hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند

لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند

بومی‌سازی تکنولوژی کوره بلند یک ضرورت برای کشور بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 یزدی‌زاده مدیرعامل این شرکت در حاشیه اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران، به پتانسیل‌های بالای ایران برای بومی‌سازی تولید فولاد به شیوه کوره بلند اشاره نمود و اظهار داشت: بومی‌سازی تکنولوژی کوره بلند یک ضرورت برای کشور بوده و این امر با توجه به یک میلیارد و 300 میلیون تن ذخایر زغال‌سنگ کشور که بخش عمده آن کک شو است ، مهم‌تر جلوه می‌کند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، استقبال از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را خوب توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه، محمل خوبی برای ارائه فرصت‌های بومی‌سازی و حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: کشور ما با توجه به احداث ذوب آهن اصفهان در دهه 50، بیش از نیم قرن در صنعت فولاد کشور تجربه دارد و لذا برگزاری این نمایشگاه با موضوع بومی‌سازی بسیار ضروری است و حتی می‌توانست زودتر هم انجام شود.

مهندس یزدی زاده نقش ذوب آهن اصفهان در شکل‌‌گیری صنایع فولادی کشور در سرتاسر ایران اسلامی را بی‌بدیل دانست و گفت: دوره راه‌اندازی ذوب آهن با دوره آغاز تکنوکراسی در ایران و یکی از تاثیرگذارترین ادوار در صنعتی شدن کشور مصادف است. صنعت کشور با راه‌اندازی ذوب آهن ریشه گرفت، جوانه زد، گل انداخت و بلوغ خود را پس از انقلاب طی کرد. بنابراین این صنعت صرف نظر از پایه بودن برای صنعت کشور، توانست صنایع بالادست و پایین دست خود را توسعه و شکوفایی آن را رقم بزند.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی با پیشینه نیم قرن فعالیت خود، همواره بومی‌سازی را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار داده است و به ویژه این تفکر یکی از برنامه‌های شرکت پس از انقلاب بود. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در تامین قطعات و تجهیزات مشکلی وجود نداشت، ولی با آغاز تحریم‌های استکبار و همچنین شروع جنگ تحمیلی، تمرکز بر روی ساخت قطعات و تجهیزات در بالادست و پایین دست آغاز شد و کارگاه‌های ساخت شرکت در تمامی بخش‌های تولید این توفیق را به دست آورد.

مهندس یزدی‌زاده تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، حمایت از صاحبان ایده و سازندگان داخلی قطعات را با جدیت دنبال می‌کند. در این راستا بخشی در قالب شورای عالی تحقیقات شرکت و بخشی هم در قالب ارتباط با دانشگاه‌ها و پذیرش پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا  فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان نیز از برنامه‌های شرکت در جهت توسعه بومی‌سازی خارج از شرکت است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان یادآور شد: با توجه به تداوم تحریم‌های استکبار و ضرورت توسعه شرکت و افزایش رقابت در عرصه داخلی و خارجی و همچنین توان بالای کارشناسان و متخصصان داخلی، موضوع توسعه بومی‌سازی، یک الزام و نه یک انتخاب است. بنابراین جمیع جهات یادشده شرکت را به انجام و توسعه بومی‌سازی تشویق خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد