hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > طرح اصفهان 2020 پنجره‌ای رو به جهان است

طرح اصفهان 2020 پنجره‌ای رو به جهان است

قدرت ‌اله نوروزی در نشست تخصصی «اصفهان 2020 شهر هنر، گردشگری و میراث فرهنگی» در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان، با اشاره به اینکه به یک حرکت واحد برای ایجاد تحول در عرصه گردشگری نیاز داریم، اظهار کرد: طرح «اصفهان 2020» بدون همراهی و همدلی همه بخش‌های مرتبط شدنی نیست. 

به گزارش رویداد امروز، او ادامه داد: شهرداری نباید تنها نهاد برای اجرای این طرح باشد و باید از توان و مشارکت بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن این طرح استفاده کنیم. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه طرح «اصفهان 2020» پنجره‌ای رو به دنیا است که از طریق آن جهانیان می‌توانند ایران را ببینند، افزود: 10 درصد از تولید ناخالص جهانی با توسعه صنعت گردشگری به دست می‌آید که با توجه به این واقعیت می‌توانیم در داخل کشور با قرار دادن گردشگری به‌عنوان مبنای توسعه، بنگاه‌های کوچک به بزرگ تبدیل شوند. او تصریح کرد: نگاه ما به گردشگری در عرصه مدیریت شهری همه‌جانبه است و تمام رخدادها و طرح‌های شهر از توسعه مترو تا ساخت ترمینال را ما در جهت توسعه گردشگری اجرا می‌کنیم. نوروزی بیان کرد: شهرداری از امکانات خود همچون پروانه ساخت‌وساز هم در راستای توسعه گردشگری استفاده کرده است و در این راستا پروانه ساخت 26 مرکز اقامتی در شهر اصفهان را صادر کرده تا به ظرفیت تخت‌های اقامتی شهر که اکنون بیش از 5 هزار تخت است، افزوده شود. او به دیدار خود با وزیر امور خارجه طی سفری که ظریف فردا به شهر اصفهان دارد اشاره کرد و گفت: ما درخواست‌هایی در حوزه گردشگری داریم که طی این دیدار امیدواریم موافقت لازم حاصل شود. از سوی دیگر توافقاتی با استانداری اصفهان برای افزایش کمک مدیریت استان به گردشگری انجام‌شده است.

مدیریت استان به‌صورت همه‌جانبه به تحقق اهداف «اصفهان ۲۰۲۰» کمک خواهد کرد

عباس رضایی، استاندار اصفهان هم در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه به‌منظور تحقق و عملیاتی شدن «اصفهان ۲۰۲۰» باید تفکر ملی را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: قسمت‌های مختلفی از زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان فراهم است و اگر تمامی این موارد در یک پکیج هماهنگ و یکسان‌سازی نشود، به نتیجه نخواهد رسید؛ هیچ‌کسی از آن سر دنیا تنها به اصفهان سفر نمی‌کند. او ادامه داد: یکی از راهکارهای تحقق گردشگری هماهنگی با دیگر استان‌های مقصد گردشگری در کشور است و معمولا گردشگران مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مختلف را مدنظر خود قرار می‌دهند. استاندار اصفهان افزود: باید ظرفیت‌های بوم‌گردی و اقامتگاه سنتی را مدنظر قرار دهیم؛ همچنین باید بتوانیم در فضای مجازی فعالیت مستمری داشته باشیم تا ایران را به‌عنوان یک مقصد معرفی کنیم چراکه برای گردش و گردشگری باید بافرهنگ و نوع نگرش گردشگران آشنایی لازم را دارا باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان‌های استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، اما در برخی از آن‌ها کمترین زیرساخت‌ها مانند سایه‌بان برای رفاه گردشگر وجود ندارد. دلیل این مسئله هم کمبود بودجه در این شهرستان‌ها است.

 رضایی اضافه کرد: همت و عزم برای رونق کشور ایران از افتخارات بزرگ است. مدیریت استان در مهلت اجرایی شدن اهداف «اصفهان ۲۰۲۰» به‌صورت همه‌جانبه کمک خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد