hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۷۱۹ هزار سالمند از خدمات بهزیستی بهره می برند

۷۱۹ هزار سالمند از خدمات بهزیستی بهره می برند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۷۱۹ هزار سالمند از خدمات بهزیستی بهره می برند.


به گزارش روز یکشنبه سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا در آیین افتتاح مجتمع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان «ستارگان درخشان» در شهرک استقلال تهران افزود: سیاست ما به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور و زندگی مستقل و توام با عزت و کرامت سالمند در بستر جامعه و خانواده است و مراکز نگهداری شبانه روزی مخصوص سالمندان با شرایط ویژه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین اقتضای فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نیز نگهداری سالمندان در کنار خانواده است، زیرا موجب غنای واحد مستحکم خانواده در جامعه ما هستند.
وی اضافه کرد: افتخار به آسایشگاه های سالمندان معنا ندارد وقتی مفتخر هستیم که زندگی طولانی و عزتمند در بستر خانواده برای آنان فراهم آوریم اما گاهی ناچاریم برای افراد وابسته به بستر که در شرایط سخت زندگی می کنند، بهترین و شایسته ترین خدمات را با حفظ قدر و منزلت آنها ارائه دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تکیه بر حضور مستقل سالمندان در سطح جامعه با مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن مختلف زیارتی، سیاحتی از جمله خدماتی است که باید به سالمندان ارائه شود تا سالمند بتواند تا انتهای عمر زندگی عزتمندانه و عمر مولد داشته باشد.
قبادی دانا با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و بحران‌های متعدد نظام افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از بحران‌های سنگین و عظیمی است که نظام جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار از سر گذرانده است و اگر رشادت‌های رزمندگان ما نبود؛ امنیت، آرامش، عزت و اقتدار امروز را نداشتیم و سالمندان این مرکز که به حق ستارگان درخشان در آسمان پهناور ایران اسلامی هستند، همان رزمندگان دیروزند که پیشکسوتان جهاد و شهادت محسوب می‌شوند.
فعالیت ۱۵ هزار مهدکودک در کشور
رئیس سازمان بهزیستی کشور به مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: وجود بیش از ۱۵ هزار مهدکودک تحت پوشش بهزیستی در کشور، فرصت مناسب برای تربیت ایرانی-اسلامی نسل آینده است تا کودکان بتوانند با آموزش تاب آوری و مدیریت استرس، در آینده از بحران‌هایی مانند طلاق و اعتیاد مصون بمانند که نوعی پیشگیری محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین مراکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی که با ارائه مشاوره مفید از مشکلات روانشناسی و اجتماعی افراد می‌کاهند نیز فرصت مغتنمی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.
ادامه کمک‌های مردم به بهزیستی به رغم مشکلات اقتصادی
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک‌های مردمی به سازمان بهزیستی به رغم مشکلات اقتصادی جامعه، همچنان جاری است و این نشان می‌دهد که مردم ایثارگر و همراهی داریم.
قبادی دانا افزود: بهزیستی نیز وظیفه دارد خیر این خیرین را به دست نیازمندان برساند و با شفافیت هر چه بیشتر در اقداماتش اعتماد عمومی را جلب کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد تا مشارکت‌های مردمی افزایش یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد