hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حدود نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت هستند

حدود نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش این بیمه قرار دارند، گفت: سالانه ۱۸۵ میلیون بار خدمات درمانی در بخش سرپایی و ۴.۵ میلیون بار خدمات درمانی در بخش بستری به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌شود.

به گزارش رویداد امروز، طاهر موهبتی اظهار داشت: در قالب این تفاهم‌نامه حدود یک‌میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرهای بالای 20 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: سالانه 185 میلیون بار خدمات درمانی در بخش سرپایی و 4.5 میلیون بار خدمات درمانی در بخش بستری به حدود 44 میلیون جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران یکی از مشکلات جدی در کشور را بخشی‌نگری دانست و افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند نقطه عطفی برای تجمیع منابع سازمان‌های بیمه‌گر در کشور باشد.

او ادامه داد: به‌طور طبیعی هر نقل‌وانتقال و تغییر رفتار با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود اما ما اجازه نخواهیم داد که این امر خدشه‌ای به ارائه خدمات به محرومان وارد کند.

موهبتی یکی از اهداف بیمه سلامت را حمایت از اقشار محروم و نیازمند برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی امروز تکریم محرومان بسیار مهم است. ما نیز تلاش می‌کنیم تا در فرآیند انتقال بیمه مددجویان شهری تحت پوشش امداد به بیمه سلامت، بروکراسی‌ها را حذف کنیم.

او گفت: بیش از 470 میلیارد تومان از بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پوشش بیمه‌ای مددجویان شهری این نهاد به بیمه سلامت داده‌شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان داشت: طرح ارجاع و پزشک خانواده که تجربه موفقی در کمیته امداد امام خمینی (ره) بود در این فرآیند، حذف نخواهد شد و با قوت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

او افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنان به‌عنوان یک‌نهاد بیمه‌گر فعالیت خود را ادامه می‌دهد. شناسایی اقشار محروم و نیازمند و نظارت بر فعالیت‌ها و ارائه خدمات درمانی به مددجویان همچنان با این نهاد خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد