hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > تهران| کتاب‌خوان‌ها سوار بر وسایل حمل‌ونقل عمومی

تهران| کتاب‌خوان‌ها سوار بر وسایل حمل‌ونقل عمومی

نمایشگاه کتاب امسال هم میهمان مصلی امام خمینی (ره) است تا پروژه تبدیل شهر آفتاب به مکان دائمی نمایشگاه‌های تهران فعلا مسکوت بماند. نمایشگاه امسال قرار است با شعار بدون خودرو برگزار شود تا هیچ خودرویی به‌غیراز تاکسی وارد نمایشگاه نشود.

به گزارش رویداد امروز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات حمل‌ونقلی برگزاری نمایشگاه کتاب را تشریح کرد.

محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه امسال براساس سیاست‌گذاری‌های اتخاذشده مقرر شد که نمایشگاه کتاب‌باز هم در مصلی تهران برگزار شود، گفت: اما امسال شعار نمایشگاه کتاب بدون خودرو را در دستور کار قراردادیم.

او با بیان اینکه بر همین اساس همه مسئولان ذی‌ربط تأکید داشتند که امسال هیچ خودرویی به‌غیراز تاکسی وارد نمایشگاه نشود، گفت: تمام پارکینگ‌های اطراف مصلی به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده‌شده است و حتی برای ناشران نیز تمهیداتی در نظر گرفته‌شده است که آن‌ها هم با حمل‌ونقل عمومی به نمایشگاه بیایند.

او با بیان اینکه مترو دو خط در اطراف مصلی دارد که همشهریان می‌توانند از آن استفاده کنند، افزود: همچنین اتوبوس در میادین اصلی شهر مستقر است تا علاقه‌مندان را به نمایشگاه کتاب بیاورد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قطعا ارزیابی‌های ما از نمایشگاه امسال موجب آن می‌شود که سال آینده نیز سیاست‌های اجرایی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب را در این محدوده اتخاذ کنیم، گفت: امسال تدابیر برای کنترل ترافیک در این محدوده شدیدتر شده و حتی محدودیت‌هایی نیز برای ناشران در نظر گرفته‌شده است تا آن‌ها هم از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

پورسید آقایی با بیان اینکه مردمی که با استفاده از حمل‌ونقل عمومی به نمایشگاه می‌آیند در داخل نمایشگاه با خودروهای سبک‌تر و برقی جابه‌جا می‌شوند، گفت: همچنین افرادی که کتاب خریده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به غرفه‌های باربری که داخل نمایشگاه است کتاب‌هایشان را به منازلشان پست کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تنها خودروهایی که می‌توانند وارد مصلی شوند تاکسی هستند، افزود: سرویس‌دهی مترو نیز در این خطوط چهار دقیقه خواهد بود و شهروندان می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

پارکینگ‌ها از دسترس خارج است

مهدی اسماعیلی‌راد، معاون اجرایی نمایشگاه کتاب نیز درباره این مسئله گفته است: سال گذشته شهرداری تهران موضوع برگزاری نمایشگاه بدون خودرو را در دستور کار خود قرار داد که این مسئله امسال شکل جدی‌تری به خود گرفته است. امسال به دلیل مشکلات ترافیکی سال قبل و نیز عملیات عمرانی پارکینگ‌های خیابان قنبرزاده در اختیار نمایشگاه نیست و پارکینگ خیابان شهید بهشتی نیز از دسترس خارج است. تنها با ظرفیت ۸۰۰ خودرو برای عوامل اجرایی پارکینگ تدارک دیده‌شده که از در خیابان پاکستان ورودی خواهد داشت. بااین‌حال شرکت متروی تهران به ما وعده داده زمان حرکت قطارهای خط یک و سه در ایام نمایشگاه به کمترین حد ممکن برسد و در ضلع شرقی مصلی و نیز در پایان‌بخش ناشران دانشگاهی پایانه اتوبوس‌رانی تدارک دیده‌شده است. همچنین بخش رفاهی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌منظور رفاه حال شهروندان و استفاده کمتر از خودروهای شخصی تمهیدات ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان تاکسیرانی، تاکسی‌ها و ون‌هایی انتقال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران به‌سوی پنج میدان اصلی شهر تهران (رسالت، صنعت، انقلاب، صادقیه و آزادی) را انجام خواهند داد. کرایه ون‌ها از نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت سه هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی چهار هزار تومان خواهد بود. کرایه تاکسی‌ها نیز به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت چهار هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی پنج هزار تومان خواهد بود. تابلوهای اطلاع‌رسانی محل تاکسی‌ها و نرخ مصوب آن‌ها در نمایشگاه نصب‌شده است. از سوی دیگر تاکسی بانوان و تاکسی بی‌سیم نیز در ضلع جنوبی مصلای امام خمینی (ره) حضور به هم می‌رسانند و به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

خدمت‌رسانی اتوبوس‌رانی در ایام نمایشگاه کتاب

شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آماده ارائه خدمات به شهروندان است. بخشی از متن اطلاعیه شرکت واحد به این شرح است: بدین‌وسیله به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند: شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در طول ایام برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مکان مصلی حضرت امام خمینی «ره» از تاریخ ۰۴/۰۲/۱۳۹۸ لغایت آخرین روز کار نمایشگاه، خدمت‌رسانی ویژه‌ای را به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان محترم ارائه می‌کند. بر این اساس، علاوه بر سرویس‌دهی خط ۵ اتوبوس‌های تندرو که در مسیر پایانه علم و صنعت و میدان آرژانتین تردد دارد تقویت دیگر خطوط عبوری از مصلی حضرت امام خمینی «ره»، سه خط از مبادی مصلی تهران به مقاصد میدان صنعت- فلکه سوم تهران‌پارس و میدان آزادی نیز جهت خدمات‌دهی ویژه به علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب راه‌اندازی می‌شود.

همچنین سامانه معلولین و جانبازان نیز در این ایام، جهت رفاه حال این عزیزان، برای بازدید از نمایشگاه کتاب، خدمات حمل‌ونقلی ارائه می‌کند.

ساعات کار سرویس‌های ویژه، یک ساعت قبل از شروع به کار و یک ساعت بعد از پایان کار نمایشگاه (از ساعت ۹صبح لغایت21 ) است.

تمهیدات اورژانس برای برگزاری نمایشگاه

رئیس اورژانس تهران تمهیدات مربوط به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را اعلام کرد.

پیمان صابریان اظهار داشت: تمهیدات لازم اورژانس در زمان برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندیشیده شده است که طی آن مرکز اورژانس تهران همچون سال‌های گذشته در کنار سایر ارگان‌ها، خود را برای خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز و کتاب دوست آماده کرده است. صابریان در تشریح بیشتر این تمهیدات افزود: ضمن آماده‌باش پایگاه‌های اطراف مصلی امام خمینی (ره)، نیروهای اورژانس نیز در قالب، ۱۰ ایستگاه سلامت، ۱۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه موتور «ای. تی. او» ۲ دروی پشتیبانی با ۵۰ نیروی عملیاتی در مصلی حضور دارند. رئیس اورژانس تهران گفت: نیروهای اورژانس از سوم اردیبهشت‌ماه تا پایان نمایشگاه کتاب حضور دارند.

خبر خوش برای شهرستانی‌ها

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تخفیف ویژه‌ای را برای ارسال کتاب در تهران و شهرستان‌ها در نظر گرفته است. بر اساس توافق صورت گرفته، قیمت هر کیلو کتاب برای ارسال در داخل تهران هزار تومان و به دیگر استان‌ها ۱, ۲۰۰ تومان تعیین‌شده است. همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در سه ایستگاه در نمایشگاه کتاب تهران مستقر خواهد بود و به ارائه خدمات می‌پردازد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد