hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > بهره برداری از ۳۳ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال

بهره برداری از ۳۳ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال

طی مراسمی با حضور استاندار قم از ۳۳ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست صبح امروز از فاز ۲ طرح آبیاری تجمیعی اراضی ۳۰۱۳ هکتاری بخش جعفرآباد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی برای ۷۰ نفر و صرفه جویی ۴/۱ میلیون متر مکعب آب بهره برداری کرد.


استاندار قم همچنین با حضور در روستای طینوج بخش خلجستان مجتمع کشت و صنعت سبز گستر طوبی با تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای را افتتاح نمود.


دکتر سرمست سپس در مراسم بهره برداری از ۳۳ پروژه بخش کشاورزی استان قم که به مناسبت هفته ی جهادکشاورزی در مجتمع کشت و صنعت در روستای طینوج برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، بهره وری در مصرف منابع آب و بهبود راندمان تولید را از سیاست های استان قم در بخش کشاورزی دانست و گفت: تشکل های کشاورزی قم پشتوانه علمی خوبی دارند و با تعامل و استفاده از ظرفیت آنها در تلاش برای تحقق تغییر الگوی کشت هستیم.


استاندار قم بخش کشاورزی را دارای اهمیت استراتژیک برای کشور دانست و افزود: در سطح استان قم هدف گذاری برای رونق تولید اندیشیده شده است؛ اما ابعاد این هدف گذاری در بخش کشاورزی باید متناسب با شرایط استان قم تدوین شود.


وی موفقیت در بخش کشاورزی را منوط به اصلاح الگوی کشت و بهره گیری از فناوری های روز دنیا دانست و تصریح کرد: پروژه هایی که در روز  جاری به بهره برداری می رسند گام مهمی در جهت بهره وری منابع آب محسوب می شوند.


سرمست الگوی کشت گلخانه ای را به عنوان یک راهکار اساسی در راستای توسعه بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: همه  دستگاه هایی که در خدمت رسانی به بهره برداران باید ایفای نقش کنند مکلف به ترویج چنین الگوی کشتی هستند.


استاندار قم همچنین جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از بخش کشاورزی است و این سیاست در سطح استان قم نیز با جدیت پیگیری می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد