hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > راه اندازی سامانه شفافیت

راه اندازی سامانه شفافیت

رئیس سازمان بهزیستی : یک میلیون و ۴۵۰ معلول زیرپوشش هستند و هر سه ماه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به حساب آن‌ها واریز می‌شود
به گزارش صدا و سیما، وحید قبادی دانا در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت سازمان بهزیستی است، گفت: ساماندهی کودکان کار، رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر و نگهداری این افراد در مراکز سم‌زدایی و ساماندهی زباله‌گرد‌ها از وظایف سازمان است.
وی با اعلام اینکه بانک ذخایر شناسایی اختلالات ژنتیک برای مردم راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این طرح به‌طور کامل در سراسر کشور اجرا خواهد شد و همه این سامانه با تلاش دانشمندان ایرانی ایجاد شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی نیز مانند سایر ارگان‌ها در گام دوم انقلاب بر اساس رهنمود‌های رهبری عمل می‌کند، گفت: یک میلیون و ۸۰ خانوار نیز از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند و در گذشته ۱۸۰ هزار خانواری که فرد معلول سرپرست خانواده بود به اندازه یک نفر مستمری می‌گرفتند، اما از این پس به اندازه اعضای خانواده خود مستمری خواهند گرفت که بار مالی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به افزایش بودجه سازمان بهزیستی در سال ۹۸ گفت: در نیمه سال گذشته افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ۵۰۰ خانوار بودند که امسال ۵۵۰ خانوار دیگر در نوبت قرار گرفتند و مبلغی که پارسال به این سازمان اختصاص داشت حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و در سال جاری به حدود دو میلیارد و ۷۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با بودجه قبلی ۲۰۰ هزار خانوار باید از فهرست مستمری بگیران حذف می‌شدند، اما با تأمین اعتبارات لازم همه افراد زیرپوشش بهزیستی مستمری می‌گیرند و شعار اول بهزیستی شفاف‌سازی است و سامانه شفافیت نیز رونمایی شده است.
قبادی دانا با بیان اینکه معلولان مورد حمایت ویژه سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: هر سه ماه یک‌بار حدود ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان به کارت این افراد واریز می‌شود و حدود ۵۰۰ خودروی جدید برای استفاده معلولان نخاعی کشور اضافه شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست که با موضوع رونمایی از گام هفتم شفاف‌سازی اطلاعات بیش از ۲۴۰۰ مورد از املاک سازمان بهزیستی، برگزار شد، افزود: در گام دوم انقلاب و در آغاز هفته بهزیستی، نام این هفته را شعار شفافیت و سلامت اجتماعی قرار دادیم.
قبادی دانا گفت: کار‌های راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی حق پرستاری معلولین، سامانه شفاف سازی، پرداخت الکترونیکی به ۱۶ هزار فرزند تحت پوشش و مراکز شبه خانواده انجام شده است. گام دیگر در این حوزه بارگذاری اطلاعات املاک سازمان بهزیستی در منظر همه مردم و مددجویان سازمان بهزیستی است.
وی گفت: شیرخوارگاه‌های ما همچنان حاکمیتی اداره می‌شوند که ان شاء الله طرح استانداردسازی آن‌ها اجرا می‌شود و برای رفع کمبود نیروی انسانی ۸۰ نفر جذب شدند.
قبادی درباره تشکیل سامانه دیدبان بهزیستی گفت: در ۳ ماه آینده سامانه دیدبان راه اندازی و
موجب می‌شود تمام کسانی که در سازمان همکار ما یا شرکای اقتصادی سازمان هستند یا خیرین سازمان محسوب می‌شوند و تمام گروه‌هایی که خدمت دریافت می‌کنند، تحت نظارت مردم قرار گیرند.
وی گفت: ۲۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خواهیم داد و هفته بهزیستی پایان همه واحد‌ها به زلزله زدگان مددجوی بهزیستی واگذار می‌شود. گردهمایی تقدیر از خیران در مشهد مقدس در حال انجام است تا از خیرین برای تکمیل واحد‌های مسکونی مددجویان با دو معلول بیشتر کمک بگیریم. ۶۴۰۰ مسکن در حال ساخت است و خدمات پزشکی جراحی رایگان در زمینه ارتوپدی برای ۱۰۰۰ نفر از مددجویان به طور رایگان انجام خواهد شد.
وی درباره کمک به افراد کم‌بضاعت برای خرید وسایل منزل هم گفت: ۵ هزار خانوار، کمک دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای خرید وسایل خنک‌کننده و سایر وسایل گرفتند و حدود ۱۲ میلیارد تومان اختصاص دادیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد اشتغال هم گفت: پارسال آزمون فراگیر استخدامی معلولان برگزار شد که یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند و ۱۱۵ نفر انتخاب شدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد