهای اورژانس و بالگرد به محل اعزام شدند و به بیمارستان‌های منطقه نیز آماده باش اعلام شد؛ این حادثه تا این لحظه ۲ نفر در محل درمان شدند و ۸ نفر نیز در تونل البرز محبوس هستند.
 ۳ کارگر دچار سوختگی شدید شدند
در ساعات اولیه پس از این حادثه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، ساعاتی بعد درباره اتفاقی که امروز در تونل در حال ساخت البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال ‌رخ داد، بیان کرد: در بخشی از تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به علتی که هنوز مشخص نیست، صبح امروز آتش‌سوزی رخ داد.
وی ادامه داد: هشت نفر از کارگران شرکت جنرال مکانیک که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است، در این قسمت تونل در حال فعالیت بودند که پس از بروز آن اتفاق‌، در تونل محبوس شدند.
خادمی بیان کرد: این اتفاق در بخش خروجی تونل به سمت مازندران رخ داده است، در این اتفاق سه نفر از کارگران بیرون آورده شده‌اند که دچار سوختگی شدید هستند همچنین پنج نفر از کارگران کماکان در تونل محبوس هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای دسترسی به کارگران محبوس از تونل‌های دسترسی استفاده کرده‌ایم، اضافه کرد: امدادرسانی از طریق همین تونل‌ها انجام می‌شود.
وی بیان کرد: طبق آخرین اطلا‌عات ظاهرا انفجار یا آتش‌سوزی یا اتصال برق یا هر چیز دیگر در این بخش از تونل موجب بروز آتش‌سوزی شده است، در حالی که آن قسمت تونل تقریبا تکمیل بوده و نیازمند هیچ انفجاری نبوده است.
 حادثه در قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال
عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران  با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در تونل  آزاده راه تهران - شمال، اظهار کرد: این حادثه در قطعه اول آزادراه تهران شمال به وقوع پیوسته است.
وی افزود: این انفجار در تونل در حال احداث آزادراه تهران شمال صورت گرفته است و چون مسیر به راهداری تحویل داده نشده، نیروهای اداره‌کل راهداری مازندران در داخل آن حضور ندارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: تونل‌های محورهای چالوس و کندوان هیچ مشکلی ندارند و نیروهای راهداری مازندران در سلامت کامل هستند.
نجفی گفت: کارگرانی که در تونل قطعه اول حضور دارند مربوط به پیمانکار در حال اجرای پروژه است.
علت آتش‌سوزی در تونل تهران-شمال مشخص شد
حدود ساعت ۱۱:۳۰، یکی از مسؤولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که در حال عزیمت به محل حادثه بود، درباره آخرین جزئیات این حادثه گفت: تونل‌های این منطقه آزادراه خصوصاً تونل بزرگ البرز گاز دار است و در این تونل گاز متان جمع و متراکم می‌شود.
میرزایی ادامه داد: ظاهرا به علت تجمیع گاز متان و انفجار آن، آتش‌سوزی در تونل رخ داده است که این آتش‌سوزی منجر به مجروح شدن هشت کارگر پیمانکار در داخل تونل شد.
وی با بیان اینکه با استفاده از تونل‌های دسترسی دقایق اول ۳ کارگر از محل وقوع حادثه خارج‌سازی شدند، گفت: حدود ۱۰ دقیقه پیش هم پنج کارگر بعدی از تونل توسط نیروهای امدادی خارج شدند که مجروح هستند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه هر هشت کارگر زنده هستند، اضافه کرد: این اتفاق در جبهه شمالی تونل البرز نزدیک خروجی استان مازندران رخ داده است؛ این کارگران در حال انجام عملیات لایننیگ در تونل بودند.
تخلیه تونل تهران-شمال
یکی از مسئولان شرکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که به محل حادثه اعزام شده بود، در این‌باره گفت: از ۱۱ کارگری که در حادثه امروز تونل البرز دچار سانحه شدند، متأسفانه ۳ تن جان باختند و هشت تن مصدوم شدند.
میرزایی اضافه کرد: از این هشت تن کارگر مصدوم، ۳ تن به صورت سرپایی درمان شدند و پنج نفر هم با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.
وی با بیان اینکه علت وقوع این آتش‌سوزی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است، گفت‌: پیش از این تراکم گاز متان در تونل بزرگ البرز و انفجار آن، علت احتمالی حادثه اعلام شده بود که این موضوع نیازمند بررسی دقیق‌تر است که مسئولان کارگاه در حال بررسی علل وقوع حادثه هستند.
این مقام مسؤول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در منطقه بارندگی شدید وجود دارد، گفت: در حال حاضر تونل تخلیه شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد