hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| بودجه پایین شهرداری زاهدان نسبت به سایر شهرداری‌های کشور

سیستان و بلوچستان| بودجه پایین شهرداری زاهدان نسبت به سایر شهرداری‌های کشور

شهردار زاهدان به بودجه پایین شهرداری زاهدان نسبت به سایر شهرداری‌های کشور اشاره کرد و افزود: دولتی‌ها بزرگ‌ترین بدهکاران مالی به شهرداری هستند به‌گونه‌ای که بدهی معوق یکی از دستگاه‌های دولتی معادل بودجه یک سال شهرداری است که هنوز پرداخت‌نشده و پیگیری‌های صورت گرفته نیز بی‌نتیجه مانده است.

عبدالقادر پربار گفت: برخی‌ها تصور می‌کنند شهرداری دستگاهی دولتی است اما این‌چنین نیست و بودجه شهرداری از محل عوارضی گرفته‌شده از خود مردم تأمین می‌شود که هرچقدر میزان همکاری مردم با ما بیشتر باشد شاهد شهری زیباتر و بهتر خواهیم بود که در برخی موارد با بی‌اعتنایی مردم دراین‌باره مواجه می‌شویم. پربار با تأکید بر اینکه کمک مالی دولت به شهرداری کمتر از 5 درصد است تأکید کرد: شهرداری زاهدان در بخش سرانه درآمدی نیز نسبت به سایر شهرها عقب‌تر است و در این بخش نیز علیرغم اینکه سرانه درآمدی کلان‌شهرها به ازای هر نفر 700 هزار تومان است در زاهدان این رقم معادل 250 هزار تومان است که همین اختلاف بسیار زیاد موجب شده تا نسبت به سایرین در حوزه‌های فضای سبز، آسفالت و خدمات شهری عقب‌مانده باشیم. شهردار زاهدان گریزی به نارضایتی مردم از شهرداری هم زد و ادامه داد: نارضایتی مردمی از ما وجود دارد و در برخی موارد نیز کاستی‌ها را پذیرا هستیم اما همکاری نکردن شهروندان نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی این نارضایتی‌ها باشد. زمانی که شهرداری اقدام به ایجاد فضای سبز می‌کند مردم نیز موظف هستند تا نسبت به حفظ و نگهداری آن کوشا باشند اما شاهد هستیم در برخی موارد نه‌تنها این مراقبت صورت نمی‌گیرد بلکه خود مردم عامل اصلی تخریب فضای سبز تازه کاشت شده هستند.

او تصریح کرد: آسفالت معابر و خیابان‌های شهری همواره جزو گلایه‌های مردمی بوده و هست اما تنها طی 4 ماه گذشته بیش از 300 هزار مترمربع از معابر زاهدان آسفالت شده و ذکر این مطلب نیز نباید فراموش شود که 50 درصد فاضلاب، 70 درصد گازرسانی و بخش اعظمی از شبکه آب‌رسانی شهر هنوز انجام‌نشده است. پربار مشکلات موجود در حاشیه شهر زاهدان را به بمب تخریبی در زمان حوادث تشبیه و اظهار کرد: متأسفانه در حاشیه شهر زاهدان شاهد تخلفات زیادی در بخش ساخت‌وساز هستیم و چون این اراضی دولتی نیست برنامه‌ای نیز برای واگذاری وجود ندارد. این زمین‌ها متعلق به مردم است که در قالب پلاک‌های مشاعی ساخته‌شده و آن دسته از افرادی هم اراضی در تصرف دارند فاقد سند مالکیت هستند که برای این‌ها نیز صدور مجوز غیرقانونی است. او گفت: تأکید می‌کنم که 32 درصد مساحت و 44 درصد جمعیت زاهدان در حاشیه شهر سکونت می‌کنند و باید فکری برای آن‌ها شود تا در صورت بروز حادثه کمترین آسیب را شاهد باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد