hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان| 60 تاکسی بدون مسافر

اصفهان| 60 تاکسی بدون مسافر

رانندگان تاکسی در اردستان مشکلات فراوانی دارند و از عدم‌حمایت از صنف خود ناراضی هستند اما به اعتقاد آن‌ها مهم‌ترین مشکل زیاد بودن تاکسی‌های این شهر به نسبت جمعیت آن است.


حجت‌ا... فیروزی یکی از همین رانندگان خطی در ارتباط با مشکلات موجود گفت: از تاکسی‌داران هیچ حمایتی نمی‌شود به‌نوعی که با وضعیت فعلی تورم و نبود مسافر فعلا نیمه فعال هستیم.

داورانی یکی از تاکسی‌داران با سابقه نیز گفت: یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بعضی از تاکسی‌داران است، نبود بیمه مخصوص این قشر است چراکه به دلیل ترافیک زیاد و پرداخت بدهی به دولت فعلا سایت مخصوص بیمه رانندگان مسدود شده و افراد به‌صورت آزاد بیمه خود را پرداخت می‌کنند. تاکسی‌دار دیگری اعلام کرد که این حجم انبوه از تاکسی در اردستان گنجایش ندارد و بعضی کارمندان بازنشسته که خودرو تاکسی دریافت کرده‌اند فقط روزهای دوشنبه و پنجشنبه که بازار روز فعال است به خدمات‌دهی می‌پردازند و بقیه روزها کار نمی‌کنند. به نظر می‌رسد تعدد تاکسی‌هایی که در سال‌های گذشته با رشد فزاینده‌ای روبرو بوده است در ایجاد مشکلات فوق برای تاکسی‌داران نقش اساسی داشته است.

تعداد تاکسی‌ها زیاد است

بر این اساس مسئول واحد تاکسی‌رانی اردستان در ارتباط با مشکلات تاکسی‌داران در اردستان اظهار داشت: اردستان یک واحد تاکسی‌رانی دارد که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند.

مهدی گنجی افزود: در حال حاضر ۶۰ دستگاه تاکسی در داخل شهر اردستان فعالیت داشته و ۴۸ دستگاه هم به شکل بیرون شهری فعالیت دارند.

او بیان داشت: این تعداد تاکسی با توجه به مهاجرت‌هایی که در چند سال گذشته صورت گرفته برای اردستان زیاد بوده و این شهرستان گنجایش این حجم از تاکسی را ندارد.

مسئول تاکسی‌رانی اردستان افزود: در سال ۱۳۸۷ تعداد ۵۰ دستگاه تاکسی سهمیه اردستان بوده که مردم استقبال کرده و آن را برای ۱۰ سال آینده مفید می‌دانستند که با توجه به مهاجرت‌ها و کم شدن مسافر و افزوده شدن تعدادی دیگر تاکسی به این ناوگان در حال حاضر این وضعیت را شاهد هستیم.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر اردستان از شهرهای قدیمی و سنتی است بسیاری از افراد از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند و با توجه به رشد منفی جمعیت نیمی از تاکسی‌داران به‌صورت نیمه فعال درآمده‌اند.

گنجی همچنین تأکید کرد: کرایه تاکسی‌داران در ۱۰ ماه گذشته رشدی نداشته که با توجه به تورم به وجود آمده در جلسه‌ای که در هفته آینده برگزار می‌شود با تشکیل شورایی از بین خود رانندگان به مشکلات و کرایه آنان رسیدگی خواهد شد.

بسیاری از شهرک‌ها فاقد سرویس مناسب هستند

سخنگوی شورای شهر اردستان در ارتباط با این مشکلات مطرح‌شده اظهار داشت: باوجوداینکه در حال حاضر اردستان ۵۸ تاکسی سالم درون‌شهری دارد که سرویس‌دهی را در سطح شهر انجام می‌دهند متأسفانه به دلیل اینکه برنامه منسجم و هماهنگی را برای خدمات‌رسانی نداشته‌ایم، بسیاری از شهرک‌های ما فاقد سرویس مناسب هستند. علیرضا شریف‌زاده با بیان اینکه شهرک‌های امام حسن (ع)، هفت‌تیر و شهرک کاوه از خدمات کمتری برخوردار بوده‌اند، افزود: و با توجه به جلسات متعددی که با حضور فرماندار شهرستان و پیگیری شهردار و شورای شهر اردستان داشته‌ایم برنامه‌ریزی منظمی انجام می‌شود تا با نوبت‌بندی تاکسی‌داران برنامه مدون و خدمات‌رسانی را در تمام سطح شهرستان انجام دهیم.

شهردار اردستان نیز دراین‌ارتباط گفت: تعداد تاکسی‌های واگذارشده در شهر اردستان به نسبت سطح شهر زیاد بوده اما با توجه به اینکه توازنی در واگذاری وجود نداشته است و به‌نوعی بسیاری از این افراد دو شغله نیز هستند.

محسن حیدری افزود: تاکسی‌داران مشتاق بوده‌اند تا بیشتر در مرکزیت شهر فعالیت کنند و از قسمت‌های دیگر شهر فاصله گرفته‌اند و غافل شده‌اند.

او تصریح کرد: تصمیم بر ساماندهی وجود داشته است و بر این اساس کورس بندی را در مرحله اول و سال ۹۶ انجام داده‌ایم تا افرادی که در شهرک‌های دور دست ساکن هستند بتوانند از خدمات ناوگان شهری استفاده ببرند.

حیدری همچنین تأکید کرد: در سال ۹۷ همان رویه و قیمت‌های گذشته را ادامه داده‌ایم، اما با توجه به عدم استقبال توسط مردم از تاکسی صرفه اقتصادی برای تاکسی‌داران ندارد و واگذاری تاکسی‌های موجود نسبت به سطح شهر زیاد بوده است.

شهردار اردستان اعلام کرد: مامی توانیم دو راه را داشته باشیم، یکی اینکه با تاکسی‌داران جلسه‌ای را تشکیل دهیم تا ملزم شوند حواشی شهر و شهرک‌ها را به‌صورت دوره‌ای خدمات‌دهی کنند و دوم اینکه از تعداد تاکسی‌های موجود کم کنیم تا صرفه اقتصادی برایشان داشته باشد.

او با بیان اینکه خدمات عمومی در تاکسیرانی از اول مغفول واقع‌شده و ساماندهی آن نیاز به یک برنامه یک تا دو ساله را دارد، ابراز داشت: مهم‌ترین گزینه‌ای که در هر کاری مهم است موضع اقتصادی آن است و بر این اساس در ارتباط با تاکسی و تاکسیرانی هر فردی می‌خواهد خدمات‌رسانی درستی انجام دهد باید صرفه اقتصادی آن را هم در نظر بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد