hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| شناسایی کانون ملخ صحرایی

خراسان جنوبی| شناسایی کانون ملخ صحرایی

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یک کانون ملخ صحرایی در قالب 40 هکتار زمین در منطقه کهنو شهرستان نهبندان شناسایی شد.
به گزارش ایرنا،مهدی عصمتی پور  افزود: ابتدا کار کانون یابی هجوم ملخ ها در این منطقه انجام شد و وضعیت منطقه مورد بررسی قرار گرفت. 
وی بیان کرد: به نظر می رسد ملخ ها از جنوب کرمان وارد نهبندان در خراسان جنوبی شده اند و از صبح امروز تاکنون با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری 300 هکتار از مراتع شهرستان رصد و دیده بانی شده است. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از روز گذشته (شنبه) سم پاشی ملخ ها با دستگاه های یو. ال. وی در منطقه آغاز شده است. 
وی با بیان اینکه تاکنون این ملخ ها خسارتی به مزارع و باغات نهبندان وارد نکرده است افزود: ملخ ها در مرحله نخست نسبت به جفت گیری و تخم گذاری اقدام می کنند که با سم پاشی مراتع سعی داریم جلوی افزایش ملخ ها را بگیریم. 
عصمتی پور گفت: این ملخ ها پنج سن دارند که از سن دوم به بعد برای مراتع بسیار آسیب زا بوده و تمام مزارع و باغات را نابود می کنند و با سم پاشی تخم ملخ ها از بین می رود. 
وی اظهار داشت: 51 شبکه مراقبت از آفات در استان خراسان جنوبی فعال است که 35 مورد دولتی و 16 مورد خصوصی هستند. 
وی افزود: همچنین 56 ناظر، کار رصد و پایش کل منطقه را در شهرستان ها برعهده دارند و به محض مشاهده ملخ نسبت به سم پاشی منطقه و جلوگیری از پیشرفت آنها اقدام می شود. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد