hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تولید فولاد مرز 25 میلیون تن را پشت سر می‌گذارد

تولید فولاد مرز 25 میلیون تن را پشت سر می‌گذارد

 رئیس انجمن فولاد گفت: امروز ظرفیت فولاد به ۳۰میلیون تن رسیده و امسال تولید ۲۵ میلیون تن را پشت سر خواهد گذاشت.

 رئیس انجمن فولاد گفت: امروز ظرفیت فولاد به ۳۰میلیون تن رسیده و امسال تولید ۲۵ میلیون تن را پشت سر خواهد گذاشت.
به گزارش ایلنا، بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در نخستین جشنواره و‌ نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: از سال ۴۶ که کلنگ فولاد به زمین زده شد تا به امروز ۵۰ سال از ایجاد این صنعت می‌گذرد. امروز ظرفیت فولاد به ۳۰میلیون تن رسیده و امسال تولید ۲۵ میلیون تن را پشت سر خواهید گذاشت.
وی با بیان اینکه توسعه معدن تا فولاد بخوبی شکل گرفته است، ادامه داد: به دلیل نیاز به فاینانس خارجی مجبور به واردات تجهیزات فولادی هستیم و این شرط خارجی‌ها است اما ایران توانایی ساخت کارخانه فولاد در داخل را دارد.
سبحانی ادامه داد: بعد از انقلاب اتفاقات خوبی در صنعت فولاد رخ داد و شرکت‌های دولتی و خصوصی متعددی در ایران برای ساخت کارخانه‌های فولادی شکل گرفته‌اند و گام مهمی در این حوزه برداشته شده است. ایران در تولید سنگ آهن ،کنسانتره آهن تا تولید احیای مستقیم تا محصول نهایی خود کفا شده است وتوسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بومی سازی صنعت فولاد در حال شکل گیری است، تصریح کرد: اکنون برخی از قطعات وارداتی به دلیل تحریم‌ها در داخل ساخته می‌شود و فولاد مبارکه و خراسان در این خصوص پیشگام هستند. نسوز و کاتالیست در داخل تولید می‌شود و در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم. باید تلاش کنیم صفر تا صد یک کارخانه فولاد در داخل ساخته و‌ تو‌لید شود و‌ برخی تجهیزات را فقط اگر مجبور شدیم وارد کنیم.اکنون در شرایطی هستیم که نباید با پول نفت کارخانه فولاد وارد کنیم .
سبحانی دلیل برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر فعالان این حوزه عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه بسیاری از قطعات و ماشین آلات در ایران تولید می‌شود، بسیاری از کارخانه داران از آن اطلاعات ندارند ما با برپایی این همایش قصد داریم این افراد را با یکدیگر آشنا کنیم.
وی از رونمایی سامانه نرم افزاری در این همایش خبر داد و گفت: در این سامانه شرکت‌های فنی و‌ مهندسی که توانایی تولید و طراحی خدمات و یا تجهیزاتی که دارند اعلام خواهند کرد از طرفی فولادسازان نیاز نیازهای خود را در این سامانه اعلام می‌کنند، در واقع این سامانه پل ارتباطی بین شرکت‌های فنی و مهندسی و صنعتگران است. 
در این مراسم از بزرگان این صنعت تشکر و قدردانی شد. در انتهای مراسم نیز از اطلس ملی فولاد رونمایی شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد