hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فرونشست ۳۵سانتیمتری دراستان تهران تهدید جدی است

فرونشست ۳۵سانتیمتری دراستان تهران تهدید جدی است

استاندار تهران بر لزوم حساسیت ویژه نسبت به تهدیدفرونشست ۳۵ سانتیمتری دراستان تهران تاکید کرد.

 انوشیروان محسنی بندپی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران حضور ستاد مدیریت بحران استان تهران در شهرستان دشت آزادگان اظهار داشت: تغییرات اقلیمی در دنیا باعث بروز سیلاب شده و در ایران نیز شاهد آن هستیم و در این راستا پس از بروز سیل در استان گلستان به این منطقه نیز ورود کردیم و عملکرد موفقی داشتیم.
محسنی بندپی افزود: هفدهم فروردین ماه، وزیر کشور با توجه به وضعیت استان خوزستان، استان تهران را به عنوان معین این استان تعیین کرد و استاندار خوزستان به درستی از ظرفیت جوانان بومی برای مقابله با سیلاب در این منطقه استفاده و در ایام سیلاب این منطقه بسیار پرتلاش ظاهر شد.
وی در ادامه بیان داشت: میزان تلفات سیل امسال بنا بر اعلام پزشکی قانونی، ۷۶ نفر در کل کشور و ۵ نفر در استان خوزستان بوده است.
استاندار تهران گفت: پس از دستور وزیر کشور، تیم تخصصی مدیریت بحران استان تهران با حضور همه دستگاه‌های ستاد به محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی راهی منطقه شد.
محسنی بندپی در ادامه افزود: حضور ستاد مدیریت بحران استان تهران در شهرستان دشت آزادگان با ۶ هزار مترمربع مسافت و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در بحران سیل اخیر بسیار تأثیرگذار بود و شهرهای اصلی بستان، کوت سیدنعیم،ابوحمیظه و سوسنگرد در شهرستان دشت آزادگان درگیر سیل بودند که ستاد مدیریت بحران استان تهران با احداث ۲۱ کیلومتر سیل‌بند در این منطقه، بخصوص در اطراف سوسنگرد و بستان، گام بزرگی را در جلوگیری از ورود آب به صورت سیل و با حجم فشار بالا جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه میزان حجم و دبی آب رود کرخه در حالت عادی ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه بود که در ایام اخیر و اوج سیلاب‌ها به بیش از ۳ هزار مترمکعب در ثانیه رسید اظهار داشت: اکنون نیز با کاهش نسبی به ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است و طبق آخرین گزارش از شهرستان سوسنگرد، سطح آب تا ۵۰ سانتیمتر پایین آمده است و رو به کاهش خواهد بود.
استاندار تهران گفت: در بحران اخیر، انسجام و وحدت مردم را شاهد بودیم و این پدیده بی‌نظیر بوده است در تدبیر ظرفیت‌سدهای اطراف استان تهران اشراف لازم را داریم و بخشی از آب پشت سدها نیز به فراخور ورودی آب تعادل بخشی می‌شود.
محسنی بند پی بیان داشت: در بخش‌هایی از تهران بین ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر نشست زمین داریم که باید نسبت به این تهدید حساسیت لازم را داشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد