hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری| روستاهای چهارمحال و بختیاری در انتظار روزهای خوب

چهارمحال و بختیاری| روستاهای چهارمحال و بختیاری در انتظار روزهای خوب

چهارمحال و بختیاری 800 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 575 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار است. از سوی دیگر حدود 340 هزار نفر در روستاهای چهارمحال و بختیاری سکونت دارند که این رقم 36 درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود؛ توجه به روستاها و حرکت در جهت توانمندسازی روستاییان سبب کاهش نرخ بیکاری، حاشیه‌نشینی و افزایش تولید ملی می‌شود؛ اما استان چهارمحال و بختیاری به‌واسطه محرومیت تاریخی و نبود زیرساخت‌های لازم در سال‌های گذشته از کمبودهای بسیاری در روستاها رنج می‌برد که در سال‌های اخیر بخشی از این کاستی‌ها برطرف شده هرچند کمبودها همچنان به‌طور ملموس به چشم می‌خورد اما امید است که روستاهای این استان در مسیر توسعه گام بردارند.


اجرای بیش از 2 هزار طرح در استان

 استاندار چهارمحال و بختیاری مجموع اقدامات عمرانی، خدماتی، صنعتی و اجتماعی دولت در شهرها و روستاهای استان را در قالب بیش از 2 هزار طرح عنوان کرد و گفت: برای اجرای این تعداد طرح 35 هزار میلیارد ریال از سوی دولت سرمایه‌گذاری شده است.

اقبال عباسی ادامه داد: همچنین 317 طرح با سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بخش زیادی از اقدامات انجام‌شده در استان در مناطق روستایی است، تصریح کرد: تلاش شده تا با نگاه عدالت محورانه در تمام نقاط شهری و به‌ویژه روستاها خدمات‌رسانی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از سال 90 تا 96 حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان تصویب‌شده که 2 هزار و 636 میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته که این امر نشان‌دهنده تخصیص 65 درصدی را نشان می‌دهد.

عباسی اظهار داشت: این میزان تخصیص از میانگین کشوری که حدود 50 درصد است، بالاتر است و این موضوع توجه دولت به استان‌های کمتر برخوردار را نشان می‌دهد.

افتتاح 137 مدرسه و طرح آموزشی استان

مدیرکل دفتر امور روستایی چهارمحال و بختیاری‌ از آسفالت سازی 3 میلیون مترمربع از معابر روستایی این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: از این میزان بیش از 1.5 میلیون مترمربع با اختصاص بیش از 9 هزار تن قیر از سوی دهیاری‌ها انجام‌شده است.

ملک محمد محمودیان میزان اعتبار هزینه شده برای آسفالت معابر روستایی استان را 170 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید 300 کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیز از سوی راه و شهرسازی آسفالت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی چهارمحال و بختیاری همچنین از مقاوم‌سازی 11 هزار واحد روستایی در 5 سال اخیر خبر داد و گفت: این خانه‌های روستایی با اعتباری بالغ‌بر 505 میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است.

محمودیان گازرسانی به 112 روستا را از دیگر اقدامات دولت در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 464 روستای استان از نعمت گازرسانی برخوردار شده و شاخص گازرسانی به روستاها به 87 درصد رسیده است.

او ادامه داد: در دولت به مناطق سخت گذر بخش بازفت و دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ، دهستان بارز در بخش منج لردگان و دهستان پشت کوه میلاس گازرسانی شد.

محمودیان نسبت جمعیت روستایی بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استان را 72 درصد اعلام کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید به 64 روستای استان در قالب 21 مجتمع، آب‌رسانی شد.

این مقام مسئول با اشاره به برق‌رسانی به 24 روستای استان طی 5 سال اخیر، تصریح کرد: هم‌اکنون شاخص برق‌رسانی به روستاهای استان 99.5 درصد است.

محمودیان همچنین از افتتاح 137 مدرسه و طرح آموزشی استان خبر داد و گفت: 52 مدرسه نیز در حال احداث است.

او ادامه داد: بر همین اساس پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی به 99.6 درصد و در مقطع متوسطه و عمومی به 87 درصد ارتقا یافته است.

197 روستا طرح هادی اجراشده است

محمودیان با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم در 197 روستا طرح هادی اجراشده است، اظهار داشت: تاکنون برای 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت طرح هادی اجراشده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد شاخص‌های بهداشت و درمان روستاهای استان افزود: از سال 92 تاکنون 97 خانه بهداشت، هشت اورژانس بین جاده‌ای، 17 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 42 خانه پزشک و یک پایگاه سلامت در روستاهای استان راه‌اندازی شده است.

محمودیان با اشاره به راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در 175 روستای استان، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نیز 318 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

او افزود: همچنین صددرصد جمعیت روستایی استان از خدمات تقریبا رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد