hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > تاکید استاندار قم بر اولویت بندی صحیح بین نیازهای صنعتی،عمرانی و الزامات محیط زیستی و جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست

تاکید استاندار قم بر اولویت بندی صحیح بین نیازهای صنعتی،عمرانی و الزامات محیط زیستی و جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست


استاندار قم با اشاره به لزوم تعامل بین بخش صنعتی ،عمرانی و سازمان محیط زیست، بر اولویت بندی صحیح بین نیازهای صنعتی و الزامات محیط زیستی استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل محیط زیست استان و تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در جوامع بشری، اظهار کرد: محیط زیست پاک و سالم در روح و روان افراد جامعه آثار فردی و اجتماعی بسزایی دارد.


استاندار قم مهمترین چالش امروز بشر را مسائل محیط زیستی دانست و اضافه کرد: دغدغه مدیریت استان تلاش برای حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست در استان است.


سرمست با اشاره به محدودیت منابع زیست محیطی، تهیه ی پیوست زیست محیطی طرح های صنعتی و عمرانی را مورد تاکید قرار داد و  افزود: در مسیر بهره برداری از محیط زیست، توجه جدی به اولویت های زیست محیطی از اهمیت ویژه برخوردار است.


وی تکلیف مدیران اجرایی را فعالیت در چارچوب قوانین تعریف شده عنوان و تصریح کرد: دستگاه ها باید در قالب نظارت و پیگیری  دستور العمل های سازمانی ، قوانین نظارتی محیط زیست  را رعایت کنند.


استاندار قم از  الزامات اجرای صحیح طرح های توسعه ای استان، بررسی کارشناسی تمام جوانب طرح ها علی الخصوص استانداردهای محیط زیست دانست و ادامه داد: در صورتی که اولویت توسعه را فراهم نمودن محیط سالم برای زیست انسان قرار دهیم، می توانیم توسعه پایدار را محقق نماییم.


مقام عالی دولت در استان به دغدغه های تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست اشاره و خاطر نشان کرد: برخی پروژه ها در مسیر اجرا و بهره برداری، معضلات محیط زیستی ایجاد می کنند و مدیریت استان در تلاش است تا با اولویت بندی صحیح بین نیازهای صنعتی،عمرانی و الزامات محیط زیستی، تعاملی کاربردی در نیل به اهداف کلان استان ایجاد نماید.



استاندار قم در خاتمه تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات زیست محیطی نشات گرفته از مباحث فرهنگی است و لازم است تا در کنار اقداماتی که دولتمردان در حوزه حفظ و نگهداری از محیط زیست صورت می دهند، مردم نیز در مسیر انجام وظایف خود آموزش ببینند و برای حفظ محیط زیست خود فعالیت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد