hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > زمینه بخشودگی بدهی شرکت‌های دانش‌بنیان به تامین اجتماعی فراهم شد

زمینه بخشودگی بدهی شرکت‌های دانش‌بنیان به تامین اجتماعی فراهم شد

رئیس کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: طی فرآیندی زمینه بخشودگی جرایم شرکت‌های دانش‌بنیانی که تا پایان ۹۶ به تامین اجتماعی بدهی دارند، فراهم شده است.
محمد صاحبکار در رویداد خوش آمدگویی به شرکت‌های دانش‌بنیان جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این کارگروه به منظور گزینش شرکت‌ها برای دانش‌بنیان شدن و دریافت خدمات حمایتی در کشور ذیل قانون حمایت از شرکت‌ها ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: در گزینش شرکت‌ها، سطح‌بندی شرکت‌ها را داریم که این سطح‌بندی بر اساس پیچیدگی‌های فناوری محصولات و تحقیق و توسعه صورت گرفته است.
صاحبکار گفت: سطح یک محصولات از پیچیدگی بیشتری برخوردارند و از معافیت مالیاتی و گمرکی در کنار سایر خدمات بهره‌مند می‌شوند.
رئیس کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: اکنون دانش‌بنیان بودن بیش از ۴۴۰۰ شرکت محرز شده و هزار شرکت با چندین محصول در حال طی کردن فرآیند ارزیابی هستند.
وی با اشاره به فرایند بهره‌مندی شرکت‌ها از معافیت مالیاتی خاطرنشان کرد: اسامی شرکت‌های مشمول معافیت مالیاتی در سایت موجود است که این امر به منظور شفاف‌سازی در این زمینه است.
صاحبکار به چالش‌های پدیده زیرمیزی در مالیات اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از این پدیده، اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان بر بستر دولت الکترونیک جمع‌آوری شده و ممیزی نمی‌تواند ادعا کند که به اطلاعات شرکت‌ها دسترسی نداشته است.
رئیس کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، مالیات گمرکی را از دیگر خدمات عنوان کرد و افزود: ما برای ترخیص کالاهای وارداتی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل‌گری کردیم و از شرکت‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر مشکلی آن‌را با ما در میان بگذارند.
وی بیان کرد: در زمینه ثبت سفارش شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با اداره ثبت استان‌ها تعامل خوبی داریم، همچنین در زمینه ارز بانکی نیز همکاری‌هایی با بانک مرکزی برای ارایه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان انجام داده ایم.
صاحبکار گفت: در زمینه بیمه تامین اجتماعی نیز برنامه‌های مختلفی صورت گرفته، با تعاملی که با سازمان تامین اجتماعی انجام داده‌ایم بحث مفاصا حساب تامین اجتماعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل شده است، این فرآیند برای شرکت‌ها حتی از معافیت مالیاتی نیز مهمتر است.
وی یادآور شد: شرکت‌هایی که تا آخر سال ۹۶ به تامین اجتماعی بدهی دارند، طی فرآیندی بخشودگی برای جرایم قبلی آنها فراهم شده است.
شناسایی ۳۸ مورد از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان
صاحبکار افزود: مشکلات پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان بررسی شده و ۳۸ مورد جمع‌آوری شده است، در کارگروه صلاحیت‌ها بخش مشاوران، پاسخگویی به این مشکلات فراهم شده است.
وی افزود: همچنین شرایطی فراهم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان تهران و مشهد تحت شرایط خاص در کاربری مسکونی نیز مستقر شوند و فعالیت کنند.
صاحبکار یادآور شد: همچنین با نیروهای مسلح مسیری هماهنگ شده تا افراد شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان سربازی خود را در این شرکت‌ها بگذرانند، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد