hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > همه تلاش کارکنان اوقاف تلاش برای خدمت بیشتر به مردم است

همه تلاش کارکنان اوقاف تلاش برای خدمت بیشتر به مردم است

مدیرکل اوقاف استان قم با تاکید بر تلاش همه کارکنان اوقاف برای تحقق اهداف سازمانی گفت: لازم است همه استعداد و توانمان را برای حل مشکلات مردم و پیشرفت امور صرف کنیم.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جمع کارکنان این اداره با اشاره به یکی از ادعیه صحیفه سجادیه با عنوان وداع با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اوج غم و اندوه امام سجادعلیه السلام در این دعا آشکار است چرا که ماه ضیافت‌الله به پایان رسیده است.


وی افزود: ماه رمضان را نباید فقط به روزه‌داری و امساک شناخت زیرا این ماه از سوی خداوند به عنوان ماه نزول قرآن معرفی شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه قرآن کریم در شب قدر و در ماه رمضان نازل شده است گفت: این مسئله نشان‌دهنده عمق و اوج عنایت الهی به بندگان و اهمیت و منزلت ماه رمضان است.


وی ادامه داد: اگر آدمی اهل غفلت نباشد، ارزش ماه رمضان را درک می‌کند و تمام اعمال و رفتارش مبتنی بر تعقل و اندیشه و فکر خواهد بود.


اسکندری با اشاره به تمرین عبودیت و عبادت در ماه رمضان عنوان کرد: اگر بخواهیم از بسیاری مشکلات مصون بمانیم، باید از سوء ظن و گمان بد به افراد دوری کنیم زیرا خیلی از معاصی و گناهان در این حوزه اتفاق می‌افتند و قرآن کریم نیز بر همین اساس، تاکید فراوانی بر دوری از سوء ظن دارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بزرگان دین به ما گفته‌اند حرف نسنجیده اعم از غیبت و تهمت و حتی سخنان بیهوده، سیر و سلوک معنوی آدمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اثر آن کمتر از مال حرام نخواهد بود.


وی ادامه داد: برای حفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان باید مراقب زبانمان باشیم و از فکر و گمان بد در مورد دیگران هم بپرهیزیم.


اسکندری با تاکید بر پرهیز از لقمه شبهه‌ناک خاطرنشان کرد: دیدن و شنیدن امور حرام نیز اموری هستند که سیر و سلوک معنوی انسان را دچار انحراف می‌کنند؛ حتی اگر دیگران سخنی خلاف واقع بگویند و غیبتی کنند، ما نیز به عنوان شنونده مسئول هستیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اهمیت دادن به وظایف اداری کارکنان اوقاف پرداخت و افزود: کوتاهی در انجام تکالیف اداری، آدمی را مدیون خداوند کرده و همچنین حقوقی که دریافت می‌کند هم حلال نخواهد بود.


وی گفت: لازم است تمام تصمیم‌های اتخاذ شده در جلسات، با دقت مورد اهتمام قرار بگیرند و تا جلسه بعدی حتما اجرایی شوند تا در مسیر انجام وظایف سازمانی موفق باشیم.


اسکندری نظم را مهمترین عامل موفقیت هر مجموعه اداری دانست و تصریح کرد: صرفه‌جویی و رعایت امانت در بیت‌المال، از دیگر اموری است که به ویژه در سازمان اوقاف و ادارات کل آن باید مورد اهتمام قرار بگیرد.


مدیرکل اوقاف استان قم اضافه کرد: صداقت، راستی و درستی و اخلاق‌مداری، ویژگی‌هایی است که کارکنان در اداره‌ها باید مد نظر قرار دهند زیرا موجب تکریم ارباب رجوع می‌شود.


وی خواستار تلاش همه کارکنان اوقاف برای تحقق اهداف سازمانی شد و گفت: لازم است همه استعداد و توانمان را برای حل مشکلات مردم و پیشرفت امور صرف کنیم.


اسکندری شرع مقدس و قوانین جاری کشور را ملاک و معیار امور دانست و تصریح کرد: اگر این دو مسئله را با دقت رعایت کنیم، ارباب رجوع هم از ما رضایت کامل خواهد داشت و مشکلی هم به وجود نمی‌آید.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: اگر اشکالی در کار وجود دارد باید به صورت مستند و منطقی به اطلاع مدیران رساند یا کارکنان مربوطه را خواست و با صحبت و به صورت منطقی، درصدد رفع مشکل برآمد.


وی خواستار صمیمانه‌تر شدن ارتباطات درون و برون‌سازمانی اوقاف شد و گفت: ارباب رجوع باید احساس آرامش و صمیمیت را داشته باشند و بدانند مجموعه اوقاف درصدد رفع مشکل آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر اساس قوانین جاری است.


اسکندری با بیان اینکه آدمی مسئول اعمال، رفتار و گفتار خود در این دنیاست عنوان کرد: سلامت و سعادت جهان آخرت، در گرو عملکردی است که در این دنیا داشته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد