hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > برانکو با الاهلی طغیان کرد

برانکو با الاهلی طغیان کرد

جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس رنگ حقیقت به خود گرفت. اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود اما مسئولان باشگاه قویاً آن را رد می‌کردند. 3 قهرمانی پیاپی و نایب قهرمانی لیگ برتر پانزدهم، قهرمانی در جام حذفی، 3 سوپرجام و همچنین نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا؛ اینها عناوینی است که برانکو در 4 فصل حضور برای پرسپولیس به ارمغان آورد و شاید تکرار آن برای هر مربی دیگری دست نیافتنی باشد اما حالا شنل سرخ از دوش عالیجناب افتاده و سرخپوشان پایتخت در آستانه لیگ برتر نوزدهم با بحرانی جدی مواجه شده‌اند.
برانکو در حالی از پرسپولیس جدا شد که یک فصل دیگر با این تیم قرارداد داشت اما گفته می‌شود بندی در قراردادش وجود داشته که بر اساس آن، او می‌توانسته در صورت نگرفتن مطالباتش قرارداد را یکطرفه فسخ کند. در این شرایط، 17 اردیبهشت (2 هفته مانده به پایان لیگ) 500 هزار دلار از سوی باشگاه به برانکو پرداخت شد. پرسپولیس 12 خرداد در جام حذفی به قهرمانی رسید و برانکو دو روز بعد بدون اینکه مابقی مطالباتش را دریافت کند، ایران را ترک کرد. ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس 19 خرداد در کنفرانس خبری اعلام کرد که این باشگاه یک میلیون یورو دیگر باید به برانکو بپردازد. 21 خرداد هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه طلب برانکو مهیا شده و عرب هم در نامه‌ای از اسپانسر باشگاه که در این زمینه کمک کرده بود، تشکر کرد و پس از آن اعلام شد که پول برانکو طی روزهای  آینده پرداخت می‌شود و او 5 تیر به ایران باز می‌گردد تا تمرینات را آغاز کند.
در حالی که 28 خرداد آخرین موعد تحویل پول به برانکو بود، نامه فسخ قرارداد او یکشنبه (26 خرداد) به باشگاه رسید. موضوعی که با واکنش مسئولان پرسپولیس مواجه شد و آنها تأکید کردند که پول سرمربی کروات آماده پرداخت است و هیچ گزینه‌ای برای جانشینی برانکو در سر ندارند. در این کش و قوس، یکشنبه شب بود که ولید سعید - یکی از مسئولان سابق و از نزدیکان فعلی باشگاه الاهلی عربستان - در توئیتی خبر داد که برانکو سرمربی این تیم شده است و حتی عکسی از این مربی در کمپ الاهلی در اتریش منتشر شد. ولید سعید برای تکمیل این خبر و صحت آن، جزئیاتی هم منتشر کرد: «برانکو روز بعد از عید فطر با الاهلی به توافق رسید و درخواست او این بود که تا روز فسخ قرارداد با پرسپولیس این خبر فاش نشود.» این تاریخ‌ها نشان می‌دهد که برانکو بلافاصله پس از خروج از ایران، با تیم سعودی به توافق رسیده و در واقع پول، نه شرط بازگشت بلکه بهانه‌ای برای تسویه حساب باشگاه بوده است. از سویی نشریه عکاظ عربستان مبلغ قرارداد برانکو را فاش کرد و مدعی شد که قرارداد او 2 ساله و برای هر فصل 5/1 میلیون یورو است.
واکنش بازیکنان و هواداران
پس از قطعی شدن جدایی پروفسور، اکثر بازیکنان پرسپولیس با انتشار تصاویری از خود در کنار برانکو، از او تشکر و خداحافظی کردند. در این میان کمال کامیابی‌نیا علاوه بر تشکر، از کلمه «متأسفم» هم استفاده کرد تا ناراحتی‌اش از این موضوع را علنی کند. صفحه اینستاگرام منتسب به باشگاه پرسپولیس هم با انتشار عکس‌هایی از برانکو، از او قدردانی و از جدایی‌اش ابراز ناراحتی کرد. علی کریمی و مهرداد میناوند هم با انتشار پست‌هایی که حاوی جملات تند و تیزی بود، بشدت از مدیریت باشگاه انتقاد کردند. هواداران هم از همان دقایق ابتدایی انتشار خبر، حضور پررنگی در فضای مجازی داشتند و دیروز هم مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند. آنها علیه ایرج عرب شعار دادند و مجموعه مدیریت را ناتوان در اداره باشگاه دانستند و خواستار استعفای دسته جمعی آنها شدند. بعد از حضور هواداران معترض، مأموران نیروی انتظامی هم برای برقراری نظم و امنیت مقابل باشگاه حاضر شدند و در نهایت محسن خلیلی، مدیر تیم پرسپولیس به میان هواداران آمد و با آنها صحبت کرد.
موضع مسئولان باشگاه: برانکو برای ماست
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دیروز به رادیو ورزش گفت‌: «ما پول برانکو را چهارشنبه آماده کردیم و به او نامه زدیم که پول شما آماده است. او به ما شماره حسابی داد که متعلق به دخترش بود اما این شماره حساب ایراد داشت و به او اعلام کردیم با توجه به شرایط تحریمی که وجود دارد، به صورت نقدی می‌توانیم پول را در امارات به شما بدهیم. ارز این پول آماده شد و ما مطالبات او و همچنین پیش پرداخت فصل آینده او را آماده کردیم و حتی پول دستیاران هم آماده شد و هیچ مشکلی برای پرداخت مطالبات او نداشته و نداریم.» ایرج عرب ادامه داد: «درخواست برانکو قانونی نیست چرا که فسخ قرارداد باید با رضایت طرفین باشد که ما راضی نیستیم و رضایت هم نمی‌دهیم. او تا سه‌شنبه (امروز) فرصت دارد پولش را از پرسپولیس بگیرد.» گفتنی است در نامه‌ای از سوی باشگاه پرسپولیس به برانکو تأکید شده که مطالبات او و دستیارانش آماده است و توصیه شده متعهد به قول و قرارهای پیشین باشد. مهدی ذاکر، مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس در این زمینه گفت: «وکیل برانکو در نامه‌ای عنوان کرده او می‌خواهد به صورت دوستانه از باشگاه جدا شود اما ما با جدیت گفتیم برانکو سرمربی ماست و بحث اقاله(توافق دوطرفه) برای فسخ را نمی‌پذیریم و برانکو باید برای ادامه کارش به ایران برگردد.» او به نامه‌ای که پرسپولیس به باشگاه الاهلی ارسال کرده هم اشاره کرد: «ما یک نامه با رونوشتی به کمیته حل اختلاف فیفا و همین طور فدراسیون فوتبال عربستان و به باشگاه الاهلی ارسال کردیم. در نامه قید شده که باشگاه پرسپولیس با برانکو قرارداد معتبر دارد و او را سرمربی خودمان می‌دانیم و همه چیز را به ماده ۱۷ قانون نقل و انتقالات فیفا ارجاع می‌دهیم. طبق این ماده اگر باشگاهی مربی و بازیکنی را تحریک کند، مشمول محرومیت و جریمه می‌شود و از باشگاه الاهلی خواستیم ظرف ۲۴ ساعت موضع رسمی خود را به ما اعلام کند. از طرف دیگر به برانکو هم گفته‌ایم که باید ۵ تیرماه به ایران برگردد.»
ذاکر در پاسخ به این سؤال که اگر برانکو یکطرفه قراردادش را فسخ کند، چه می‌شود؟ گفت: «اگر فسخ موجه باشد که مشکلی نیست اما اگر فسخ قرارداد غیرموجه باشد، مربی یا بازیکن باید غرامت بپردازد. برانکو می‌تواند بگوید قراردادم را یک طرفه فسخ می‌کنم اما بابت فسخ غیرموجه باید به پرسپولیس غرامت بپردازد. دقیقاً به خاطر این مسأله است که او در نامه آخرش به باشگاه بحث اقاله  را مطرح کرده. برانکو دوست ندارد به ایران برگردد و تقاضای اقاله و جدایی دوستانه کرده اما هیأت مدیره باشگاه با قاطعیت با این موضوع مخالف هستند.» حالا باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد، گرچه به نظر می‌رسد نمی‌توان روی بازگشت برانکو حساب باز کرد و مسئولان باشگاه پرسپولیس باید به فکر جانشین او باشند. در این میان از دو مربی داخلی و 3 مربی خارجی به عنوان گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس نام برده می‌شود. در حال حاضر از یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری سرخپوشان نام برده می‌شود. در چند روز اخیر خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه بندی در قرارداد او وجود دارد که در صورت پیشنهاد از پرسپولیس می‌تواند قراردادش را فسخ کند. زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم ملی امید که در لیگ نهم هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت و مهدی مهدوی کیا کاپیتان سابق پرسپولیس هم از گزینه های سرمربیگری این تیم هستند. کریم باقری مربی پرسپولیس و دستیار برانکو نیز در واکنش به شایعه سرمربیگری این تیم، گفت:«با باشگاه یک فصل دیگر قرارداد دارم اما خودم را در حد و اندازه سرمربیگری تیم بزرگی چون پرسپولیس نمی‌بینم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد