hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > محرومیت و تعلیق، پیامد حل نشدن 2 چالش فعلی

محرومیت و تعلیق، پیامد حل نشدن 2 چالش فعلی

فدراسیون فوتبال روزهای پرتنشی را پشت سر می‌گذارد. مشکلات مالی، بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون، ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و تعیین ضرب‌الاجل از سوی اینفانتینو (رئیس فیفا) و رأی کمیته استیناف بابت محرومیت 2 مدیر فدراسیون (حیدر بهاروند و سعید فتاحی) از جمله موضوعات مهمی است که مدیران فدراسیون را این روزها مشغول خود کرده است.
بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به بازی دوستانه دیروز تیم‌های ملی بزرگسالان و امید هم کشیده شد و در نهایت خبر رسید با برطرف نشدن مشکل، بازی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. در این شرایط، محمود اسلامیان عضو هیأت رئیسه و مشاور عالی فدراسیون فوتبال به سؤالات خبرنگار «ایران» پاسخ داد.
آقای اسلامیان! صحت دارد که تصمیم بر برگزاری بازی امروز (دیروز) بدون تماشاگر به این دلیل است که فدراسیون نتوانست مجوز حضور بانوان را بگیرد؟ آیا فدراسیون با مسئولان مربوطه نامه‌نگاری کرده و با مخالفت آنها مواجه شده است؟
از این موضوع اطلاعی ندارم. تنها می‌توانم بگویم که بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بسیار جدی است و باید این موضوع برطرف شود. فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرده است و ما نمی توانیم بسادگی از کنار این موضوع عبور کنیم و آن را نادیده بگیریم.
چرا این موضوع حل نمی‌شود؟
بحث حضور بانوان به فدراسیون فوتبال مربوط نمی‌شود و این موضوع به نهادهای دیگری ارتباط دارد. در حال حاضر برای انجام این کار باید زیرساخت‌ها فراهم شود که این موضوع زمانبر است. تا جایی که من می‌دانم بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حال پیگیری است. در حال حاضر فدراسیون با 2 چالش جدی مواجه است. یکی از این چالش‌ها حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و دیگری بحث تأیید اساسنامه توسط مجلس محترم است. باید هر چه زودتر این 2 چالش برطرف شود وگرنه پیامدهای بدی خواهد داشت که مهم‌ترین آن محرومیت و تعلیق فدراسیون فوتبال است.
موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون در چه مرحله‌ای است؟
در حال حاضر اساسنامه در مجلس است و باید توسط مجلس تأیید شود. فدراسیون فوتبال 6 ماه پیش اساسنامه اصلاح شده را به مجلس ارسال کرد اما نمی‌دانم مجلسی‌ها به چه دلیل برای تأیید آن، اینقدر زمان هدر می‌دهند؟ اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییرات آنچنانی نداشت و 6 ماه زمان برای تأیید آن بسیار زیاد است. امیدوارم مجلس هرچه زودتر اساسنامه را تأیید و در اختیار فدراسیون قرار دهد چرا که هر ساله ناظران فیفا برای رؤیت آن به کشورهای مختلف سفر می‌کنند و زمان آن رسیده تا ناظران فدراسیون جهانی به ایران بیایند.
ناظران فیفا چه زمانی برای رؤیت اساسنامه به کشورمان می‌آیند؟
حدود 2 هفته دیگر به ایران می‌آیند و در صورتی که فدراسیون اساسنامه اصلاح شده را به آنها ارائه ندهد، تبعات بدی در انتظار فدراسیون فوتبال کشورمان خواهد بود. در حال حاضر اولویت اصلی ما تأیید اساسنامه اصلاح شده توسط مجلس است و پس از آن بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست.
دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تاج در نامه‌ای به بانک مرکزی، درخواست 10 میلیون دلار به عنوان قرض داشته است. در این باره توضیح می‌دهید؟
چنین درخواستی صحت دارد اما در مورد مبلغ صحبتی ندارم. خوشبختانه بانک مرکزی همیشه با فدراسیون فوتبال همکاری داشته است. فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو است، گرچه مشکلات مالی تنها مختص به فدراسیون فوتبال نیست.
گفته می‌شود که مقداری از این مبلغ به ویلموتس اختصاص خواهد یافت.
بخشی از آن مربوط به ویلموتس است و بخشی دیگر مربوط به امور جاری فدراسیون. این مشکلات به دلیل بلوکه شدن پول‌های فدراسیون در فیفا به دلیل تحریم‌ها است. البته بخشی از مشکل هم به مسدود شدن حساب‌های فدراسیون و سازمان لیگ به دلیل بدهی‌های مالیاتی از سوی سازمان بازرسی است.
نظرتان درباره محرومیت 2 عضو فدراسیون فوتبال توسط کمیته اخلاق چیست؟
کمیته اخلاق صلاحیت رسیدگی به پرونده فینال جام حذفی را نداشت و محرومیت فتاحی و بهاروند در کمیته انضباطی بررسی می‌شود. افراد کاربلدی در کمیته انضباطی حضور دارند که می‌توانند در مورد این مسائل نظر بدهند. قطعاً در صورت تشخیص کمیته انضباطی، این دو مسئول محروم خواهند شد.
بحث خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تا کجا پیش رفته است؟
بارها گفته شده که ما در بحث خصوصی‌سازی مشکلات زیادی داریم و در صورتی که این مشکلات برطرف نشود، خصوصی‌سازی انجام نخواهد شد. مهم‌ترین موضوع حق پخش است که البته در این مورد کارهایی در حال انجام است.
                                   
                                                                         
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد