hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افزایش مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی

افزایش مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی

شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛ در این گزارش ۱۷ نظام گوناگون رتبه‌بندی فراگیر جهانی بررسی و جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در آنها پایش و گزارش شده است، در سال 2018 شمار 29 مؤسسه ایرانی در رتبه‌بندی جهانی در دانشگاه‌های «مؤسسه آموزش عالی تایمز» در میان برترین مؤسسه‌های علمی جای گرفته‌اند،‌ که در سال 2017 این شمار 18 مؤسسه بوده است.
13 مؤسسه ایرانی در نظام رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان (شانگهای) میان برترین‌ها جای گرفتند که در سال 2017 این شمار 8 مؤسسه بوده است، همچنین 6 مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «کیو.اس»، ۲۲ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی (یورپ)، 23 مؤسسه در رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن»، ۱۸ مؤسسه در رتبه‌بندی یو ـ مالتی‌رنک و 6 مؤسسه در رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (تایوان) در فهرست مؤسسه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند.
21 مؤسسه ایرانی در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، 12 مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، 126 مؤسسه در رتبه‌بندی مؤسسه‌های «سکیمگو»، ۱۱ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»، 16 مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»، و ۱۱ مؤسسه در رتبه‌بندی آوازه «رار» هستند.
سامانه «نما» که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شده و روزآمد می‌شود، به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد. این سامانه در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد