hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سرقتی در کار نبود، سهل انگاری بود

سرقتی در کار نبود، سهل انگاری بود

روز گذشته خبری در تمام خبرگزاری‌ها منتشر شد که عجیب به نظر می‌رسید. منبع خبر روزنامه خراسان بود و سایت‌ها بر این اساس، خبر را منتشر کرده بودند.

ماجرا از این قرار بود که بعضی از خودروهایی که مالکان آنها اعلام سرقت کرده‌ بودند در یکی از پارکینگ‌های مشهد بوده. ضمن اینکه شماره پلاک این خودروهای توقیفی در سیستم پلیس ثبت نشده بود.
توضیح دادستان
دادستان مرکز خراسان رضوی با تایید این مطلب گفت: «شهرداری براساس قوانین و مقررات موجود وظیفه دارد به جمع‌آوری خودروهای فرسوده و آلاینده یا خودروهایی که موجب سد معبر در شهر شده‌اند
اقدام کند. به همین خاطر نیز از سال‌های گذشته تعداد زیادی خودرو به دلیل همین تخلفات توقیف و به یکی از پارکینگ‌های متعلق به شهرداری در انتهای کوی مجیدیه مشهد
منتقل شده‌اند.» قاضی غلامعلی صادقی در ادامه گفت: «اما متاسفانه در این‌باره تخلفات و سهل انگاری‌هایی توسط دستگاه‌های مربوط صورت گرفته است و آنها شماره پلاک و مشخصات خودرویی را که به پارکینگ منتقل کرده‌اند،  به سیستم فرماندهی پلیس گزارش نداده‌اند. مالکان خودروها نیز با تصور این که خودروی آنان سرقت شده است با تشکیل پرونده در مراکز انتظامی و دستگاه قضائی، خواستار رسیدگی و کشف خودرو شده‌اند.» قاضی صادقی تاکید کرد: «پیگیری‌های قضائی و رصدهای اطلاعاتی پرونده‌های سرقت خودرو، نشان داد برخی خودروهایی که سرقت آنها در سیستم پلیس ثبت شده در پارکینگ انتهای کوی مجیدیه مشهد به عنوان خودروهای توقیفی نگهداری می‌شوند.»
١٥٠٠ خودروی بلاتکلیف قاضی صادقی با اشاره به این که با توجه به اهمیت ماجرا و حفظ حقوق مردم، شعبه ویژه‌ای در دادسرا رسیدگی به پرونده مذکور را بر عهده دارد، گفت: «بررسی‌های دقیق در این‌باره بیانگر آن است که حدود ١٥٠٠ خودروی بلاتکلیف در این پارکینگ رسمی متعلق به شهرداری وجود دارد که مالکیت آنها مشخص نیست.»  
دادستان با تایید این که برخی از خودروها چندین سال است که به پارکینگ یاد شده، منتقل شده‌اند و مالکان در پی یافتن آنها هستند، تأکید کرد: «دادستانی برای دفاع از حقوق عمومی و احقاق حق مردم به این موضوع ورود کرده است و به زودی بقیه پارکینگ‌های شهر نیز مورد بازدید نمایندگان دادسرا قرار می‌گیرد و با متخلفان نیز برخورد قانونی خواهد شد.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد