hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > بهره مندی 44هزار نفر فعالیت حوزه جوانان هلال احمر

بهره مندی 44هزار نفر فعالیت حوزه جوانان هلال احمر

استاندار قم ضمن بازدید از مرکز امور جوانان هلال احمر طرح های غنی سازی اوقات فراغت جمعیت هلال احمر استان قم را افتتاح کرد.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم؛ دکتر بهرام سرمست استاندار قم طی بازدید از جمعیت هلال احمر استان قم، در مرکز امور جوانان این جمعیت حضور یافت و ضمن بازدید از کلاس های آموزش مهارت و توانمندی های شغلی و تحصیلی در این مرکز، اظهار کرد: برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی با حضور مربیان مجرب می تواند در انتقال مهارت های کاربردی به هنرجویان نقشی کاربردی داشته باشد.

استاندار قم سپس در مراسم افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت که در مرکز جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد، با بیان اهمیت آماده سازی نسل جوان برای ورود به اجتماع، اضافه کرد:‌ نقش والدین برای ایجاد بسترهای خود باوری و اعتمادبه نفس در فرزندانشان بسیار اهمیت دارد.

سرمست در جمع جوانان هلال احمر افزود: مدیریت استان برنامه های خود برای ایجاد بستر های توسعه اشتغال را در پیش دارند ولی در کنار این اقدامات ضروری است تا با انتقال مهارت و تخصص های لازم به جوانان و نوجوانان برای ورود آنها به بازار کار آموزش های لازم در دستور کار بخش های مختلف استان قرار گیرد.

استاندار قم از جمله نیازهای جامعه امروز را مسئولیت پذیری دانست و گفت: باید برنامه ریزی درست برای افزایش احساس وظیفه در نسل های آینده در خانواده و محیط های آموزشی و کاری ایجاد شود و شاهد تربیت نسلی مسئولیت پذیر باشیم که در آینده مدیریت کشور را برعهده خواهد گرفت.

سرمست با تاکید بر تقویت مهارت توانایی ایجاد ارتباط صحیح با افراد جامعه در جوانان، ادامه داد: توانمندی خوب گوش دادن و خوب گفتن در بیان نظرات و اخذ بازخورد های افراد از موارد مهمی است که باید نسل آینده در این مهارتها توانایی خوبی داشته باشد و جامعه ای تعاملی برای آینده کشور ایجاد کنیم.

وی همچنین به برخی آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد:‌ استفاده ناصحیح از فضای مجازی و فناوری های ارتباطی از جمله آسیب های اجتماعی است که نسل امروز با آن درگیر است و باید در ایجاد مهارت مدیریت فضای مجازی در جوانان تلاشی مضاعف در بین مسئولان استان ایجاد شود.

بهره مندی 44هزار نفر از 900 برنامه در حوزه جوانان هلال احمر استان قم در سال 97

مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز در آیین افتتاحییه طرح غنی سازی اوقات فراغت اظهار کرد: حضور عالیترین مقام استان و همچنین مسئولان ارشد استانی در این مراسم نشان از توجه ویژه آنها به حوزه جوانان است.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت های مختلف در حوزه جوانان، این مجموعه در 5 سال متوالی دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت جوانان بوده است و امید داریم این روند با همت همین جوانان در سال جاری ادامه یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: هلال احمر در طول سال برنامه های متنوعی در غنی سازی اوقات فراغت دارد.

گل فشان با تاکید بر اینکه فعالیت های هلال احمر عام المنفعه است افزود: بسیاری از دستگاه ها با مشارکت و حضور جوانان فعالیت می کنند، اما یکی از اهداف هلال احمر در راستای اشاعه ی فرهنگ نوع دوستی و بشردوستی و تربیت آنها در این زمینه است.

مدیرعامل جمعتی هلال احمر استان قم بیان کرد: همین جوانان اموزش دیده در طرح های ملی و سراسری، همچون طرح های خدمات نوروزی و ایام نیمه شعبان و حضور در سیل اخیر ارائه خدمت کردند.

وی با اشاره به تنوع فعالیت ها در هلال احمر گفت: ارائه آموزش ها و تربیت مربی در آحوزه ی پیشگیری از اعتیاد و ترویج مبارزه با مواد مخدر از دیگر فعالیت هایی است که توسط جوانان آموزش دیده در هلال احمر در سطح جامعه اجرایی می شود.

گل فشان با بیان اینکه کارآفرینی برای جوانان و آمورزش از دیگر برنامه هایی است که هلال احمر پیگیر آن است، یادآور شد: در این طرح در صدد توسعه کار در بین جوانان و آموزش و ایجاد بسترهای اشتغال برای جوانان هستیم.

وی با ارائه گزارشی از آمار ارائه خدمات در سال گذشته در این حوزه گفت: قدمت فعالیت جوانان نشانه  پشتوانه و پیشینه غنی حضور و مشارکت جوانان در این مجموعه و اعتماد مردم به هلال احمر است.

گل فشان با اشاره به برگزاری بیش از 900 برنامه در حوزه جوانان هلال احمر قم در سال 97 خاطرنشان کرد: بیش از 44 هزار جوان از این این برنامه ها بهره مند شدند.

بر اساس این گزارش، سرمست همچنین با حضور در پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر از تجهیزات و امکانات این مجموعه و انبارهای امدادی بازدید کرد و با جمعی از نیروهای امدادهوایی، امدادگران و پزشکان و پرستاران داوطلب حاضر در این پایگاه گفتگو کرد
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد