hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان از شنبه آغاز می شود

گیلان| چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان از شنبه آغاز می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور بیش از ٤٠٠ ناشر استانی و کشوری، از 26 آبان لغایت یکم آذرماه در رشت خبر داد.


 فیروز فاضلی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان گیلان بوده و به فرهنگ مردم تبدیل‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، از حضور بیش از ٤٠٠ ناشر استانی و کشوری در ٢٠٠ غرفه نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ٣٥ ناشر گیلانی هستند.

فاضلی، کتاب را یک ماده فرهنگی دانست که جامعه به آن نیازمند است و یادآور شد: بوی کاغذ و کتاب هرگز از رونق نمی‌افتد و باید این یار مهربان را در کنار خود داشته باشیم.

او با اشاره به اثرگذاری مشکلات کاغذ بر عرصه نشر کتاب و مطبوعات، عنوان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم در راستای فرهنگ‌سازی مطالعه و کتاب‌خوانی تلاش کنند تا کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود. البته کتب الکترونیکی منافاتی با ترویج فرهنگ مطالعه ندارد.

این مقام مسئول، از ارائه تخفیف ٣٠ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سهم ٢٠ درصدی با ارائه بن تخفیف در غرفه بانک شهر فعال در نمایشگاه را دارد و مابقی آن توسط ناشران ارائه می‌شود لذا از ناشران می‌خواهیم به‌منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تخفیف را افزایش دهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ساعت ١٠ صبح روز شنبه ٢٦ آبان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم از سه ناشر، یک مؤلف خردسال و یک خبرنگار فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تجلیل می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد