hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > انکار زورگیری مرگبار در بهشت‌زهرا

انکار زورگیری مرگبار در بهشت‌زهرا

پسر جوان متهم است هنگام زورگیری از زنی در بهشت زهرابا چوب به سرش کوبیده و وی را به قتل رسانده است

جوان زورگیر که برای سرقت گوشی تلفن همراه زنی در بهشت‌زهرا به وی حمله کرده و باعث مرگش شده بود، در شرایطی که پیش از این به قتل اعتراف کرده بود، در جلسه محاکمه همه اعترافات قبلی‌اش را انکار کرد.

روز 28فروردین‌ماه سال 93مأموران انتظامات بهشت‌زهرا زنی را دیدند که در یکی از قطعه‌های شهدا غرق در خون روی زمین افتاده است. وسایل زن مثل کیف و موبایل همراهش نبود و شواهد حاکی از آن بود که طعمه سارقان شده است. به این ترتیب با انتقال وی به بیمارستان تلاش‌ها برای مداوای وی آغاز شد اما شدت جراحات به حدی بود که وی به کما رفت. بررسی‌های میدانی نشان می‌داد 2جوان موتورسوار به زن میانسال حمله کرده و کیفش را دزدیده‌اند.

همچنین معلوم شد زن مجروح خواهر یک شهید است که آن روز به تنهایی بر سر مزار برادرش رفته که قربانی زورگیران شده است. با گذشت چند روز از این حادثه مأموران با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته بهشت‌زهرا توانستند یکی از سارقان را که جوان سابقه‌داری بود، شناسایی و دستگیر کنند. در جریان بازرسی مخفیگاه متهم گوشی تلفن همراه زن میانسال کشف شد تا راهی برای انکار واقعیت از سوی متهم باقی نماند. همچنین چند روز بعد همدست متهم نیز دستگیر شد و به مشارکت در این سرقت خونین اعتراف کرد. عامل اصلی این جنایت در اعترافاتش گفت: در پارک محله‌مان بودم که دوستم را دیدم و تصمیم گرفتیم با هم به حوالی بهشت زهرا برویم و مواد مصرف کنیم. در آنجا بود که تصمیم به سرقت گرفتیم و زنی را دیدیم که کنار قبری نشسته بود و گریه می‌کرد. من از موتور پیاده شدم و سراغ زن رفتم. می‌خواستم کیفش را سرقت کنم، اما مقاومت کرد. برای همین با چوبی به سرش کوبیدم و او روی زمین افتاد و من کیف را دزدیدم.

اعترافات متهم در حالی بود که 2‌ماه بعد از این حادثه زن میانسال که در کما بود جان باخت. به این ترتیب اتهام قتل عمدی نیز به سایر اتهامات متهمان افزوده شد. آنها در ادامه، صحنه جنایت را بازسازی کردند و در نهایت پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه که دیروز در شعبه یازدهم به ریاست قاضی مجید متین راسخ برگزار شد، ابتدا پسر مقتول  برای متهم درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با وجود اعترافات قبلی،  اتهام قتل عمدی را انکار کرد و گفت: همه اعترافات قبلی‌ام دروغ و تحت فشار بود. من و دوستم با اینکه معتاد بودیم اما به اندازه مصرف‌مان درآمد داشتیم و نیازی به سرقت نبود.

من هیچ کدام از اعترافات قبلی‌ام را قبول ندارم. دومین متهم نیز مثل همدستش منکر همه‌‌چیز شد و گفت: ما معتاد بودیم اما هیچ وقت دست به سرقت نزدیم و من نمی‌دانم بعد از این حادثه چطور دوستم به قتل اعتراف کرد. با پایان دفاعیات 2متهم قرار است در جلسه دیگری رسیدگی به این پرونده ادامه یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد