hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| مهم‌ترین هدف اعتمادسازی است

البرز| مهم‌ترین هدف اعتمادسازی است

رئیس‌کل دادگستری استان البرز افزایش پرونده‌های قضایی را مرتبط با اوضاع اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: شکی نیست مشکلات اقتصادی مسیر افزایش پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی را هموار می‌کند.


احمد فاضلیان اظهار داشت: مهم‌ترین هدف اعتمادسازی است و باید به‌گونه‌ای باشد که خروجی کار دستگاه قضایی افزایش اعتماد در میان مردم باشد.

وی با بیان این موضوع که درک مطالبات مردم یکی از سرفصل‌های قوه قضایی است، تصریح کرد: ما سعی کردیم با کمترین نیروی انسانی و ضعیف‌ترین زیرساخت‌ها در استان کارهای مهم و بزرگی جهت خدمت‌رسانی مطلوب انجام دهیم.

فاضلیان از افزایش 2 درصدی میزان ورودی پرونده‌ها در سال گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این وضعیت به نسبت سال‌های قبل کاهش داشته و حدود 20 درصد پرونده‌ها مشمول اطاله دادرسی و رسیدگی شده است که حدود ده درصد از پرونده‌ها به دلیل استعلامات قانونی و کارشناسی زمان‌بر و طولانی است.

وی با بیان اینکه 10 درصد باقی‌مانده می‌تواند روند کاهش زمان داشته باشد، عنوان کرد: کاهش پرونده‌های ورودی نشان از پاسخ دادن سیاست‌های پیشگیری است و باید در این حوزه متمرکز شد تا علی‌رغم زمان‌بر بودن پاسخ بگیریم.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز افزایش پرونده‌های قضایی را مرتبط با اوضاع اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: شکی نیست مشکلات اقتصادی مسیر افزایش پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی را هموار می‌کند. در حال حاضر استان البرز در میزان ورودی پرونده‌ها از رتبه 11 کشوری برخوردار است که امید این می‌رود که شاهد کاهش رشد ورودی پرونده‌های قضایی باشیم.

محور دیگر سخنان فاضلیان به 10 جرم کشوری که در البرز نیز رایج است، معطوف شد و تأکید کرد: سرقت، ضرب‌وجرح عمدی، توهین به اشخاص، اتهام به اشخاص کشوری، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، تهدید و تخریب، کلاه‌برداری و خیانت‌درامانت، مواد مخدر و رانندگی بدون گواهینامه ازجمله جرم‌هایی هستند که بالاترین میزان پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

عالی‌ترین مقام مسئول در دادگستری استان البرز در ادامه از میزان پرونده‌ها، کاهش و افزایش برخی جرم‌ها در استان را به‌صورت آماری یادآور شد و گفت: در سرقت موجب تعزیر تعداد پرونده‌های وارده استان 31 هزار و 349 فقره بوده که البرز در رتبه 7 کشوری است؛ که در این راستا 16 درصد کاهش پرونده و 5 درصد افزایش ورودی پرونده بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد