hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بهره‌برداری از ٨ پروژه آبرسانی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان

بهره‌برداری از ٨ پروژه آبرسانی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان

وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات فاز اول مجتمع ۱۹ روستایی برزاوند اردستان، گفت: طی دو روز در مناطق مختلف استان اصفهان ٨ پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش رویداد امروز، رضا اردکانیان در این مراسم اظهار کرد: صبوری و بردباری مردم و استقامت آنها در منطقه اردستان قابل‌تحسین است.

او اظهار داشت: بهانه این سفر کلنگ‌زنی و افتتاح طرح مهم وموثرآبرسانی به ۱۹ روستای منطقه اردستان است.

او بابیان اینکه این طرح با تلاش همکاران و شرکت آب و فاضلاب کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره برداری این طرح جمعیت دائم وغیردائم این منطقه از آب شرب و سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در استان اصفهان تعداد قابل‌توجهی طرح در بخش آب و برق در شهر و روستا به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: ۲۰۷ پروژه در استان توسط شرکت‌های وزارت نیرو اجرامی‌شود و اعتبار این طرح‌ها بالغ بر ۸ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان است که برخی طرح‌ها در مرحله آغاز و برخی طرح‌ها در مرحله اتمام است. اردکانیان با اشاره به پیشرفت ۶۳ درصدی این طرح‌ها در استان اصفهان به‌طور متوسط، گفت: این طرح‌ها در پایان دولت تدبیروامیدبه ثمر می‌رسد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه دولت دوازدهم موفق شده طرح‌های مهمی را در جای جای کشور به نتیجه برساند، ‌خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تدبیروامید تاکنون بسیاری از روستاهای کشور دارای شبکه آب‌رسانی شده‌اند و این اقدام در دو سال باقی‌مانده سرعت خواهد گرفت.

او بیان کرد: طی این دو روز در مناطق مختلف استان اصفهان مجموعه ۸ پروژه در بخش آب بااعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارتومان افتتاح می‌شود و ۲ پروژه نیز در حوزه برق افتتاح خواهد شد، این در حالی است که امیدواریم طی این دو سال منابع بیشتری از مبلغ پیش‌بینی شده تخصیص یابد.

وزیر نیرو همچنین اظهار کرد: درخواست نماینده مردم اردستان در خصوص تامین آب برای بخش صنعت این منطقه پیگیری می‌شود.

*بهره‌مندی 8 هزار نفر از آب شرب سالم با اجراي طرح مجتمع آب‌رسانی برزاوند

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در آئين كلنگ‌زني عمليات اجرايي طرح مجتمع آب‌رسانی به ۱۸ روستاي دهستان برزاوند از توابع اردستان گفت: با اجرای طرح مجتمع آب‌رسانی به ۱۸ روستای برزاوند، حدود 8 هزار نفر از اهالی این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

هاشم امینی افزود: طول شبكه انتقال این مجتمع آب‌رسانی حدود 106 كيلومتر است که از طریق احداث 10 باب مخزن با حجم بیش از دو هزار و 220 مترمکعب آب شرب مردم این روستا به‌صورت پایدار تامین می‌شود.

او افزود: در نظر گرفته شده با راه‌اندازی سه ايستگاه پمپاژ با ظرفيت 33 ليتر بر ثانيه آب شرب این مجتمع روستایی در تمام روزهای سال به‌صورت عادلانه تامین شود.

سرپرست شرکت آبفار ادامه داد: اعتبار موردنیاز جهت اجرای این پروژه بيش از 33 ميليارد تومان است. او در ادامه هدف از اجراي این پروژه را تامين آب سالم و پايدار براي روستاهاي دهستان برزاوند عنوان كرد و گفت: آب موردنیاز اين طرح از خط اصفهان بزرگ تامين خواهد شد. این در حالی است که هم‌اکنون 96 روستا در شهرستان اردستان با تانكر آب‌رسانی می‌شوند كه بايد تدابیری برای احداث مجتمع‌های آب‌رسانی در روستاها در نظر گرفت.

او بيان كرد: شهرستان اردستان داراي 163 روستاي داراي سكنه است كه افزون بر 150 روستای آن تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستايي قرار دارند. لازم به یادآوری است، شهرستان اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 كيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.

*هدف اصلی افزایش احساس رضایتمندی در مردم است

وزیر نیرو همچنین در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار 221 امین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور به بهره‌برداری رسید و این در حالی است که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور در مدار بهره‌برداری قرار داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه دیر یا زود همه ما مسئولان به اقتضای محدودیت‌های مسئولیت، شرایط سنی و سایر حوادث و اتفاقات اجتناب‌ناپذیر از مسئولیت دور می‌شویم و این دوره‌هایی که برای خدمت‌گزاری وجود دارد پشت سر می‌گذاریم، گفت: دغدغه و هدف مشترک همه ما این است که احساس رضایتمندی را در مردم افزایش دهیم.

رضا اردکانیان افزود: هرکسی در هر مسئولیتی که هست هدف مشترک افزایش احساس رضایتمندی را دنبال می‌کند، گرچه شاخص‌ها در هر منطقه متفاوت است اما اینکه مردم احساس کنند شرایط بهتر شده و رضایت داشته باشند بسیار اهمیت دارد و اینکه بعدها هرکدام از ما چه سهمی در افزایش رضایتمندی مردم داشته بسیار اهمیت دارد.

او خاطرنشان کرد: این‌طور نباشد که خدایی ناکرده بعدها ببینیم سطح خدمات و کمیت و کیفیت آن در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر بوده ولی احساس رضایتمندی مردم به خاطر خطاهایی که داشته‌ایم آن‌طور که باید افزایش نداشته است.

وزیر نیرو در ادامه سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب را یکی از جلوه‌های نوین توسعه‌یافتگی در دنیا عنوان کرد و افزود: کشورها هرچقدر توسعه یافته‌تر هستند توجه بیشتری به حفظ مسائل محیط‌زیست، بهداشت عمومی، استفاده بهینه از منابع آب و سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها دارند.

او با اشاره به اینکه طبق آمارهای جهانی هنوز از هر سه نفر در کره زمین یک نفر دسترسی به سیستم‌های بهداشتی اولیه ندارد، گفت: این در حالی است که طی 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی و باوجوداینکه جنگ تحمیلی 8 ساله فرصت‌های زیادی از کشورمان برای توسعه گرفت، در مقایسه با رژیم طاغوت که تنها 4 تصفیه‌خانه فاضلاب داشتیم، اکنون 221 امین تصفیه‌خانه فاضلاب در خوانسار به بهره‌برداری می‌رسد که جای قدردانی از تلاش‌های همکارانم دارم.

اردکانیان با بیان اینکه کفر ورزیدن یعنی پوشاندن حقیقت، تصریح کرد: اگر صبوری و بردباری و شکرگزاری مردم در خشک‌ترین سال طی 50 سال اخیر یعنی سال گذشته نبود امسال این افزونی نعمت هم فراهم نمی‌شد. آنچه باور ماست این است که شکر نعمت، نعمت را افزون می‌کند.

او اضافه کرد: همه تلاش‌های ما باید منجر به افزایش تاب‌آوری مردم شود به‌ویژه در شرایطی که با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها مواجه هستیم با تلاش و همدلی و هم‌افزایی تاب‌آوری جامعه را بالا ببریم.

اردکانیان با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم توجه جدی به مسائل آب و فاضلاب داشته است، خاطرنشان کرد: اجازه رهبر انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی نیز کمک چشمگیری به این عرصه کرده است، به‌طوری‌که تا دو سال آینده فعالیت‌هایمان در روستاها به‌صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه در حال حاضر هر هفته به حدود 30 روستا آب‌رسانی می‌شود، گفت: این تعداد طی دو سال آینده به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و در دنیا قابل‌عرضه است.

وزیر نیرو با بیان اینکه طی این سفر 8 پروژه با اعتبار 700 میلیارد تومان در استان اصفهان افتتاح و دو پروژه هم کلنگ زنی می‌شود، گفت: در کل استان اصفهان 207 پروژه آب و برق و فاضلاب با اعتبار 8 هزار و 700 میلیارد تومان در حال اجراست که به‌طور متوسط 63 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌هاست.

اردکانیان اظهار امیدواری کرد که با گشایشی که در آینده نزدیک در کشور ایجاد خواهد شد و مشارکت بیشتر بخش خصوصی به‌ویژه در بخش طرح‌های فاضلاب، بتوانیم تعداد قابل‌توجهی طرح‌های این بخش را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

*اجرای پروژه فاضلاب خوانسار از مطالبات دیرینه مردم بود

استاندار اصفهان نیز در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار، با ابراز خرسندی از حضور در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، اظهار داشت: در سال 1361 که فرماندار خوانسار بودم حدود 600 میلیون تومان پول برای فاضلاب شهر خوانسار هزینه کردیم، ولی نقشه‌های اجرای شبکه فاضلاب مانده بود و این پروژه اجرا نشد تا امروز که بسیار خوشحالم سرانجام این پروژه که از آرزوهای دیرینه مردم بود اجرا شد.

عباس رضایی ادامه داد: امروز همچنین میزبان یکی از وزرای توانمند دولت هستیم که با وجود توانایی‌های بالای علمی و مدیریتی که دارند مطمئن هستیم بسیاری از مسائل استان به‌صورت تخصصی حل خواهد شد.

او در ادامه به پیشینه شهر خوانسار اشاره و اظهار کرد: این شهر مهد علما و فقهای بزرگی است و وجود این شخصیت‌هاست که خوانسار را به معنای واقعی خوانسار کرده است.

فرماندار خوانسار هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای این پروژه، اظهار داشت: طول شبکه جمع‌آوری آب و فاضلاب شهری خوانسار 120 کیلومتر است که اجرای آن با توجه به سنگلاخی بودن منطقه و برودت و سرمای هوا با مشکلاتی روبرو است و برای ادامه مسیر و تکمیل پروژه نیز باید با توجه ویژه دنبال شود.

منصور کمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 کیلومتر شبکه فاضلاب خوانسار اجرا شده و خطوط انتقال و کلکتورها تمام شده است، گفت: تنها 17 کیلومتر از 40 کیلومتر شبکه فاضلاب خوانسار در سال گذشته انجام شده است که نشان‌دهنده روند پرشتاب اجرای این پروژه دارد.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه فاضلاب خوانسار سال 82 آغاز شد و تا سال گذشته 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، بیان داشت: امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم که با ظرفیت 6 هزار و 220 مترمکعب در روز و با هزینه 20 میلیارد تومان اجرایی شده است.

او با بیان اینکه موانع و مشکلات آب و فاضلاب در این شهرستان وجود دارد، از وزیر نیرو درخواست کرد که دستور لازم را برای صدور مجوزهای لازم برای ادامه کار صادر کنند.

امام‌جمعه خوانسار هم با اشاره به نعمات و برکات گسترده حاکمیت اسلامی، گفت: مسئولان باید کاری کنند که مردم بیشتر از این نعمات استفاده کنند. حجت‌الاسلام خواجه کریمی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در طول 40 سال برکات گسترده‌ای برای مردم داشته است، گفت: مردم هم قدرشناس این نعمات هستند و ما هم با توجه به وضعیت موجود و در حد قابل‌انتظاری از دولتمردان توقع داریم.

او ادامه داد: مهم‌ترین نیازی که در شهر خوانسار داریم ایجاد شبکه فاضلاب است که بخشی اجرا شده و بخشی هم در حال اجراست. خوانسار شهر کوهستانی است و ایجاد شبکه فاضلاب در این شهر کار طاقت‌فرسا و هزینه‌بر و نیازمند توجه ویژه‌ای است تا این شبکه که سال 82 شروع شد هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده خوانسار در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه تخصیص آب که برای شرب برای خوانسار داده شده کفایت نمی‌کند، گفت: این در حالی است که نیاز به تخصیص آب برای صنعت خوانسار داریم.

او از وزیر نیرو درخواست کرد که دستور لازم را برای تخصیص و اتمام تصفیه‌خانه آب خوانسار بدهد و افزود: آب‌بندی سد باغکل هم یکی از مطالبات مردمی است و همچنین خواستار توجه بیشتر به اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب در شهر خوانسار هستیم.

* 32 هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب خوانسار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و فاز اول شبکه فاضلاب خوانسار، با بیان اینکه یکی از مطالبات دیرینه شهر خوانسار اجرای شبکه فاضلاب در این شهر بود، گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار بیش از 32 هزار نفر در این منطقه تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

هاشم امینی اظهار داشت: در حال حاضر با تکمیل کلیه مراحل سازه‌ای و مکانیکال این پروژه، دبی متوسط فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه 72 لیتر بر ثانیه است. او به‌ضرورت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر خوانسار پرداخت و اظهار داشت: بافت زمین در شهر خوانسار بسیار سخت و سنگی است که آب در آن به‌سختی نفوذ می‌کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم نیاز به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر وجود داشت.

او افزود: شهرستان خوانسار به دلیل داشتن آب‌وهوای کوهستانی دارای چشمه‌ها و رودهای بسیاری است، این در حالی است که سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل جنس سخت زمین بسیار بالاست و در مدار قرار گرفتن تصفیه‌خانه فاضلاب برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی از ضرورت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهر خوانسار از سال ۸۲، بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه طی دو سال گذشته سرعت گرفت و تاکنون 40 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و نیز تاکنون بیش از 450 فقره انشعاب فاضلاب وا‌گذار شده است.

او با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در شهر خوانسار به دلیل نوع شهرسازی و جنس زمین با دشواری‌هایی مواجه بوده است، ابراز داشت: به دلیل کوهستانی بودن و نیز اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین نقطه تا مرتفع‌ترین نقطه خوانسار که به بیش از ۱۸۰ متر می‌رسد، اجرای شبکه فاضلاب در شهر خوانسار را با دشواری‌های مواجه می‌کند.

امینی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار به روش لجن فعال و با هوادهی گسترده، پساب را مورد تصفیه قرار می‌دهد که ظرفیت هر مدول سه هزار و ۱۱۰ مترمکعب در شبانه‌روزی است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیرامون اجرای شبکه فاضلاب در خوانسار عنوان کرد: با هدف برخورداری مردم از خدمات شبکه فاضلاب در شهر خوانسار،151 کیلومتر شبکه فرعی،29 کیلومتر شبکه اصلی و 7 کیلومتر خطوط انتقال اجرا خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته این دومین باری است که برای افتتاح پروژه به شهر خوانسار می‌آییم، به‌طوری‌که حدود دو سال قبل تصفیه‌خانه آب اضطراری شهر خوانسار از محل سد کوچری افتتاح شد و امروز هم تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد