hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > کرمان| روزهای خوش مس راور فرا می‌رسد

کرمان| روزهای خوش مس راور فرا می‌رسد

اگرچه معادن مس راور کرمان ظرفیت بالایی برای احیا دارد اما این مهم تاکنون مغفول مانده است حالا نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از انجام توافق با مدیرعامل شرکت ملی مس در جهت احیای ظرفیت‌های معادن شهرستان راور در بحث مس خبر داده است.


محمدرضا پور ابراهیمی به جلسه با مدیرعامل شرکت ملی مس و تأکید بر احیای ظرفیت‌های معادن شهرستان راور در بحث مس عنوان کرد: توافق کردیم تمام معادن مس بخش خصوصی شهرستان راور که تولید دارند یا در سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه شده‌اند، قرارداد‌های آن‌ها برای تولید مس کاتد پیش‌خرید شود.

وی تصریح کرد: همچنین بخش زیادی از معادن راور در محدوده‌های زیست‌محیطی و انرژی اتمی قرارگرفته‌اند که بالای ۵۰ درصد از ظرفیت معادن ما الآن این وضعیت را دارند، لذا مقرر شد تا امکان اکتشاف با حضور مدیر اکتشافات شرکت مس انجام شود که بتواند بخشی زیادی از فضای تولید در این زمینه را فعال کند. پور ابراهیمی در جمع اقشار مختلف مردم راور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد مردم شهرستان راور از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: تا پایان سال روستا‌های اصلی تمام می‌شود و سال آینده پایان گازرسانی به‌کل شهرستان را خواهیم داشت.

آغاز فعالیت درمانگاه تأمین اجتماعی از نیمه دوم سال

وی بیان داشت: در حوزه خدماتی درمانی و پزشکی، بیمارستان تأمین اجتماعی علی‌رغم همه کم‌لطفی‌های وزارت کار که این شهرستان را در حاشیه قراردادند، نیمه دوم امسال درمانگاه تأمین اجتماعی برای خدمات رایگان به کارگران کار خود را آغاز می‌کند.

پور ابراهیمی با اشاره به حضور ۱۰ متخصص در حوزه بیمارستانی شهرستان راور افزود: بخش‌های دیالیز، سی‌سی‌یو، آی سی یو در این شهرستان خدمات می‌دهند، هرچند اعتقادداریم این خدمات به‌واسطه میزان ترددی که در این منطقه وجود دارد، باید افزایش یابند.

وی تصریح کرد: در حوزه راه روستایی و طرح‌های هادی جلسه جمع‌بندی با بنیاد مسکن به‌منظور روند پیگیری کار برگزار می‌شود و مباحث مربوط به آنتن دهی تلفن‌های همراه و اینترنت به‌ویژه بخش کوهساران در حال انجام است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، بازسازی و مقاوم‌سازی واحد‌ها بعد از زلزله را یادآور شد و گفت: در شهرستان راور ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به بازسازی زلزله زمینه جذب‌شده است.

پور ابراهیمی تصریح کرد: در مورد ساختمان‌های عمومی که نیاز به مقاوم‌سازی دارد، نیز اعلام شود که حتما دنبال شود.

اشتغال همچنان در محاق

وی در مورد فعالیت معین اقتصادی شهرستان راور در دو بخش زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال و تسهیلات عنوان کرد: در بخش زیرساختی کار به‌خوبی پیش رفته، ساخت هفت مدرسه، مساجد، قنات‌ها، آب روستایی پیش رفته‌اند.

پور ابراهیمی بیان داشت: اما در بخش اقتصادی که باید منجر به اشتغال می‌شد، متأسفانه نتوانستیم به هدف مدنظر برسیم که گزارشی از عدم تحقق فعالیت‌های اقتصادی به ستاد اجرایی فرمان امام خواهیم داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به مشکلات حوزه پسته پرداخت و گفت: گرمازدگی امسال خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی و تولید پسته در استان کرمان وارد کرد که درخواست تشکل ستاد بحران کشاورزی را از وزیر کشور خواستار شدیم.

وی اظهار کرد: در این جلسه برای بخشودگی جرائم و سود‌های وام‌های کشاورزی، بیمه بخش کشاورزی محصولات، صادرات محصول پسته صحبت و بحث خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ۴۰ درصد نیرو‌های موردنیاز در شرکت فولاد راور به کار گرفته شدند و مابقی نیز به‌تدریج اضافه می‌شوند و تا پایان سال بخشی از خط تولید راه‌اندازی می‌شود و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط‌های جدید تولید هم انجام‌شده است.

پور ابراهیمی ادامه داد: در بحث مشکلات کارکنان و بازنشسته‌های زغال‌سنگ نیز پیگیری‌های لازم ازجمله بحث حقوقی آن‌ها انجام‌شده تا پرداخت به‌موقع صورت گیرد.

ایران با عزت پیش می‌رود

وی به شرایط تحریمی کشور نیز اشاره داشت و گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بعد از امضای توافق برجام حتی در زمان اوباما، تعهدات خود را در خصوص جمهوری اسلامی ایران نقص کردند.

پور ابراهیمی بیان داشت: فقط یک مورد در زمینه فروش نفت خام عملیاتی شد که آن‌هم به‌واسطه همت و تلاش در کشور و ظرفیت‌سازی صورت گرفته جلو رفت.

وی ادامه داد: اینکه با حضور دولت ترامپ این مشکلات رقم خورد، این‌گونه نیست، آمریکایی‌ها در بحث برجام هیچ همکاری نکردند و جلوی دیگر کشور‌ها را هم گرفتند.

پور ابراهیمی گفت: میان حضور و عدم حضور آمریکا در برجام هیچ نفعی برای ایران نداشت و فکر می‌کردند با خروج آن‌ها التهابات شدید برای ایران ایجاد می‌شود که اصلا چنین نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها خود را با این تحریم‌ها انطباق داده است، هر جا ناکارآمدی مدیران در بحث تحریم‌ها بوده ما هزینه دادیم و هر جا خلاقیت و نوآوری بوده، ما شاهد رشد بودیم.

وی تصریح کرد: اروپا به دنبال این است که به هر شکل ممکن ایران را در برجام حفظ کند، اما برجام ناقص و بی‌خاصیتی که هیچ تضمینی برای تعهدات اقتصادی در آن نیست، اروپا باید بداند کاری که با جمهوری اسلامی در برجام کردند، مثل یک معاهده اقتصادی بود که وجه آن را گرفتند، اما جنس را تحویل نداند و یک نوع کلاه‌برداری بزرگ بود.

پور ابراهیمی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با عزت پیش می‌رود، در حوزه اقتصادی هم اگر ناکارآمدی بعضی از مدیران نبود، بسیاری از مشکلات ما حل‌شده بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: با اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ترسیم و تبیین کردند و در راستای اتکا به توانمندی‌های خودمان، پیش می‌رویم مسیر اقتصادی‌مان را با برجام یا بدون برجام ادامه می‌دهیم و آغاز تحولات اقتصادی را علی‌رغم خواست دشمن در سال‌های آینده به جشن می‌نشینیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد