hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران به روسیه سرعت می‌گیرد

صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران به روسیه سرعت می‌گیرد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر روسیه به همراه ۷۰ شرکت دانش بنیان برای شرکت در نشستهای تخصصی این حوزه گفت: پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه در حال شکلگیری است و حضور شرکت‌های دانش بنیان در این سفر می‌تواند این موضوع را تسریع کند.
به گزارش تسنیم، گفتگوی ثمر‌بخش ده‌ها شرکت دانش بنیان ایرانی و روسی برای نخستین بار با سفر هیات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در روسیه محقق شد؛ در این سفر دو نشست تجاری و فناوری میان شرکتهای دانش بنیان ایران و روسیه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان برپا شد؛ نشست‌هایی که در آنها نمایندگان بیش از 200 شرکت فعال در حوزه فناوری و مقامات حوزه تجارت و نوآوری از دو کشور حضور داشتند.
تسریع صادرات محصولات دانش بنیان
سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست تجاری و فناوری مسکو خواستار تسریع در اجرای موافقت‌نامه‌ها برای گسترش روابط تهران و مسکو در عرصه فناوری شد.
همچنین ستاری پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: حضور 70 شرکت دانش بنیان ایرانی در دو شهر و شرکت آنها در دو نشست مجزا بی‌سابقه است؛ خوشبختانه پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه در حال شکلگیری است؛ خصوصا در حوزه شرکتهای دانش بنیان که ادبیات خاصی را برای توسعه صادرات خود نیاز دارند و این برنامه می‌تواند این موضوع را تسریع کند.
همچنین آندره اوبیدینوف رییس شورای تجاری روسیه و ایران تصریح کرد: با امضای اسناد همکاری بین شرکتهای دانش بنیان ایران و روسیه از این پس شاهد رشد تصاعدی روابط بین دو کشور در حوزه فناوری می‌شویم.
انعقاد قراردادهای همکاری در حوزه‌های مختلف فناوری
 رایزنی هیئت‌ها و نمایندگان شرکتهای دانش بنیان دو کشور هم در حاشیه این نشستهای مشترک داغ بود؛ برای نمایندگان دانش بنیان ایران و روسیه در هتل آزیموت المپیک مسکو ده‌ها میز کار تدارک دیده شد و دور این میزها نمایندگان شرکتها بررسی راهکارهای گسترش همکاریها در حوزه فناوری را بررسی کردند؛ نشستی که به انعقاد قراردادهای همکاری منجر شد.
هیئت بلندپایه علمی و فناوری کشورمان به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و با همراهی 70 شرکت دانش بنیان ایرانی از 19 تا 22 تیرماه در روسیه حضور داشت؛ این سفر با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، همزمان با نمایشگاه اینوپروم روسیه صورت گرفت و نمایندگان شرکتهای دانش بنیان دو کشور در شهرهای مسکو و یکاترینبورگ با شرکتهای متناظر خود دیدار کردند؛ در این نشستها 10 قرار داد و تفاهمنامه میان شرکتهای ایرانی و روسی امضاء شد؛ این قراردادها در حوزه‌های خدمات مهندسی نفت و گاز، واقعیت مجازی، دارو، واکسن، شتابدهی، تولید ربات جراحی و تولید بازی‌های مشترک منعقد شد.
همچنین امروز در آخرین روز از سفر شرکتهای دانش بنیان ایرانی از بزرگترین پارک فناوری مسکو به نام اسکولکوو بازدید کردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد