hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > کارتخوان جزو چک لیست نظارت بر مراکز درمانی نیست

کارتخوان جزو چک لیست نظارت بر مراکز درمانی نیست

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: چک لیست های نظارت بر مراکز درمانی برای رعایت استانداردهای واحد به منظور نظارت بیشتر، تدوین و ابلاغ شده است اما استفاده از کارتخوان در این مراکز فعلا جزو این چک لیست ها نیست.

به گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی درباره چک لیست های نظارت بر موسسه های درمانی که به تازگی به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، توضیح داد: این چک لیست ها به این علت تدوین شده که هم ناظران و هم مکان هایی که نظارت می شوند، بدانند چه مواردی مورد نظر وزارت بهداشت است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: نظارت ها بر محل های ارائه خدمات سلامت باید بر اساس این چک لیست ها توسط ناظران دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود.
علی رضا عسگری، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت نیز 26 فروردین 98 در همین رابطه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: چک لیست‌های واحد برای نظارت بر موسسه‌های درمانی با دو هدف، طراحی و ابلاغ شد که هم مسیر نظارت‌ها شکل واحدی داشته و اطلاعات قابل آمارگیری باشد و هم مانع از نظارت‌های سلیقه‌ای شود.
عسگری در این رابطه افزود: این چک لیست های واحد باعث می شود که ناظر بر اساس آنها، واحدها و موسسه های درمانی را نظارت کند و دیگر از اعمال نظرهای سلیقه ای حتی به شکل حداقلی نیز پرهیز شود. به این وسیله می توان میزان رضایت ملی را نیز بررسی کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت چک لیست های کشوری نظارت بر درمان را برای نظارت بر مطب ها، دفاتر کار و موسسه های پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است. هدف از ابلاغ این چک لیست ها بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، اجرای هماهنگ و متوازن قوانین، آیین نامه ها و وحدت رویه در سطح کشور و ایجاد ابزار یکسان برای اقدامات بازدارنده و مورد اتکای مراجع قانونی است. این چک لیست ها از ابتدای فروردین 98 قابل اجرا است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد