hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| 2 میلیارد ریال برای تکمیل و بازارچه صنایع‌دستی ایلام اختصاص داده می‌شود

ایلام| 2 میلیارد ریال برای تکمیل و بازارچه صنایع‌دستی ایلام اختصاص داده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از تخصیص 2 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع‌دستی شهر ایلام خبر داد و گفت: به‌زودی مشکلات و کاستی‌های این بازارچه رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی ایلام که آبان ماه سال گذشته با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد هم‌اکنون به‌عنوان بازارچه دائمی دست آفرینه های هنری به‌صورت رایگان در اختیار هنرمندان و صنعتگران این استان قرارگرفته است.

این بازارچه که برای احداث آن پنج میلیارد ریال هزینه شده هرچند از حیث عمرانی با کاستی همراه است اما فعالیت این مرکز به سامانه مناسبی برای عرضه دست آفرینه های هنری مبدل سده است.

عبدالمالک شنبه زاده در این خصوص اظهار داشت: هم‌اکنون هنرمندان رشته‌های مختلف مانند گلیم، چوب، سفال، مس، زیورآلات، جاجیم، معرق و در 23 غرفه این بازارچه فعالیت دارند.

او ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات تخصیص‌یافته کاستی‌های این بازارچه نیز رفع شود.

او از فروش خوب صنایع‌دستی در استان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، سوغات محلی همچنین سیاه‌چادر در ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه از 28 اسفندماه سال گذشته تا 10 فروردین امسال، میزان فروش محصولات صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها پنج میلیارد و صد میلیون ریال بوده است.

شنبه زاده گفت: استان ایلام از استان‌های پیشرو در عرصه تولیدات داخلی به‌ویژه صنایع‌دستی است و در ایام نوروز نمایشگاه‌های صنایع‌دستی شامل 150 غرفه محصولات صنایع‌دستی و همچنین سیاه‌چادرهای عشایری برای عرضه آثار دستی به گردشگران نوروزی برپا شد.

او خاطرنشان کرد: اکنون 33 رشته فعال صنایع‌دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه‌بافی، سیاه‌چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و  در استان وجود دارد که این رشته‌ها در بیش از 100 کارگاه فعال استان با حضور بیش از 500 نفر صنعتگر در حال تولید هستند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد