hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| اماواگرهای لغو جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه

آذربایجان شرقی| اماواگرهای لغو جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه

درحالی‌که علاقه‌مندان، ورزشکاران و حتی بسیاری از هنرمندان به‌ویژه در زمینه عکاسی منتظر برگزاری بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) در شهرستان کلیبر بودند پایگاه خبری اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اعلام کرد که این جشنواره به دلیل کمک به سیل‌زدگان برگزار نخواهد شد امری که بسیاری از مسئولان امر از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

اداره‌ کل ورزش و جوانان استان، اعتبار بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص داد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: حسب رسالت انسانی و برای یاری هم‌وطنان سیل‌زده‌ کشور، اعتباری که قرار بود برای برگزاری جشنواره‌ فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه هزینه شود، برای کمک به استان‌های سیل‌زده اختصاص می‌یابد.

لغو جشنواره‌ قره‌قیه با تصمیم مدیران کل همه‌ دستگاه‌های مرتبط بود؛ اگر شرایط مملکت این‌طور پیش برود، دوچرخه‌سواری دور آذربایجان هم لغو می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌ کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی لغو برگزاری بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر قره‌قیه (هارنا) با تصمیم همه‌ مدیران کل مرتبط از جمله میراث فرهنگی، امور عشایر، ورزش و جوانان و... دانسته و بیان داشته که رسالت انسانی حکم می‌کرده برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده، اعتبار این جشنواره برای کمک به آن‌ها اختصاص یابد برای همین این تصمیم گرفته‌شده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا در برابر اعتبار 70 میلیون تومانی این جشنواره، اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی دوچرخه‌سواری دور آذربایجان برای کمک به سیل‌زدگان کارسازتر نیست؟ عنوان کرد: اگر شرایط مملکت این‌طور پیش برود، دوچرخه‌سواری دور آذربایجان هم لغو می‌شود.

اما مسئول بسیج عشایری سپاه عاشورا لغو جشنواره‌ فرهنگی - ورزشی عشایر را برای حال جامعه مفید ندانسته است.

سرهنگ پاسدار حسین حاتمی در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم در جریان تصمیم‌گیری برای لغو جشنواره بودید یا نه؟ ابراز داشته که ای‌کاش هم چنان‌که در اجرای این برنامه مشارکت عمومی نهادها و ادارات چشم‌گیر بود، تصمیم لغو اجرای آن‌هم به جمع واگذار و از تصمیم فردی پرهیز می‌شد. نه‌تنها بنده در این تصمیم نقشی نداشته‌ام که حتی مدیرکل محترم امور عشایری استان جناب آقای آل هاشم نیز در تماس تلفنی بنده با ایشان از خبر لغو برگزاری جشنواره متعجب شدند و البته قول پیگیری تا حصول نتیجه را دادند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد