hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > صادرات 8میلیارد دلار طی 8 ماه

صادرات 8میلیارد دلار طی 8 ماه

 نخستین جشنواره و‌نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور تولیدکنندگان، تامین کنندگان، بازرگانان و متخصصان زنجیره آهن و فولاد ایران روز دوشنبه ۱۷ مرداد در برج میلاد برگزار شد.
نخستین جشنواره و‌نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور تولیدکنندگان، تامین کنندگان، بازرگانان و متخصصان زنجیره آهن و فولاد ایران روز دوشنبه ۱۷ مرداد در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین جشنواره و‌نمایشگاه ملی فولاد ایران غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: جنگ تجاری فولاد بین آمریکا و‌چین بر سر فولاد بود و این نشان از اهمیت این کالا است، ظرفیت فولاد ایران از بدو شروع تا به امروز به حدود ۳۵میلیون تن رسیده است و اکنون توان ساخت و طراحی کارخانه فولاد را داریم .
وی با بیان اینکه صادرات فولاد در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۳میلیارد دلار بوده است، ادامه داد: امسال در حوزه فولاد یک میلیارد دلار طرح به بهره‌برداری رسیده است ‌و سال آینده ۱.۵میلیارد دلار طرح راه اندازی خواهد شد. در شرایط تحریم و بازار باعث شده تا از ظرفیت فولاد بطور کاملا استفاده نشود.
وی با بیان اینکه تامین نیاز فولادسازان به سنگ آهن استراتژی جدی وزارت صمت است، افزود: توسعه اکتشاف استراتژی اصلی ایمیدرو است و سرمایه گذاری در پهنه‌ها با مشارکت بخش خصوصی پیگیری می‌شود.
غریب پور همکاری با تشکل‌ها را جزء سیاست ایمیدرو دانست و افزود: باید با همکاری یکدیگر گره‌های کور را باز کنیم شاید امروز اگر تحریم‌ها نبود جشنواره ملی فولاد ایران هم بر گزار نمی‌شد.
وی ادامه داد؛ به دنبال تشکیل کنسرسیوم‌های بزرگ با هدف توسعه معادن ‌و صنایع فلزی و غیرفلزی در کشور با همکاری بخش خصوصی هستیم و ایمیدرو برنامه دارد مجری توسعه معدن و صنایع معدنی در کشور باشد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو  در خصوص سیاست‌های دیگر ایمیدرو گفت: برای توسعه زیر ساخت‌ها بخصوص حمل و‌نقل برنامه‌های جدی داریم، در شرایط تحریم ایمیدرو باید سازوکاری جدی برای تامین ارز و مواد اولیه داشته باشد که در دستور کار قرار گرفته است و در این بین باید به مسائل زیست محیطی، توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی توجه کرد.
غریب پور از انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ایمیدرو با بخش تحقیقات دانشگاه‌ها همکاری می‌کند و در این راستا از ایده‌ها حمایت خواهد کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد