hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| ماجرای بستن خیابان با لودر

لرستان| ماجرای بستن خیابان با لودر

بستن خیابان با لودر توسط شهرداری کوهدشت و درگیری در خیابان این شهر سبب انتقادات زیادی شده‌است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، مسدودکردن خیابان شهر کوهدشت با لودر و قطع‌شدن چراغ‌های راهنمایی این شهر توسط شهرداری به همراه درگیری و تجمع نیرو‌های شهرداری، در ۲۴ ساعت گذشته جنجال زیادی در استان لرستان به‌پا کرده که برای روشن‌شدن ماجرا سراغ نیروی انتظامی و شهرداری کوهدشت رفته‌ایم.
سرهنگ علی میراحمدی  با اشاره به اتفاق شهرستان کوهدشت گفت : زمینی به متراژ ۱۵۰۰ متر توسط مالک شخصی در جوار فضای سبز شهرداری پس از طی مراحل قانونی به نیروی انتظامی جهت ساخت مسکن پرسنل فروخته شده‌است.
وی افزود: مراحل تغییر کاربری این زمین تا حدودی انجام‌شده و نیروی انتظامی اقدام به ساخت زمین کرده، ولی پس از اخطاریه شهرداری مبنی بر نداشتن تغییر کاربری کار ساخت‌وساز توسط نیروی انتظامی بدون هیچ‌گونه درگیری و مشکلی تعطیل شده‌است.
اقدام عجیب شهرداری کوهدشت
جانشین فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به ماجرای تخلف یک خودرو و واکنش شهرداری عنوان کرد: در راستای اجرای طرح توقیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک سطح شهر مأمور نیروی انتظامی بر اساس قانون پس از برخورد با یک دستگاه نیسان فاقد پلاک متعلق به خدمات موتوری شهرداری کوهدشت اقدام به توقیف این خودرو می‌کند که با واکنش شدید شهردار، شورای شهر و نیرو‌های شهرداری مواجه می‌شود.
وی بیان کرد: شهرداری کوهدشت پس از برخورد مأمور نیروی انتظامی که در حین مأموریت و اجرای قانون است خیابان را توسط یک دستگاه لودر مسدود و در فرمانداری کوهدشت تجمع می‌کنند، همچنین چراغ‌های خطر نصب‌شده در چهارراه‌های شهر را مسدود می‌کنند.
میراحمدی گفت: جای سؤال است سازمانی که خود متولی نظم شهر است، چرا در اقدامی غیرقانونی توسط ماشین سنگین مسیر تردد مردم را بسته و با قطع چراغ خطر چهارراه‌ها سبب بی‌نظمی و نارضایتی مردم شده‌است؟ چنانچه بر اثر این بی‌نظمی تصادفی رخ می‌داد چه کسی پاسخگوست؟
جانشین فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: بر اساس قانون یک سازمان نمی‌تواند در برابر اجرای قانون تجمع کند، این تجمع و اقدامات غیرقانونی شهرداری کوهدشت هیچ‌گونه ارتباطی به ساخت زمین توسط نیروی انتظامی نداشته، بلکه مربوط توقیف خودروی بدون پلاک سازمان خدمات موتوری شهرداری کوهدشت در راستای اجرای طرح توقیف خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های بدون پلاک شهر توسط نیروی انتظامی بوده‌است.
تغییر کاربری فضای سبز
سجاد طرهانی، شهردار کوهدشت بیان کرد : یک قطعه زمین با کاربری فضای سبز در کوهدشت توسط مالکی که در مالکیت آن جای ابهام وجود دارد به نیروی انتظامی و بدون سیر مراحل قانونی اهدا شده‌است.
وی افزود: برای اهدای این قطعه زمین ۱۵۰۰ متری نیاز به موافقت شهردار و تصویب شورای شهر است تا به کمیسیون ماده پنج ارجاع شود و زمین از تغییر کاربری فضای سبز خارج و به کاربری نیروی انتظامی و یا کاربری مسکونی تبدیل شود.
شهردار کوهدشت با بیان اینکه نیروی انتظامی بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی قصد احداث بنای مسکونی در کاربری فضای سبز را دارد، عنوان کرد: در روز گذشته نیرو‌های شهرداری برای جلوگیری از اقدام غیرقانونی به محل اعزام شدند، اما مورد برخورد قرار گرفتند، در پی این اتفاق چند نفر از عوامل شهرداری از جمله شهردار ناحیه ۲ در بیمارستان بستری شده‌اند، هم‌چنین ماشین‌آلات شهرداری نیز توقیف شده‌است.
وی بیان کرد: در حال حاضر از ساخت‌وساز قطعه زمین مورد بحث جلوگیری به‌عمل آمده، ما و اعضای شورا به‌شدت مخالف ساخت‌وساز هستیم و احتمال احداث پارک در این منطقه وجود دارد.
طرهانی در رابطه با نقش‌داشتن شهرداری کوهدشت در قطع چراغ‌های راهنمایی به‌دلیل حادثه پیش‌آمده گفت: ما هیچ‌گونه دخالتی در این مورد نداشته‌ایم، چراغ‌های راهنمایی دارای ایراداتی جزیی بوده و در حال تعمیر آن‌ها هستیم.
بی‌قانونی شهرداری
سرهنگ رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان نیز در این رابطه گفت : روز گذشته فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت در راستای سلسله طرح‌های امنیت اجتماعی و برخورد با خودرو‌های بدون‌پلاک و پلاک مخدوش به یک دستگاه خودروی بدون پلاک شهرداری کوهدشت مواجه می‌شود، مأمور قصد اعمال قانون این خودرو را داشته، ولی راننده خاطی با بی‌توجهی به مأموران از محل متواری شده و خودروی مذکور را به محوطه شهرداری انتقال می‌دهد.
وی افزود: شهردار و عوامل شهرداری به‌محض اطلاع از موضوع با فراخوان دیگر کارکنان خود و آوردن دستگاه‌های سنگین خیابان سپاه و خیابان اصلی منتهی به فرمانداری را مسدود و با قطع چراغ‌های راهنمایی شهر سعی در برهم‌زدن جو عمومی جامعه و جلوگیری از آمد‌وشد مردم می‌شود؛ هم‌چنین در این تجمع تعدادی از اوباش و اراذل با یاری‌دادن عوامل شهرداری باعث ایجاد بی‌نظمی می‌نمایند.
حقیقت وارونه
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان عنوان کرد: شهردار و عوامل شهرداری این عمل خلاف قانون خود را در فضای مجازی به شکلی وارونه اعلام داشته که این موضوع مربوط به زمین در اختیار نیروی انتظامی بوده، این درحالی‌ست که زمین مورد اشاره توسط شخصی معلوم با حضور اعضای شورای شهر و شهردار به‌منظور احداث ساختمان اداری نیروی انتظامی و خدمت‌رسانی به مردم اهدا نموده و هیچ‌گونه ارتباطی با عمل خلاف قانون راننده خاطی، شهردار با عنوان یک مسئول دولتی نداشته‌است؛ نیروی انتظامی و شهرداری هیچ‌گونه مشکلی با هم نداشته‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد