hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تهران > برج میلاد در همراهی جهانی با ساعت زمین خاموش شد

برج میلاد در همراهی جهانی با ساعت زمین خاموش شد

همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» چراغ های برج میلاد تهران نیز ساعت 20:30 شامگاه شنبه برای مدت یک ساعت خاموش شد.

به گزارش ایرنا، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن ساعت 8:30 تا 9:30 شامگاه سی‌ام مارس برابر با 10 فروردین افراد سراسر جهان به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.
صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تأسیس شد. 
این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال 2007 میلادی از استرالیا آغاز شد و در آن صندوق جهانی طبیعت 2.2 میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند. 
پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس،‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن،‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.
در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال 1391 آغاز شده و هر سال علاوه بر برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت در تهران، سی و سه پل اصفهان، پل سفید اهواز و دیگر نمادهای شهرهای بزرگ در کشور، چراغ های خود را در این زمان به مدت یک ساعت خاموش می کنند.
در همین راستا، روابط عمومی دانشگاه تهران نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این دانشگاه به‌ عنوان «نماد آموزش عالی کشور» در رویداد بین‌المللی محیط زیستی ساعت زمین مشارکت می‌کند و همگام با این رویداد مهم جهانی، سردر اصلی دانشگاه تهران و پردیس مرکزی دانشگاه در «ساعت زمین» خاموش می شود.
تمام افراد و سازمان هایی که در این رویداد شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است. 
تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت دو تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن کمک تمام ساکنان زمین مورد نیاز است و هر فردی که در رویداد ساعت زمین یا جنبش‌هایی به این شکل شرکت می‌کند، آمادگی خود را برای کمک به محیط زیست اعلام کرده است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد