hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اولین فاز اجرایی طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور افتتاح شد

اولین فاز اجرایی طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور افتتاح شد

اولین فاز اجرایی طرح توسعه ریلی کشور با ورود 200 واگن باری لبه‌بلند توسط شرکت حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی به هرمزگان افتتاح شد.


عبادالله فروزش مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه، شرکت حمل‌ونقل ریلی مفتخر به کسب عنوان برتر حمل‌ونقل کشور شده است اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 2500 واگن باری در کشور وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش 500 واگنی در دستور کار قرارگرفته است.

عبادالله فروزش در ادامه با بیان اینکه، بازار هدف ما، کشورهای عضو سی آی اس است تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای توسعه ناوگان ریلی کشور در دست اجرا قرارگرفته است.

 مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 1404 توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی‌شده است، افزود: با توجه به مزیت‌های این حوزه حمل‌ونقلی کشور، علاوه بر وجود ریسک سرمایه‌گذاری، تمام توان ما بر این است تا با استفاده از راهکارهای دولت به‌ویژه بهره‌گیری از حمایت‌ها و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، بخش خصوصی را تشویق کنیم.

فروزش تأکید کرد: دولت با استفاده از سیاست‌های حمایتی می‌تواند بسته‌های تشویقی خود را باهدف ایجاد فضای مناسب سرمایه‌‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل توسعه دهد.

فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های جدید در دست اقدام در سطح استان هرمزگان به‌ویژه توسعه صنعت فولاد به میزان 10 میلیون تن در سند چشم‌انداز 1404 اظهار داشت: این میزان افزایش تولید، نیازمند ایجاد بیش از 40 میلیون تن ظرفیت حمل‌ونقل است.

او با تأکید بر ضرورت توجه مدیران به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و تأثیر آن برافزایش تولید و اشتغال در کشور گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی علاوه بر مزیت‌های ذکرشده بر امنیت و حتی حفاظت از محیط‌زیست نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد